Konec roku 2009 v třebíčských ulicích a ohlédnutí za rokem 2009

31. prosince 2009 v 22:26 |  Aktualizace fotogalerie
Ve dnech 26., 28. a 29. prosince jsem pokračoval v zaznamenávání pestrého vozového parku Městské autobusové dopravy Třebíč.

V poslední době se při dokumentaci autobusů v třebíčských ulicích zaměřuji na místa, kde je nějaké zajímavé pozadí, aby na fotce nebyl jen autobus, ale pokud možno i další zajímavé prvky. Pozadí některých nových snímků nyní tvoří vánoční výzdoba (která bývá odstraněna pravidelně až okolo 10. ledna) v centru města - na Karlově náměstí, Komenského náměstí, ulici Smila Osovského, a také na mostech přes řeku Jihlavu - na Podklášterském i Novodvorském.
I když byly denní teploty několik stupňů nad nulou, Borovinský rybník, který dal název sídlišti, na jehož okraji se nachází stejnojmenná konečná zastávka linek č. 1 a 5, byl zamrzlý, jak dokládají fotky autobusů z konečné Za rybníkem, viz zde a zde.

Ve čtvrti Borovina jsem také zaznamenal jednu změnu související s městskou dopravou - prostor zastávky Borovina, BOPO byl upraven. U zastávky ve směru k sídlišti Za rybníkem byl vybudován ostrůvek z panelů. Na tento ostrůvek byl připevněn i zastávkový stojan, který se předtím nacházel dále od silnice. K uvedené změně došlo někdy mezi polovinou září a polovinou listopadu 2009. Současný stav zastávky zaznamenává mj. tento snímek.

Na závěr roku 2009 učiním takové drobné ohlédnutí. Uplynul přibližně jeden rok od chvíle, kdy jsem se začal výrazněji zajímat o provoz třebíčské městské autobusové dopravy.
Během té doby bylo vyřazeno pět starších Karos (měly evidenční čísla 22, 33, 44, 49 a 55; naštěstí jsem je ještě stihl zaznamenat v provozu :-) ). Zatímco v minulých letech (2003 - 2007) přišly do Třebíče čtyři autobusy - tři Mercedesy Citaro (ev. č. 42, 28 a 39) a jedno Conecto (ev. č. 35); od roku 2008 to bylo rovnou šest autobusů - Conecto s RZ Pardubického kraje, které dostalo evidenční číslo 31, a dále po jednom nízkopodlažním Conectu a Citaru (dostaly evidenční čísla 23, resp. 32), a samozřejmě také tři plynové Tedomy (ev. č. 22, 44 a 55).

K prosinci roku 2009 byl stav vozového parku MAD Třebíč následující:

Karosa B732 - 4 autobusy (ev. č. 25, 27, 50, 56)
Karosa B931 - 1 autobus (ev. č. 40)
Karosa B932 - 5 autobusů (ev. č. 21, 38, 45, 48, 49)
Karosa B932E - 3 autobusy (ev. č. 30, 41, 46)
Karosa B952 - 3 autobusy (ev. č. 26, 29, 47)
Mercedes Citaro - 4 autobusy (ev. č. 28, 32, 39, 42)
Mercedes Conecto - 2 autobusy (ev. č. 31, 35)
Mercedes Conecto II - 1 autobus (ev. č. 23)
Tedom C12G - 3 autobusy (ev. č. 22, 44, 55)

Dohromady tedy jezdí v rámci MAD Třebíč 26 autobusů, z toho 8 nízkopodlažních.
 

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama