Zastávka Mototechna a její zajímavosti

10. června 2011 v 20:05 |  Monografie zastávek
V tomto článku o zastávce Jitona jsem původně uvedl chybnou informaci, že jde o jedinou třebíčskou zastávku, jejíž přístřešek má zadní stěnu tvořenou z vlnitého žlutošedého materiálu (na rozdíl od ostatních plechových boud, které mají zadní stěnu buď z vlnitého, nebo z rovného plechu).
Nebyla to pravda (a v uvedeném článku jsem to již opravil), protože druhou takovou zastávkou je zastávka Mototechna v Brněnské ulici.

Předem je potřeba dodat, že název zastávky je zastaralý, protože podnik jménem Mototechna už dávno neexistuje. V budově někdejší Mototechny již od 90. let sídlí autosalon Renault. Je vůbec zajímavé, že u některých zastávek pojmenovaných podle názvu podniku ke změně názvu došlo (např. z "Tusculum" na "Jitona"), zatímco u jiných (Mototechna nebo Borovina, BOPO) dosud zůstal název podle již neexistujícího podniku.

Přes zastávku Mototechna jezdí odedávna (je tomu tak minimálně posledních 20 let) linka č. 7 do Ptáčova; a zřejmě od 1. ledna 2006 tudy začala jezdit i linka č. 3 (v úseku ZŠ Na kopcích - Cyrilometodějská přestala jezdit přes zastávku Samešova a začala jezdit přes zastávky Mototechna a Kaufland). Kromě toho v této zastávce zastavují i spoje regionálních linkových autobusů.

Na zastávce ve směru do centra města je instalován uvedený plechový přístřešek, zastávka ve směru do Ptáčova je bez přístřešku. V obou směrech jízdy je zde instalován zastávkový stojan, který je pro zastávky v rámci MAD Třebíč tím méně obvyklým - nejde o stojan se dvěma "nožkami" a červenou, případně modrou barvou, ale jde o stojan s jednou nožkou bez nátěru - stejný typ, jaký je např. na zastávkách Týn nebo ZŠ Na kopcích. Na zadní straně cedulí upevněných na zastávkových stojanech je uvedeno datum jejich výroby - je to říjen roku 2001.

V té době totiž finišovala dlouhodobá uzavírka části Brněnské ulice mezi křižovatkou se Sportovní ulicí a právě zastávkou Mototechna, budovala se zde příslušná část průtahu Rafaelovou ulicí, včetně napojení Brněnské ulice (ve směru právě od zastávky Mototechna) na tento průtah.
Uzavírka byla zahájena 3. dubna 2001. Prvním dnem, kdy pak byla přebudovaná komunikace opět v provozu, byl 31. říjen 2001. Jestli si to vše pamatuji správně, tak křižovatka (v tu dobu jen z malé části dokončené) Rafaelovy ulice se Sportovní ulicí byla prvním místem v Třebíči, kde byly na vodorovném značení použity "kulaté" šipky v jízdních pruzích.

Autobusové spoje linky č. 7 tehdy měly z důvodu uvedené uzavírky pozměněnou trasu na "Ptáčov - Nemocnice - Karlovo náměstí - Mototechna", kde se otáčely v prostoru křižovatky s komunikací směrující právě k autosalonu Renault (bývalé Mototechně).

Dalších změn doznal prostor okolo zastávky Mototechna zřejmě koncem léta roku 2002 (?), kdy byla zrekonstruována další část Brněnské ulice mezi zastávkou Mototechna a (přibližně) budovou firmy Altreva (dříve Oděva). Byly zde mj. vybudovány (do té doby neexistující) chodníky.
Linka č. 7 po dobu této uzavírky jezdila náhradní trasou ulicemi Velkomeziříčskou, Samešovou a (v tu dobu nově otevřenou) Rafaelovou ulicí.

Zastávku Mototechna a její okolí (mj. zastávkové stojany, přístřešek a také Karosu B932E ev. č. 41 na dvou spojích linky č. 3) jsem zdokumentoval na video:
 

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama