Prosinec 2010

Druhé plynové Citaro, nový nátěr dvou autobusů, nová evidenční čísla

21. prosince 2010 v 19:35 Zajímavosti z provozu
Od druhého prosincového týdne je nasazen do provozu s cestujícími v pořadí druhý Mercedes Citaro s pohonem na zemní plyn. Několik fotek tohoto autobusu můžete najít zde. Setkání obou Citar s plynovým pohonem je zaznamenáno na této fotce.

V průběhu prosince dostaly dva autobusy nový nátěr, v bílo-modré barevné kombinaci.
Jde o Karosu B932E ev. č. 41, jejíž původní barevnou kombinací byla žluto-červeno-šedá, a Karosu B932 ev. č. 45, jejíž dřívější barevnou kombinací byla červeno-bílá.

Dva autobusy také dostaly nové nálepky s evidenčními čísly - první ze dvou Mercedesů Citaro s plynovým pohonem dostal nálepku s evidenčním číslem 50 a Mercedes O405, který jezdil dlouhá léta v Pelhřimově, a v Třebíči jezdí od června 2010, dostal evidenční číslo 33.

V galerii obrázků jsou nahrány fotky s datem pořízení do 21. prosince včetně.
Kromě toho jsem nahrál tři nová videa na svou stránku na Youtube, viz seznam videí.


Všem návštěvníkům mých stránek přeji pohodové prožití vánočních svátků a úspěšný nový rok 2011.

"Pelhřimovský" Mercedes Citaro v Třebíči

4. prosince 2010 v 19:26 Zajímavosti z provozu
Kromě nového Mercedesu Conecto a prvního ze dvou plynových Mercedesů Citaro se v Třebíči objevil další nový (resp. v tomto případě "nový") autobus.

Jde o Mercedes Citaro se SPZ JIJ 18-73, který dosud jezdil na městské dopravě v Pelhřimově. Podle této tabulky (ve které můžete najít i údaje o čtyřech Mercedesech Citaro, které v Třebíči jezdí už delší dobu) je jeho datum zařazení do provozu prosinec 2000, mělo by tedy jít o 10 let starý autobus.
Jednu fotku z působení tohoto autobusu v Pelhřimově jsem našel v tomto článku (přibližně uprostřed).

Stejně jako pro každý autobus třebíčské městské dopravy, i pro toto vozidlo jsem vytvořil samostatnou složku, do které jsem vložil prvních deset fotek tohoto autobusu, viz tady.


Na závěr tohoto krátkého článku několik drobných "provozních připomínek".
Na zastávce Komenského náměstí (ve směru jízdy směrem na Karlovo náměstí) chybí sklo, které zakrývalo jízdní řády, a chybí tam i většina jízdních řádů jednotlivých linek, včetně nejdůležitějších linek č. 1, 4 a 5.

Na významnějších zastávkách nebo i na vlakovém a autobusovém nádraží jsou již několik let instalovány informace se schématem jednotlivých linek, smluvních přepravních podmínkách a ceníku jízdného.
Jistě jde o užitečné informace, hlavně pro případné turisty nebo lidi, kteří autobusy běžně necestují.
Tím více mi přijde nesmyslné, když jsou tyto informace překrývány oznámeními o výlukách a objížďkách, a to i o takových, které už před několika týdny skončily - i dnes se na místě těchto informací dala najít oznámení o uzavírce části Kosmákovy ulice, která měla skončit už 29. října (ve skutečnosti skončila ještě o několik dní dříve).
Nebo na autobusovém nádraží, kde je část těchto informací překryta reklamou na svatební salon...

Nový Mercedes Citaro s plynovým pohonem

3. prosince 2010 v 13:55 Zajímavosti z provozu
3. prosinec 2010 se stal prvním dnem, kdy byl nasazen do běžného provozu s cestujícími první ze dvou nových Mercedesů Citaro s pohonem na zemní plyn, a mj. i odlišně řešeným interiérem (větší prostor pro kočárky naproti prostředním dveřím), než mají čtyři Citara (ev. č. 28, 32, 39 a 42), která již v Třebíči jezdí. Autobus dostal registrační značku 4J0 38-05.

Několik fotek z prvního dne jeho provozu, během kterého vytrvale sněžilo, můžete najít v nově zřízené složce v galerii obrázků, pod tímto odkazem. Kromě toho jsem pořídil krátké video, zaznamenávající odjezd tohoto autobusu od zastávky Dřevařské závody, zhlédnout je můžete po kliknutí na tento odkaz.