26. leden - den dvou výročí

26. ledna 2012 v 1:00
Na dnešní den, čtvrtek 26. ledna 2012, připadají dvě výročí.

Právě uplynul jeden rok od vyřazení posledních dvou Karos typu B732, které v Třebíči jezdily - Karosy B732 s ev. č. 27 a SPZ TR 92-54 a Karosy B732 s ev. č. 56 a SPZ TR 87-63. Druhý jmenovaný autobus už ale neměl vzhled typické "sedmičkové" Karosy - jeho zadní část už byla zaoblenější, stejně jako tomu je u Karos "devítkových".
Na dokumentaci Karosy B732 s evidenčním číslem 27 jsem se tehdy zvlášť zaměřil (právě proto, že šlo o o poslední vozidlo "ryze sedmičkového" vzhledu) - kromě několika desítek fotek pořízených v posledních několika týdnech jejího provozu připomínám video dokumentující její interiér a poslední video (9 dní před vyřazením) - odjezd od zastávky Kaufland.


A druhé výročí?
Dnes uplynuly tři roky od chvíle, kdy jsem založil tyto stránky a napsal sem první, úvodní článek. Následně jsem sem nahrál prvních několik desítek fotek, které jsem pořídil už v předchozích týdnech.

Pro připomenutí - jaké tehdy bylo složení vozového parku MHD Třebíč?

Karosa B732: 8 autobusů - ev. č. 22, 25, 27, 33, 44, 50, 55, 56
Karosa B931: 1 autobus - ev. č. 40
Karosa B932 - 5 autobusů (ev. č. 21, 38, 45, 48, 49)
Karosa B932E - 3 autobusy (ev. č. 30, 41, 46)
Karosa B952 - 3 autobusy (ev. č. 26, 29, 47)
Mercedes Citaro - 4 autobusy (ev. č. 28, 32, 39, 42)
Mercedes Conecto - 2 autobusy (ev. č. 31, 35)
Mercedes Conecto II - 1 autobus (ev. č. 23)

Pozn. Jen o několik dní dříve, okolo 20. ledna 2009, byla vyřazena Karosa B732 s ev. č. 49 (místo ní byla do Třebíče přesunuta Karosa B932 z Jindřichova Hradce, která "zdědila" evidenční číslo po právě vyřazené "předchůdkyni").

Z 27 autobusů uvedených v seznamu, jich po přesně třech letech jezdí v Třebíči již jen 14! Dalších 12 autobusů již bylo vyřazeno a většina z nich už v tuto chvíli fyzicky neexistuje, a Mercedes Citaro s ev. č. 32 byl v listopadu 2011 přemístěn do jiného provozu MHD provozovaného koncernem ICOM.

Když připočtu zmíněnou Karosu B732 s ev. č. 49, dále bývalý "CentrumBus", který v Třebíči jezdil několik týdnů v létě 2009, a Mercedes O405, který zde působil od příchodu z Pelhřimova (červen 2010) až do svého vyřazení (duben 2011), tak to dává dohromady už dokonce 16 autobusů, které mám zdokumentované na fotkách (které jsou nahrané v galerii obrázků), přitom už je v Třebíči nikdy nespatříme.
Z těch 14 autobusů, které v Třebíči jezdily jak před 3 lety, tak i dnes, navíc většina z nich mezitím změnila svůj vnější vzhled - buď přímo změnou nátěru, nebo alespoň přidáním displejů nebo nálepek s červenými proužky.

Inu, změnilo se toho za ty 3 roky hodně. A já jsem rád, že jsem "byl u toho" a že jsem postupnou obměnu vozového parku, další změny vzhledu autobusů, ale zároveň s tím i měnící se podobu některých míst, kterými autobusy MHD Třebíč jezdí, patřičně zdokumentoval. :-)
 


Komentáře

1 Tom Tom | 27. ledna 2012 v 15:15 | Reagovat

Super, díky za tento web. Nechť tě práce okolo něj nikdy neomrzí.. :-)

2 autobusytrebic autobusytrebic | 27. ledna 2012 v 18:25 | Reagovat

Ahoj,

díky moc za přání. :-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama