"Z analýzy dopravy vyplývá, že by stačilo o pět autobusů méně"

29. ledna 2011 v 7:53
Ve výtisku Horáckých novin ze dne 28. 1. 2011 je vydán článek, informující o možnostech provozních úspor v třebíčské MHD, možnostech úprav intervalů jednotlivých linek nebo úprav tarifu.
Článek najdete na stránkách Horáckých novin, pod tímto odkazem.


Můj komentář k obsahu článku (zřejmě jde zatím o jediný článek na toto téma, v jiných regionálních novinách jsem nic podobného nenašel):

Článek má věcné chyby - žádní další uchazeči (kromě Icomu) při posledním výběrovém řízení na provozovatele třebíčské MHD (v roce 2008) nebyli, takže by se neměl ani kdo ozvat.
Jako dopravní společnost je v článku uveden i Tedom. Ale ten autobusy jen vyrábí, není dopravcem.

V úvaze místostarosty RNDr. Pavla Svobody o tom, že by mělo být vhodné zřídit na Karlově náměstí nástupní ostrůvek (u kterého by autobusy zastavovaly dveřmi k sobě, takže by se při přestupu nemuselo přecházet přes silnici) vidím problém - znamenalo by to nejméně dvakrát tak větší zábor místa na šířku (druhou - ale nepraktickou - možností je, že by se prostorové nároky nezměnily, ale autobusy by se v prostoru zastávek nemohly navzájem předjíždět, a v jakém pořadí by do prostoru zastávek přijely, v takovém by nutně musely i odjet).
Nedovedu si představit, že by mělo na Karlově náměstí něco takového (zřejmě na úkor části parkoviště?) vzniknout.

Nevím, proč by měla být v třebíčské MHD zaváděna tarifní pásma. I ve srovnatelně velkých městech je celý systém MHD brán jako jedno pásmo/jedna zóna, a jízdenky jsou buď nepřestupní (asi většina podobně velkých měst), anebo přestupní s časově omezenou platností (např. Havlíčkův Brod).
Z těch provozů MHD, které znám, vím o pásmech snad jen v případě Jihlavy, ale tam je to hlavně kvůli tomu, že MHD obsluhuje i několik dalších vesnic, které se právě nacházejí v jiném pásmu, než ve kterém je samotné město Jihlava.

Trasování linek je "podle všeho vhodné" - k tomu dodávám - škoda, takže se StopShop přivedení MHD zase zřejmě nedočká. :-(
Neporozuměl jsem údaji "v případě, že by Karlovo náměstí bylo centrálním přestupištěm všech linek" - vždyť už nyní jím je...

Naopak s tím, že autobusů by objektivně stačilo o několik méně, podle mě lze souhlasit - podobně velká města s podobným rozsahem MHD vystačí s menším počtem autobusů.
Ale na druhou stranu neměl pravdu ani bývalý starosta Ivo Uher, když mluvil o tom, že by každý autobus měl denně najezdit 250 kilometrů - to by při nezměněném počtu ročně ujetých kilometrů znamenalo, že by mělo být potřeba jen okolo deseti vozidel...

Sám jsem zvědav, co se nakonec stane za změny a co to přinese (a doufám, že o tom nebudou rozhodovat ti, kteří ani nerozlišují pojmy "dopravce" a "výrobce autobusů"...).

V samotném vozovém parku autobusů se jedna docela významná změna před několika dny už udála. Ale o tom až v dalším, samostatném článku. :-)
 


Komentáře

1 Vašek Vašek | 2. února 2011 v 18:17 | Reagovat

Stop Shop je třebíčský průser. Dělaný pouze pro občany s auty - zkuste si jít někdy do Stop Shopu pěšky. Další zajímavostí je pidi WC v HyperAlbertu, který obsluhuje celý Stop Shop. Je to ostuda. Alespoň, že tam jezdí gratis autobus..není to sice dořešeno, ale lepší než nic..

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama