Fotky pořízené koncem června, v červenci, srpnu a v první polovině září 2011

22. září 2011 v 12:39 |  Aktualizace fotogalerie
Z důvodu nedostatku času jsem během července a srpna nenahrával nové fotky do galerie obrázků, nejnovějšími uveřejněnými fotkami zůstávaly fotky s datem pořízení 21. června 2011.

Během prvních tří zářijových týdnů jsem pak postupně nahrál do galerie obrázků fotky s datem pořízení od 22. června do 14. září 2011.

Co stojí za bližší zmínku?

Například fotky z 22. června, kdy jsem využil jednoho z nejčasnějších svítání a zdokumentoval provoz autobusů při výjezdu z areálu Unipletu a v přilehlé Průmyslové ulici (k výjezdu největšího počtu autobusů dochází okolo 5. hodiny ranní, tedy v čase, kdy je slunce nad obzorem pouze v těch "nejdelších", červnových dnech).
Kromě několika desítek fotek jsem tam tehdy pořídil i několik videozáznamů, sestříhaných následně do tohoto videa.

Ze stejného dne pak pocházejí i fotky dokumentující ranní špičku (okolo půl šesté ráno) ve Žďárského ulici, kdy ve směru k Jitoně jede během poměrně krátké doby pět autobusových spojů.
Zde dochází k jedné docela zajímavé věci, týkající se oběhů vozidel. První ranní autobusový spoj doveze cestující k Jitoně, okamžitě pokračuje bez cestujících na Samešovu, odkud za chvíli jede opět k Jitoně jako v pořadí pátý z těch ranních spojů.

Další drobnou provozní zajímavostí, kterou lze za světla zdokumentovat pouze v době časného svítání, jsou dva spoje linky č. 4 jedoucí pouze po zastávku Dřevařské závody, odkud potom pokračují jako linka č. 8 k Jitoně (čas jejich odjezdu od "Dřevony" je 5:16 a 5:21 h).
Pokud jedou na těchto spojích autobusy bez displejů (kterých je mimochodem v současné době v majetku TRADO-MAD už jen několik kusů), jezdí s označením linky č. 8 už z výchozí zastávky (Týn, resp. Míčova). Tuto situaci dokumentuje fotka Karosy B932 ev. č. 49 na zastávce Augustýna Kratochvíla.

Poprvé se mi také podařilo pořídit fotku spoje linky č. 2, jedoucího v trase Marie Majerové (odjezd v 5:30 h) - Hrotovická (příjezd v 5:46), na kterém jezdí linkové autobusy dopravce TRADO-BUS. Viz tady.

Fotky ze 13. července (například tato) dokládají postup prací na kruhovém objezdu v Týně - zatímco ještě okolo 20. června jezdily autobusy po sousední provizorní spojce, tak 13. července už používaly přímo vozovku dokončovaného kruhového objezdu.

V pátek 15. července jsem nechyběl u neobvyklých provozních situací, které způsobila úplná uzavírka týnské křižovatky, ať už to byla provizorní zastávka (s nepřesným názvem) "Týn, BILLA" na parkovišti na konci ulice Marie Majerové; anebo zastávka Palackého, toho dne konečná zastávka pro spoje linek č. 2 a č. 3.
Kromě fotek jsem toho dne pořídil i dvě videa, konkrétně video od zastávky "Týn, BILLA" a video z Palackého ulice.

Několik desítek fotek z 27. července 2011 se pak zaměřuje jednak na poslední dokončovací práce na kruhovém objezdu a také na dokumentaci nového zobrazování názvů zastávek (zobrazení pouze konečné zastávky namísto dřívějšího zobrazování výchozí i konečné zastávky) na venkovních displejích autobusů; a také na zdokumentování nových nálepek, informujících o tom, že "Třebíč finančně podporuje veřejnou dopravu". K těm nálepkám přidám jeden postřeh - všiml jsem si nevhodného umístění těchto nálepek, které v podstatě brání výhledu z okna pro cestující sedící na sedadlech umístěných v jejich blízkosti). :-(

Několik dalších fotek, pořízených 9. a 10. srpna 2011, pak dokumentuje mj. autobusy na novém kruhovém objezdu v Týně, viz například tady.

Na fotkách z 25. srpna jsou vidět zejména linky č. 2 a 3, jedoucí z důvodu uzavírky části Nové ulice v pozměněné trase - mj. přes provizorní zastávku na ulici Josefa Suka nebo zastávku Sýpky ve směru jízdy do Týna, odkud jezdila z linek MHD Třebíč naposledy linka č. 6, a to v době, kdy ještě jezdívala obousměrně.
Další zajímavostí, kterou jsem toho horkého čtvrtka 25. 8. 2011 zdokumentoval, bylo setkání dvou spojů linky č. 5 na zastávce ZŠ Na Kopcích. Daleko lépe než na odkazované fotce je toto setkání zaznamenáno na tomto videu.

Na fotkách z 31. srpna 2011 je vidět například autobus jedoucí před přestavovaným prostorem před hypermarketem Kaufland, přechod pro chodce na dolní straně Karlova náměstí, u kterého byly během léta 2011 odstraněny dlažební kostky; anebo linku č. 5 před kruhovým objezdem v Týně, kde probíhalo rozšiřování vozovky na nájezdu z kruhového objezdu do Táborské ulice (směrem ke hřbitovu).

6. září jsem mj. pořídil fotku z míst, odkud jsem dosud žádnou fotku autobusu neměl - jde o linku č. 9 za křižovatkou Pražské ulice se silnicí od Poušova, v pozadí s domy stojícími v ulcích Na Příkopech, Kmochově a Přibyslavické.
Jestliže se někomu zdálo, že uzavírka křižovatky v Týně trvala až příliš dlouho, tak ještě horším případem je uzavírka jednoho pruhu v Koželužské ulici, která začala snad někdy v průběhu dubna 2011, a ani 6. září 2011 ještě nebyla ukončena.
Téhož dne jsem pořídil několik fotek na Pražské ulici, kde již byl vyfrézován starý povrch vozovky. Dobře je to vidět například tady.

Několik desítek fotek jsem pořídil 10. září na autobusovém nádraží, kam toho dne byly (pomyslně) přesunuty zastávky z Karlova náměstí, z důvodu konání Horácké rally.

13. září jsem se pak zaměřil na zdokumentování mimořádných provozních situací, jako byla jízda autobusů po Pražské ulici (myšleno i po její "západní" části, po které v běžném provozu autobusy MHD Třebíč nejezdí) nebo jízdu autobusů Libušiným údolím. Kromě čerstvě vykácených stromů v dolní části Pražské ulice je na některých fotkách (například na této) vidět stromy stojící v horní části Sucheniovy ulice, jejichž existence se v tu dobu počítala na poslední desítky hodin - o 3 dny později už na svém místě nestály....

Tolik stručný popis těch nejzajímavějších věcí, samozřejmě těch fotek bylo pořízeno a později nahráno do galerie obrázků daleko více (jde přibližně o 550 fotek pořízených v uvedeném období, tj. od 22. června do 14. září 2011) - viz jednotlivé složky patřící jednotlivým autobusům.

Zatímco k nahrávání nových fotek do galerie obrázků v posledních několika měsících docházelo (a v dohledné době asi dále bude docházet) i s několikatýdenním zpožděním, svoji stránku s videozáznamy (viz http://www.youtube.com/user/autobusytrebic#p/u) aktualizuji (a nadále chci aktualizovat) pravidelně - od okamžiku pořízení videa do chvíle jeho zveřejnění na YouTube málokdy uplyne více než jeden den (což je dáno hlavně tím, že zpracování videí je časově výrazně méně náročné, než je zpracování několika desítek fotografií). :-)
 

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama