Březen 2011

"Upozornění pro cestující MAD" aneb zastávka Hřbitov po více než 4 měsíce bez obsluhy linkou č. 5

31. března 2011 v 22:16 Mimořádnosti v provozu
V autobusech třebíčské MHD a na některých zastávkách jsou vyvěšeny letáky s upozorněním na blížící se omezení provozu na lince č. 5. Téměř doslovný ("téměř" jen proto, že jsem nechtěl přepisovat text i se dvěma překlepy, které v něm jsou obsaženy) přepis obsahu těchto letáků:


"Z DŮVODU STAVBY KRUHOVÉHO OBJEZDU NA KŘIŽOVATCE UL. TÁBORSKÁ - BUDÍKOVICKÁ - M. MAJEROVÉ BUDOU PROVEDENY ZMĚNY V LINCE Č. 5 MAD:

Od pondělí 18. dubna 2011 0.00 hod. do středy 31. srpna 2011 24.00 hod.

Linka č. 5 - bude zrušena zastávka Hřbitov! Výchozí a konečná zastávka bude Týn."


Pozn. Na oficiálních stránkách dopravce TRADO-MAD je jako "nejnovější" z "aktuálních informací" uvedena zpráva z loňského června o tehdejší několikadenní uzavírce Smetanova (Novodvorského) mostu. Novější informace, včetně oznámení tohoto omezení na lince č. 5, tam nenajdete. Na stránkách holdingu Icom Transport (na uvedené internetové stránky je odkazováno i na autobusech třebíčské MHD) se o chystaném omezení na lince č. 5 cestující také nic nedozvědí...

Na druhých uvedených stránkách (www.icomtransport.cz) si můžete přečíst článek s názvem "ICOM Transport a. s. ušetří městu Třebíč za MHD až 100 milionů korun", přinášející pohled na spory třebíčského městského úřadu s dopravcem ze strany druhého uvedeného. Odkaz na článek:
V článku mě zaujala věta "Na linkách jezdí 13 nízkopodlažních autobusů Mercedes Benz.". Ve skutečnosti jich je totiž 10 (s evidenčními čísly 23, 25, 27, 28, 32, 33, 39, 42, 50 a 56).

Komentář k samotné skutečnosti, že po více než 4 měsíce nebude bez adekvátní náhrady obsluhována linkou č. 5 zastávka u hřbitova, si už raději odpustím. :-(

Červené proužky na dalších autobusech

15. března 2011 v 20:46 Zajímavosti z provozu
V průběhu první poloviny března byly nalepeny červené vodorovné pruhy na další autobusy - na všechny tři Tedomy (evidenční čísla autobusů - 22, 44, 55), a dále na dva bílé Mercedesy - Conecto s číslem 23 a Citaro s číslem 32.

Stejné červené proužky má nalepené i Mercedes Citaro s evidenčním číslem 27, ale u tohoto autobusu nevím, kdy přesně na něj byly tyto nálepky nalepeny - v posledních asi 5 týdnech (až do včerejšího dne) jsem jej v provozu neviděl.
V tuto chvíli má tyto červené proužky nalepené většina autobusů - jen kromě čtyř Karos, které stále mají žluto-červený nátěr (Karosy s evidenčními čísly 26, 29, 40 a 47), a kromě "propagačního" zeleného Mercedesu Citaro s číslem 39.

V galerii obrázků jsou již nahrány fotky pořízené do 14. března 2011 včetně, dokumentující právě i pozměněný vzhled uvedených autobusů.
Za bližší zmínku stojí fotka Tedomu s číslem 44, dokumentující kromě nové barevné kombinace i nakládání invalidního vozíku s vozíčkáře, je to moje první fotka, dokumentující autobus třebíčské MHD s vysunutou plošinou pro vozíčkáře. Fotku najdete, kromě složky s fotkami Tedomu ev. č. 44, i pod tímto odkazem: http://nd04.jxs.cz/367/815/0d842f2b03_74457245_o2.jpg.