Fotky ze druhé poloviny září a z prvního říjnového týdne roku 2011

10. října 2011 v 13:20 |  Aktualizace fotogalerie
V průběhu prvních deseti říjnových dní jsem do galerie obrázků postupně nahrál fotky pořízené v období od 15. září do 7. října 2011. Od každého z autobusů, které nyní na třebíčské MHD jezdí, bylo v uvedeném období několik fotografií pořízeno.

Fotky dokumentují například drobné změny vzhledu některých autobusů - některé Karosy mají na zadním skle nalepenou novou reklamu na autobaterie Banner (reklama na stejnou firmu byla nalepena na některých autobusech už v loňském roce, nyní jde ale o jinou verzi reklamy).
Na několika fotkách z tohoto období je vidět údaj "Technická jízda" na displeji nad čelním sklem. K zobrazování tohoto textu při jiných cestách autobusů, než jsou spoje s cestujícími, dochází od července, kdy bylo upraveno zobrazování názvů zastávek na čelních displejích.

Fotky z období od 15. do 18. září byly pořízeny za vesměs slunečného a příjemně teplého počasí. Prvním dnem, kdy se v Třebíči objevily ranní a dopolední mlhy a nízká oblačnost, byla středa 21. září.
Stejné počasí panovalo i další den - ve čtvrtek 22. září, které bylo z hlediska provozu MHD Třebíč zajímavým dnem hned z několika důvodů - nevybíralo se jízdné (o čemž informovaly žluté letáky vyvěšené za čelním sklem nebo na předních dveřích autobusů); dopoledne byla uzavřena část Karlova náměstí, což znamenalo, že ulicí Bedřicha Václavka nejezdily jen linky č. 1 a 2, ale i ostatní linky MHD Třebíč; dále se místo zastávky Komenského náměstí zastavovalo v zastávce Sucheniova (u autobusového nádraží); atd.

Fotky (ale ve větší míře spíše videa, která jsem už dříve nahrál na své stránky na YouTube) pořízené ve čtvrtek 22. září se snaží dokumentovat všechny neobvyklé situace, které jsem popsal v předchozím odstavci.

Poslední zářijový týden se nesl opět ve znamení slunečného počasí a v některých dnech jsem opět nějaké fotky autobusů MHD Třebíč pořídil. Za bližší připomenutí stojí snad Karosa B932E s evidenčním číslem 46, jedoucí tzv. technickou jízdu po Sportovní ulici, tedy v místech, kudy žádná linka třebíčské MHD nejezdí. Autobus právě jede okolo zastávkového zálivu, se kterým bylo počítáno jako s jednou ze zastávek uvažovaného trolejbusového systému; ale nakonec zde nikdy žádná zastávka nebyla a ani žádná městská autobusová linka zde (vyjma několika různých objížděk) nejezdila. Druhou z fotek, která stojí za bližší popis v tomto článku, je fotka Karosy B932 s evidenčním číslem 21, stojící na autobusovém nádraží. Na fotce je dobře vidět jednak reklamu na autobaterie, která byla na tento autobus nalepena někdy mezi 15. a 22. zářím; jednak tato fotka dokumentuje nově natřenou konstrukci zastřešení nástupišť na autobusovém nádraží a nově dosazené cedule s písmeny označujícími jednotlivá nástupiště.

Několik desítek dalších fotek jsem pořídil během nádherných prvních tří říjnových dní.
1. října jsem se zaměřil na zdokumentování unikátní situace, kdy autobusy jezdily Fibichovou ulicí a na ní navazující části Řípovské ulice a malé části Okružní ulice.
Fotky z uvedených ulic najdete ve složkách patřících Karosám s evidenčními čísly 21, 30 a 48; Mercedesu s evidenčním číslem 39 a Tedomu s ev. č. 22.

2. října jsem pořídil mj. dvě fotky ze dvou pohledů, odkud jsem je dosud neměl. V jednom případě jde o pohled od kruhové bašty na Hrádku na Mercedes Conecto s ev. č. 35 jedoucí po Podklášterském mostě, ve druhém případě jde o pohled od Domu dětí a mládeže na Hrádku na Karosu B932E s ev. č. 30 jedoucí po mostě mezi Jelínkovou ulicí a ulicí Marie Majerové.

3. října jsem pak mj. poprvé pořídil fotku autobusu přijíždějícího do Poušova a také toto krátké video dokumentující autobusovou zastávku v Poušově.
Vlastně celá série fotek Mercedesu Citaro s evidenčním číslem 28, pořízených 3. října 2011, dokumentuje jeden ze zajímavých oběhů - autobus, který jede na odpoledním (po 15. hodině) spoji do Poušova, se pak vrací na Karlovo náměstí, odkud ihned pokračuje jako spoj linky č. 8 k Jitoně (viz fotky z okolí zastávky Správa silnic). Od Jitony pak prakticky okamžitě jede zpět jako spoj linky č. 8 až na zastávku Samešova. Odtud pak už zamíří bez cestujících, tzv. technickou jízdou, do areálu bývalé společnosti Uniplet (kde mají autobusy MHD Třebíč své zázemí), jak je vidět na této fotce.
 

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama