Uvažovaná výpověď dopravci TRADO-MAD, odkazy na jiné fotky autobusů, nové fotky z konce února

27. února 2010 v 1:01 |  Aktualizace fotogalerie
Do samostatného článku jsem si nechal stručné pojednání o událostech, které proběhly v posledních týdnech místním tiskem a které souvisely s městskou autobusovou dopravou v Třebíči.

Vzhledem ke zvyšujícím se finančním požadavkům na úhradu za provoz autobusů požadovala část zastupitelů města Třebíče vypovězení smlouvy s TRADO-MAD (která platí od 1. 1. 2009
do 31. 12. 2016), a vypsání nového výběrového řízení na dopravce, eventuálně založení samostatného dopravního podniku.

Kromě jiného byl počátkem února zrušen odbor dopravy MÚ Třebíč, což bylo dáváno
do souvislosti i s uvažovanou výpovědí dopravci, viz tento článek.

O výpovědi dopravci měla rozhodnout únorová schůze zastupitelstva města Třebíče, ale krátce před jednáním došlo k domluvě města s dopravcem, že o výši finanční úhrady se bude jednat.

Z období krátce před a po jednání pocházejí tři články Třebíčského deníku, které asi popíší situaci lépe, než bych to dokázal já svými slovy na těchto stránkách, tady jsou odkazy na články:

V Třebíčském zpravodaji se k tématu vyjádřil i třebíčský starosta Ivo Uher. Kromě jiného uvedl svou představu o bezplatné městské dopravě nebo jízdném za symbolickou jednu korunu (!)
Zde jsou odkazy na dva články třebíčského starosty (ten druhý je tak trochu "korekcí" toho prvního článku, který - na rozdíl od toho druhého - vyšel i v tištěném vydání):

Jestli mám k této problematice uvést svůj (laický) názor, tak si myslím, že pravda bude někde uprostřed. Nárůst ceny, kterou TRADO-MAD po městě chce, mi opravdu přijde jako příliš vysoký, na druhou stranu úvahy o tom, že bezplatná přeprava nebo symbolické korunové jízdné zvýší využívání městské dopravy a sníží ztrátu, resp. výši úhrady ze strany města, podle mě nejsou realistické.


Tak a ted zpátky k samotnému provozu autobusů.
Na stránkách www.seznam-autobusu.cz jsem našel dvě fotky z konce srpna 2007, zaznamanávající Mercedes Conecto ev. č. 31 na autobusovém nádraží v Ústí nad Orlicí
s označením ČSAD Ústí nad Orlicí, které je, stejně jako TRADO-MAD, jednou ze součástí koncernu ICOM. Viz tato fotka a tato fotka.

Tento článek, na který jsem odkazoval už výše, obsahuje jako ilustrační snímek fotku již vyřazené Karosy se SPZ TR 69-70, evidenční číslo (zřejmě) 35. :-)

Ve dnech 23. a 25. února jsem pořídil několik desítek nových snímků, zaznamenávajících provoz autobusů městské autobusové dopravy s pozadím odtávajícího sněhu. Už několik dní byly denní teploty nad nulou. 25. února bylo téměř jarní počasí a toho jsem také využil a kromě jiného zaznamenal autobusy v místech, odkud jsem zatím žádnou fotku neměl - zastávka Správa silnic, ulice a zastávka U kotelny, Bráfova ulice v pozadí se zámkem a bazilikou; nebo už 23. února tuto fotku z rozhraní Komenského a Masarykova náměstí, v pozadí se zámkem i bazilikou svatého Prokopa.

Několik fotek jsem také pořídil v místech, kde autobusy míjejí rozestavěný pavilon třebíčské nemocnice. Vzhledem k tomu, že na stejném místě jsem několik autobusů zaznamenal už
na konci léta a na podzim zajímavého roku, přinášejí fotky zajímavé srovnání postupu stavby, viz třeba fotka z 9. září 2009, fotka z 15. listopadu 2009 a nová fotka z 25. února 2010.
 

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama