Nový autobus v MAD Třebíč, nové nálepky na autobusech

23. června 2010 v 19:16 |  Zajímavosti z provozu
Na přelomu května a června začal v Třebíči jezdit nový autobus. Jde o Mercedes O405, dříve jezdící na spojích městské dopravy v Pelhřimově. Několik prvních fotografií tohoto autobusu jsem už vložil na tyto stránky, vytvořil jsem pro ně novou složku, tak jakou má každý jednotlivý autobus. Kromě toho jsem pořídil i krátké video, zaznamenávající příjezd tohoto autobusu do zastávky Dřevařské závody. Zhlédnout je můžete kliknutím na tento odkaz.

Další fotky, které byly pořízeny v průběhu posledních několika týdnů, sem postupně vložím v následujících dnech až týdnech.

V první polovině června došlo v třebíčské městské autobusové dopravě k další změně. Na některé autobusy byly nalepeny nálepky s označením "ICOM Transport", a to na všechny strany autobusů - dopředu, na oba boky i dozadu.

Na období 12. - 15. června byla naplánována uzavírka Novodvorského mostu. Linky č. 4 a 5 jezdily mezi zastávkami Augustýna Kratochvíla a Karlovo náměstí odklonem přes Týn (náhradní zastávkou místo zastávky Dřevařské závody byla zastávka Atomhotel), linky č. 3, 6 a 7 jezdily přes Sportovní ulici. Uzavírka skončila dříve, než bylo plánováno - již 14. června v podvečer.
Bohužel jsem ale neměl možnost tuto uzavírku a autobusy jedoucí jinými než obvyklými trasami fotograficky zdokumentovat. :-(
 


Komentáře

1 Tomík Tomík | E-mail | 2. července 2010 v 16:20 | Reagovat

Docela zajímavá plečka, ovšem nevím, proč město kupuje takový starý křáp, místo toho, abychom darem dostaly Tedom, když nám je tu montují.. :-D

2 autobusytrebic autobusytrebic | 3. července 2010 v 0:11 | Reagovat

Ten autobus teď nikdo od nikoho nekupoval, protože už předtím patřil ICOMu (MHD v Pelhřimově, kde předtím jezdil, provozuje taky ICOM).
Tedom (ani jiný výrobce) by nikomu žádný autobus jen tak darem (zadarmo) nedal. ;-)

3 Tomík Tomík | E-mail | 3. července 2010 v 11:15 | Reagovat

Ahá, no ještě jsem v něm nejel, z boku vypadá jak Citaro, ale zepředu a zezadu je to jak stará plečka :-D
Nevíš, jakej byl důvod sem ten starej Mercedes přeřadit? To snad odešla nějaká Karosa, či co? :-D :-D
Je jasný, že gratis by Tedom autobus nikomu nedal, ale i tak. Mohl to brát jako reklamu a nejsem jedinej, kdo si ťuká na čelo, když tu vidíš starý křápy, přitom je tu továrna na busy. To je jako, kdyby ve městě, kde je masozávod neprodávali žádný maso :-D
No to je sice blbý přirovnání, ale chápeš, jak to myslím :-D
Koukám, že Tě busy asi hodně baví co? :-) co říkáš na optimalizaci MHD? Mám pocit, že to tu potřebuje, jako sůl..zvlášť, když jsem včera seděl na Hárlekýnu na pizze a kolem deváté jela čtyřka a za ním hnedka jednička, což mi příjde opravdu uhozený :-D :-?

4 autobusytrebic autobusytrebic | 3. července 2010 v 21:32 | Reagovat

Nevím, proč sem přišel zrovna ten Mercedes, každopádně podle informací známého, který zná i pelhřimovskou MHD, ten autobus tam už stejně víc než rok nebyl nasazován do provozu.
Autobusy od Tedomu tady podle mě dělají dobrou reklamu své značce už teď, a to těmi třemi autobusy, které tu už víc než rok jezdí. :-)
K té optimalizaci MHD, kterou si přeje starosta - nápadů by se našla spousta (zkrácení intervalů za cenu zrušení některých linek, zavedení nástupu všemi dveřmi, zavedení přestupních jízdenek) - možná by to znamenalo zlepšení pro většinu cestujících, ale nevím, jestli by to vedlo k úspoře peněz ze strany města (což má být hlavní cíl té optimalizace). Ale jednu věc vím docela jistě - 2,5x méně autobusů (tzn. jen asi 10 nebo 11) než dnes (aby každý z nich ujel 250 km denně, jak si přeje starosta Uher), by to všechno odjezdit nedokázalo.

5 Tomík Tomík | E-mail | 8. července 2010 v 11:19 | Reagovat

Tedomy jsou kapitola sama pro sebe, na lince dělá můj kámoš a prý nic moc..v Košicích, kam šlo asi 10 tedomů s nimi mají jen samé problémy. I zde byly problémy s únikem plynu do kabiny s cestujícími. O tom se ovšem mlčí..Tedomům já osobně nevěřím..
Přístup všemi dveřmi by nebyl marný, ale z finančního hlediska, to není nejšťastnější = mnoho černých pasažérů..
Hlavní problém je ten, že MHD Třebíč není soběstačná, město každý rok dotuje dopravce mnohamilionovými částkami. Třebíčská MHD je výrazně ztrátová..
Možná by nebylo od věci zavést více autobusů na alternativní pohon..úpravou počtů linek toho moc nevyřešíme..

6 Tomáš Fiala Tomáš Fiala | E-mail | Web | 3. prosince 2010 v 18:08 | Reagovat

Teď už máme jiného starostu, takže kdo ví, jak to bude...

7 autobusytrebic autobusytrebic | 3. prosince 2010 v 22:32 | Reagovat

Jenom na starostovi to jistě nevisí.
A kdyby přece, tak by to možná bylo dobře - představy bývalého starosty, kde jednu dobu mluvil něco o tom, že "jízdné za korunu sníží výši příspěvku města na MHD", nebo údajné "železné pravidlo" o průměrně najetých 250 km denně jedním autobusem, mi přišly nesmyslné.

Ještě k předchozímu komentáři (tehdy v červenci už jsem na něj nějak zapomněl odpovědět).

Nástup všemi dveřmi by sice znamenal určitý únik tržeb (protože černí pasažéři), ale zase by se doprava zrychlila (protože by se odstranily prostoje v zastávkách), takže by mohla být přitažlivější pro víc lidí (= vyšší tržby), autobusy by mohly mít o něco nižší spotřebu (nepropalovaly by naftu/plyn při stání v zastávkách), a díky rychlejšímu projetí celého města (protože by se odbouraly prostoje v zastávkách) by se možná dal o něco snížit počet potřebných autobusů.

A samozřejmě finančně soběstačná (že by se uživila jenom z tržeb) není MHD v žádném městě - všude na to přispívají jednotlivá města.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama