Únor 2011

Další autobusy v modro-bílo-červené barevné kombinaci

21. února 2011 v 20:44 Zajímavosti z provozu
V tomto článku jsem psal o tom, že některé Mercedesy i Karosy změnily svůj vnější vzhled - že dostaly polepení v podobě červených vodorovných proužků. K 9. únoru 2011 byly takto polepené Mercedesy s evidenčními čísly 25, 31 a 50; a Karosy s evidenčními čísly 21, 38, 41, 48 a 49.


V galerii jsou nahrány fotky s datem pořízení do 21. února včetně, dokumentující právě i změny vnějšího vzhledu některých autobusů, které v minulých týdnech proběhly (nové displeje, změna nátěru na bílo-modrý, a právě i doplnění modro-bílého nátěru na kombinaci modro-bílo-červenou).

Karosa B732 ev. č. 27 na videích z posledních týdnů jejího provozu

18. února 2011 v 14:43
Když jsem v tomto článku napsal, že toto krátké video, zachycující Karosu B732 se SPZ TR 92-54 a evidenčním číslem 27 dne 17. ledna 2011 při odjezdu od zastávky Kaufland, je mým nejnovějším a zároveň posledním videozáznamem tohoto autobusu (který byl 26. ledna 2011 spolu s touto Karosou vyřazen z provozu a odvezen na pelhřimovské vrakoviště), byla to pravda vlastně jen zčásti.

Je to sice poslední video tohoto autobusu, které jsem kdy pořídil, ale ne poslední video s tímto autobusem, které jsem nahrál na své stránky na YouTube.
Až po několika týdnech jsem totiž sestavil dohromady několik krátkých videosekvencí, pořízených 27. prosince 2010 v interiéru autobusu během cesty linkou č. 1 z Karlova náměstí k poliklinice. Video zachycuje interiér autobusu, včetně signalizace zavírání dveří, která byla u tohoto autobusu odlišná od té, kterou mají ostatní, novější Karosy.
Video najdete pod tímto odkazem.

Další videozáznamy zachycující tento autobus v posledních týdnech jeho provozu:
Karlovo náměstí, 27. 12. 2010 - kromě "sedmadvacítky" je zde vidět i druhá vyřazená Karosa se SPZ TR 87-63 a evidenčním číslem 56.
Zastávka Za rybníkem, 26. 11. 2010 - odjezd z prostoru výchozí zastávky linek č. 1, 5 a 7.

Změny vzhledu některých autobusů - nové displeje, červené proužky atd.

12. února 2011 v 22:40 Zajímavosti z provozu
V průběhu posledních několika týdnů změnily některé autobusy jezdící na linkách MAD Třebíč svoji podobu.

Některé autobusy dostaly v průběhu ledna 2011 nové venkovní displeje, informující o čísle a trase linky. Byly instalovány jak na zadní stěnu, tak i boční stranu vozidel, tak i nad čelní sklo, kde nahradily dosavadní nápisy "městská doprava".

Po několikatýdenní odstávce, způsobené poškozením čelního dílu vozidla, se vrátil do provozu plynový Mercedes Citaro s číslem 25. Na vyměněném předním dílu už ale nemá nalepeno evidenční číslo (srov. fotku z 23. 12. 2010 s fotkou ze 4. 2. 2011).

Po několika týdnech se také vrátila do provozu Karosa B932 ev. č. 38, a to s novým, modro-bílým nátěrem (stejným, jaký v předchozích týdnech dostaly další Karosy s ev. č. 21, 30, 41, 45, 46 a 48). Autobus už nemá na zadním skle nalepenu reklamu na autobaterie Banner.
Na rozdíl od ostatních uvedených autobusů, toto vozidlo nedostalo po změně nátěru znovu nalepené nálepky s evidenčním číslem.
Kromě nového nátěru mají některé z těchto autobusů i nové polstrování některých sedaček a nové potahy.

Mercedes Citaro se SPZ JIJ 18-73 má nově nalepeny nálepky s evidenčním číslem 27 (které "zdědil" po nedávno vyřazené Karose se SPZ TR 92-54).

Další změna vnějšího vzhledu některých autobusů přišla v období po 5. únoru, kdy byly na některé autobusy nalepeny vodorovné proužky červené barvy.
K 9. únoru 2011 byly takto "ozdobeny" oba plynové Mercedesy (č. 25 i č. 50), Conecto s ev. č. 31, a také Karosy s evidenčními čísly 21, 38, 41, 48 a 49.

Dům na Bráfově ulici č. 45

10. února 2011 v 9:32 Zajímavosti z provozu
Při fotografování autobusů třebíčské MHD v ulicích města jsem se někdy záměrně zaměřil na místa, u kterých bylo zřejmé, že brzy změní svou podobu, nebo která v tu dobu již svou podobu měnila.

Jedno z takových míst bylo i v Bráfově ulici, mezi zastávkami Bráfova a Nemocnice, kde byl koncem léta roku 2009 zbourán dům s číslem 45, a následně zde začala domu nového, moderněji vypadajícího.
Tato výstavba byla také doprovázena omezením pro chodce, kteří zde museli přejít na protější chodník, kvůli čemuž zde byly vyznačeny dva provizorní přechody pro chodce. Toto omezení trvalo od 1. září 2009 do druhé poloviny ledna 2011, kdy byl dům již dokončen.

Tady jsou odkazy na jednotlivé fotky v galerii obrázků (název odkazu = datum pořízení fotky), dokumentující kromě autobusů třebíčské MHD právě i postup výstavby nového domu:


Karosy č. 27 a č. 56 dojezdily

4. února 2011 v 2:58 Zajímavosti z provozu
Dne 26. ledna 2011 se vydaly na svoji poslední cestu (na "pohřebiště" autobusů do Pelhřimova) dva autobusy - Karosa B732 s evidenčním číslem 27 a Karosa s evidenčním číslem 56.
Tím definitivně skončila i éra "sedmičkových" Karos v třebíčské MHD.

Evidenční číslo 56 následně "zdědil" Mercedes Conecto s RZ 4J0 35-20.
Tady je moje nejnovější (a zároveň i poslední) krátké video s Karosou ev. č. 27.

Počet autobusů TRADO-MAD se tím pádem snížil z 29 na 27, z toho 13 jich je nízkopodlažních.

Aktuální stav vozového parku je následující:
Karosa B931 - 1 ks (evidenční číslo 40)
Karosa B932 - 5 ks (ev. č. 21, 38, 45, 48, 49)
Karosa B932E - 3 ks (ev. č. 30, 41, 46)
Karosa B952 - 3 ks (ev. č. 26, 29, 47)
Mercedes Citaro - 5 ks s naftovým pohonem (ev. č. 28, 32, 39, 42; autobus se SPZ JIJ 18-73) + 2 ks s pohonem na CNG (ev. č. 25, 50)
Mercedes Conecto - 4 ks (ev. č. 31, 35 (tzv. "turecká pomsta"); ev. č. 23, 56 ("Conecto II"))
Mercedes O405 - 1 ks (ev. č. 33)
Tedom C12G - 3 ks (ev. č. 22, 44, 55)