Únor 2010

Uvažovaná výpověď dopravci TRADO-MAD, odkazy na jiné fotky autobusů, nové fotky z konce února

27. února 2010 v 1:01 Aktualizace fotogalerie
Do samostatného článku jsem si nechal stručné pojednání o událostech, které proběhly v posledních týdnech místním tiskem a které souvisely s městskou autobusovou dopravou v Třebíči.

Vzhledem ke zvyšujícím se finančním požadavkům na úhradu za provoz autobusů požadovala část zastupitelů města Třebíče vypovězení smlouvy s TRADO-MAD (která platí od 1. 1. 2009
do 31. 12. 2016), a vypsání nového výběrového řízení na dopravce, eventuálně založení samostatného dopravního podniku.

Kromě jiného byl počátkem února zrušen odbor dopravy MÚ Třebíč, což bylo dáváno
do souvislosti i s uvažovanou výpovědí dopravci, viz tento článek.

O výpovědi dopravci měla rozhodnout únorová schůze zastupitelstva města Třebíče, ale krátce před jednáním došlo k domluvě města s dopravcem, že o výši finanční úhrady se bude jednat.

Z období krátce před a po jednání pocházejí tři články Třebíčského deníku, které asi popíší situaci lépe, než bych to dokázal já svými slovy na těchto stránkách, tady jsou odkazy na články:

V Třebíčském zpravodaji se k tématu vyjádřil i třebíčský starosta Ivo Uher. Kromě jiného uvedl svou představu o bezplatné městské dopravě nebo jízdném za symbolickou jednu korunu (!)
Zde jsou odkazy na dva články třebíčského starosty (ten druhý je tak trochu "korekcí" toho prvního článku, který - na rozdíl od toho druhého - vyšel i v tištěném vydání):

Jestli mám k této problematice uvést svůj (laický) názor, tak si myslím, že pravda bude někde uprostřed. Nárůst ceny, kterou TRADO-MAD po městě chce, mi opravdu přijde jako příliš vysoký, na druhou stranu úvahy o tom, že bezplatná přeprava nebo symbolické korunové jízdné zvýší využívání městské dopravy a sníží ztrátu, resp. výši úhrady ze strany města, podle mě nejsou realistické.


Tak a ted zpátky k samotnému provozu autobusů.
Na stránkách www.seznam-autobusu.cz jsem našel dvě fotky z konce srpna 2007, zaznamanávající Mercedes Conecto ev. č. 31 na autobusovém nádraží v Ústí nad Orlicí
s označením ČSAD Ústí nad Orlicí, které je, stejně jako TRADO-MAD, jednou ze součástí koncernu ICOM. Viz tato fotka a tato fotka.

Tento článek, na který jsem odkazoval už výše, obsahuje jako ilustrační snímek fotku již vyřazené Karosy se SPZ TR 69-70, evidenční číslo (zřejmě) 35. :-)

Ve dnech 23. a 25. února jsem pořídil několik desítek nových snímků, zaznamenávajících provoz autobusů městské autobusové dopravy s pozadím odtávajícího sněhu. Už několik dní byly denní teploty nad nulou. 25. února bylo téměř jarní počasí a toho jsem také využil a kromě jiného zaznamenal autobusy v místech, odkud jsem zatím žádnou fotku neměl - zastávka Správa silnic, ulice a zastávka U kotelny, Bráfova ulice v pozadí se zámkem a bazilikou; nebo už 23. února tuto fotku z rozhraní Komenského a Masarykova náměstí, v pozadí se zámkem i bazilikou svatého Prokopa.

Několik fotek jsem také pořídil v místech, kde autobusy míjejí rozestavěný pavilon třebíčské nemocnice. Vzhledem k tomu, že na stejném místě jsem několik autobusů zaznamenal už
na konci léta a na podzim zajímavého roku, přinášejí fotky zajímavé srovnání postupu stavby, viz třeba fotka z 9. září 2009, fotka z 15. listopadu 2009 a nová fotka z 25. února 2010.

Zastávka Augustýna Kratochvíla bez přístřešku, další autobusy bez reklamních polepů

21. února 2010 v 20:28 Aktualizace fotogalerie
I v minulých dvou týdnech, které uplynuly od vložení posledního krátkého článku na tento blog, jsem měl několik příležitostí k dalšímu zaznamenávání provozu třebíčských městských autobusů.
Oproti stavu, který je zachycen na fotkách z dřívější doby, doznalo změn několik autobusů - reklamní polepy nezmizely jen z Karos s evidenčními čísly 26, 30 a 46, jak jsem napsal už v předchozím článku, ale i z dalších autobusů.

Z Karosy B932 s evidenčním číslem 21 byla odstraněna celovozová reklama na banku GE Money Bank. Nebyla však odstraněna zcela, na předním čele část reklamního polepu zůstala.
Zajímavé je srovnání vzhledu autobusu z května 2009, prosince 2009 a února 2010.
Stejně jako na Karose B932 ev. č. 30, není reklama na Český rozhlas Region už ani na bílo-červené Karose s číslem 48 (k porovnání dřívější stav a současný stav), ani na žluto-červeno-šedé Karose s evidenčním číslem 47.

A stejně jako na Karose s číslem 46 (u které jsem to zaznamenal už před několika týdny), není zadní okno autobusu polepeno reklamou na firmu "fa Kratochvíl Zdeněk - střešní okna" ani u Karos s číslem 40 (k porovnání dřívější stav a současný stav) a 41 (dříve a nyní).

Další novinkou, které jsem si v oblasti třebíčské MAD všiml, je, že byl odstraněn plechový přístřešek zastávky Augustýna Kratochvíla (došlo k němu 20. ledna 2010, viz též tento krátký článek)
Zajímavé je srovnání stavu "před" a "po". Zde je fotka z konce srpna 2009, stav "bez přístřešku" jsem zachytil 15. února a také 21. února; z uvedených dvou snímků zachycujících stav "po odstranění přístřešku" je také patrné, jak během těch šesti únorových dní ubylo. díky denním teplotám nad bodem mrazu, sněhové pokrývky, která se v Třebíči držela již od konce roku 2009).

Autobusy bez reklam a zasněžené třebíčské ulice

7. února 2010 v 23:58 Aktualizace fotogalerie
Ve dnech 25. ledna a 3. a 5. února 2010 jsem pořídil několik dalších obrázků zaznamenávajících autobusy třebíčské městské autobusové dopravy v ulicích města, ve kterém se již od konce roku 2009 drží sněhová pokrývka a toho sněhu není zrovna málo.

Obrázky mimo jiné zaznamenávají, že z Karos ev. č. 26, ev. č. 30 a ev. č. 46 během ledna 2010 zmizely reklamní polepy, a to jak z bočních stěn, tak i z bočních stěn autobusů.

V některých případech (stejně jako u některých fotek z loňského roku) nejde zrovna o povedené fotky, ale přece jen když jde o zaznamenání nějaké situace s nějakým zajímavým pozadím, na zajímavém místě atd., tak jsem je do fotogalerie přesto vložil (s tím, že případně smazat je můžu kdykoliv :-) ).

Ještě poznámka k zobrazování fotek ve fotogalerii.Všiml jsem si, že fotky ve fotogalerii je možné zobrazit ve dvou variantách. Uvedu konkrétní příklad na jedné z fotek Karosy B932 s evidenčním číslem 46:
Při pouhém kliknutí levým tlačítkem myši na libovolný obrázek ve fotogalerii se tento obrázek zobrazí v tomto formátu: odkaz. Pro zobrazení konkrétní fotky v plném rozlišení je nutné kliknout na symbol lupy v pravém dolním okraji stránky.

Zato po kliknutí pravým tlačítkem myši na obrázek v galerii a následným zvolení možnosti "Otevřít odkaz v novém okně" se obrázek zobrazí ve formátu jiném (viz odkaz), kdy se automaticky zobrazí popisek k obrázku, což v případě prvního uvedeného zobrazování fotek neplatí (tam je nutné pro zobrazení popisku najet myší na ikonku v pravém dolním rohu obrazovky). Pro zobrazení obrázku v plném rozlišení stačí kliknout na samotný obrázek.