Postřehy z brouzdání po stránkách www.tradomad.cz a www.mhdspoje.cz podruhé

19. dubna 2012 v 0:18
V tomto článku, vydaném ve čtvrtek 12. dubna 2012, jsem popisoval ne zcela utěšený stav stránek www.tradomad.cz i www.mhdspoje.cz, které přitom mají přinášet cestujícícím potřebné informace o třebíčské MHD.

Nevím, zda tomu tak bylo již v době vydání toho článku nebo ne, ale každopádně v úterý 17. dubna již platilo, že na stránkách www.mhdspoje.cz jsou k dispozici dvě různé stránky s jízdními řády třebíčské MHD. V popisovaném předchozím článku jsem psal o stránkách, které lze najít pod tímto odkazem a kde lze sice najít aktualizované jízdní řády čtyř linek MHD Třebíč, zato jízdní řády zbývajících pěti linek třebíčské MHD tam chybějí úplně...

Druhou stránkou s jízdními řády třebíčské MHD, kterou jsem objevil právě až toto úterý, je tato stránka. Na obě stránky se dá dostat ze stránek www.tradomad.cz po kliknutí na button s názvem "jízdní řády", záleží však na tom, jestli máte otevřenou výchozí stránku www.tradomad.cz, nebo jste již předtím kliknuli na nějakou z dalších zpráv umístěnou na stránkách dopravce (www.tradomad.cz).

Pokud jste na tento odkaz poklikali prvním popisovaným způsobem, objevilo se vám - stejně jako mně - toto. Stránky vypadají na první pohled moderněji a propracovaněji než ty předchozí. Zároveň to vypadá, že v nich jsou zobrazeny aktuálně platné časové polohy spojů. Ale tím můj pozitivní dojem z těchto stránek končí a v následujících řádcích popíši chyby, které jsem zde našel (zároveň připouštím, že výčet chyb nemusí být úplný):

- V části "pracovní dny" je u všech spojů všech linek uvedeno, že "jezdí jen ve dnech školního vyučování"! Navozuje to dojem, jako by v Třebíči v období (kterýchkoliv, nejen letních) školních prázdnin nebyla městská autobusová doprava v provozu...

- Zajímavé jsou i přidané "neaktivní zastávky" navíc, mezi ně patří například i bod "Autobusové nádraží", které není autobusovou zastávkou.

- Zavádějící může být údaj "přestup" u zastávky Karlovo náměstí. Takový popisem může navozovat dojem, že linka se zde "láme" a je potřeba přestoupit do jiného vozidla. Skutečný význam slova "přestup" zde však je "přestupní zastávka na ostatní linky", ovšem v tomto smyslu to mělo být popsáno. A nikoliv pouze víceznačným slovem "přestup".

- U linky č. 1 je v části "výběr směru" možnost výběru mezi směrem "Za Rybníkem" a "Karlovo náměstí". To nedává smysl, protože při jízdě ze zastávky Poliklinika nebo kterékoliv jiné zastávky ve čtvrti Horka-Domky jede spoj linky č. 1 zároveň směrem k oběma uvedeným zastávkám. Správně by ve "výběru směrů" mělo být "Za Rybníkem" a "Poliklinika".

- Podobně nesmyslný je "výběr směru" u linky č. 2. Můžete si vybrat mezi směrem "Hřbitov" nebo "Karlovo náměstí". Správně by mělo být "Hřbitov" a "Poliklinika". Navíc, u verze pro soboty, neděle a svátky je v jízdním řádu uvedeno více spojů, než kolik jich skutečně jezdí!

- U linky č. 4 jsou ve "výběru směru" uvedeny směry "Karlovo náměstí" a "Atom hotel". Správně by mělo být "Poliklinika" a "Týn / Atom hotel".

- U linky č. 5 jsou ve "výběru směru" uvedeny směry "Hřbitov" a "Poliklinika". Zde nejde ani o zavádějící údaj, tady jde vyloženě o chybu - linka č. 5 vůbec přes zastávku Poliklinika nejezdí! Správně má být "Hřbitov" a "Za Rybníkem".

- Obzvláště zajímavý je "výběr směru" u linky č. 6. Můžete si totiž vybrat mezi směrem "Karlovo náměstí" a... světe div se... "Karlovo náměstí". Rozdíl je jen v tom, že zatímco "první Karlovo náměstí" vás navede na směr jízdy linky č. 6 v její "všednodenní" verzi + pro směr jízdy do Týna v její víkendové verzi (ve druhém uvedeném případě by se tedy hodil popisek "směr Týn/Koutkova", tak "druhé Karlovo náměstí" vás navede na směr jízdy linky č. 6 pouze v její víkendové verzi, a to z Týna na Karlovo náměstí...

- U linky č. 7 si můžete vybrat mezi směry "Hřbitov" a "Ptáčov". No samozřejmě, že linka č. 7 k Novému (ale ani k žádnému jinému) hřbitovu nejezdí, takže směr "Hřbitov" je nesmyslný. Správně má být "Za Rybníkem" a "Hřbitov". Zajímavostí v jízdním řádu této linky je, že v něm je stále uvedena (a to jako "aktivní", s konkrétním jízdním řádem) i zastávka Ptáčov, obalovna, která byla zrušena (nejpozději) k 1. 1. 2006 (jelikož v jízdním řádu vydaném k tomuto datu již nefiguruje)...

- U linky č. 8 si ve "výběru směrů" můžete vybrat mezi směrem "Samešova" a "Týn". Něco takového může evokovat představu, že jde o linku obsluhující výhradně novodvorská sídliště a že na druhý břeh řeky Jihlavy ani nezavítá. No opak je pravdou a správný výběr směrů má znít "Samešova" a "Jitona". Mimochodem, ani správný název "Jitona" zde není uveden - použit je název "Tusculum". Přitom k přejmenování zastávky z "Tusculum" na "Jitona" došlo již k 1. 1. 2009... U spoje s odjezdem ve 14:10 od Tusculumu... pardon, od Jitony Usmívající se, není uvedena poznámka, že jede pouze po zastávku U Lípy (odkud pak pokračuje jako spoj linky č. 4 do Týna).

- U linky č. 9 si ve "výběru směrů" můžete zvolit buď směr "Karlovo náměstí", nebo... "Autobusové nádraží". To je úplný nesmysl, pochopitelně tam má být "Karlovo náměstí" a "Poušov".

Stručné shrnutí na závěr: jsem rád, že nepatřím do skupiny obyvatel, která by se řídila tím, co je v odkazovaných jízdních řádech uvedeno a která by nevěděla, že v těch jízdních řádech je tolik chybných či přinejmenším zavádějících informací. Zároveň si však pokládám otázku, jak je možné, že jízdní řády s takovým množstím chyb či nepřesností vůbec spatřily světlo světa (?)...
 

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama