Podvečerní pár spojů linky č. 9 a plynový autobus v Poušově

20. června 2012 v 18:50 |  Zajímavosti z provozu
Úprava, popsání a následné nahrání celkem 29 fotek pořízených 11. června 2012 a také dalších 11 fotek z 12. června, to vše proběhlo rychleji a dříve, než jsem předpokládal - již 13. 6. byly všechny uvedené fotky nahrány v galerii obrázků, respektive v jednotlivých složkách patřících jednotlivým autobusům. Totéž platilo i pro videa pořízená v obou uvedených dnech. V tomto a několika dalších článcích popíši více souvislostí spjatých s některými ze zmíněných snímků či videozáznamů.

Od 1. června 2012 opět jezdí třetí, podvečerní pár spojů linky č. 9, s odjezdem z Karlova náměstí v 17:57 h a zpět z Poušova pak v 18:06 h. Stejně jako další dva páry spojů této linky, i tento jezdí pouze v pracovních dnech.

Při tak nízkém počtu spojů pochopitelně není vyhrazen jeden autobus pouze pro tuto linku, ale dochází k přechodu vozidla z jiných linek a následně na jiné linky. U ranního spoje je tomu tak, že daný autobus ráno jede na několika spojích linky č. 8, před 7. hodinou ranní dojede na jednom ze spojů této linky na Karlovo náměstí, odkud pak přesně v 7:00 odjede do Poušova. Z Poušova pak v období školního vyučování jede na zastávku Za Rybníkem a odtamtud pak ihned jako posilový spoj linky č. 5. Do konce roku 2011 tomu bylo v posledním z uvedených bodů jinak - "za rybníkem" přecházel na linku č. 1, jejíž spoj s odjezdem ze zastávky u Borovinského rybníka v 7:21 h byl "zdvojen" (zajišťován dvěma vozidly).

Na odpoledním páru spojů č. 9, s odjezdem z Karlova náměstí ve 14:50 h a zpět z Poušova v 15:03 h, jezdí ten autobus, který předtím jede na lince č. 8, mj. na spoji s odjezdem od Jitony ve 14:35 h, který dojede na Karlovo náměstí ve 14:50 h (pokud se nezdrží v kolonách, což v danou denní dobu jaksi není neobvyklý jev), kde ihned "převlékne" na linku č. 9. Po "výletu" do Poušova a návratu zpět na Karlovo náměstí, ke kterému dojde v 15:15 h, opět jede na lince č. 8 k Jitoně a odtamtud pak v 15:35 h zase zpět - tentokrát až na Samešovu.

Výše uvedené dva spoje linky č. 9 mají tedy jednu společnou vlastnost - nemohou na nich jezdit autobusy s plynovým pohonem. Důvod není v tom, že by linka č. 9 jezdila přes nějaké místo s nedostatečnou průjezdnou výškou, ale takovýmto místem (podjezdem pod vlakovým nádražím) jezdí linka č. 8, s níž mají tyto dva spoje propojené oběhy.

Jedinou možností, jak (v rámci současného jízdního řádu) potkat na lince č. 9 autobus s pohonem na CNG, je právě "letní" podvečerní pár spojů. Na něj totiž přechází vozidlo, které předtím odpoledne jezdilo na lince č. 7, která žádné výškové omezení na své trase nemá.

K nasazení vozidla s plynovým pohonem na podvečerní pár spojů linky č. 9 došlo právě i 11. 6. 2012. Konkrétně šlo o Mercedes Citaro (CNG) s evidenčním číslem 50. Video pořízené z tohoto autobusu v úseku Revoluční - Poušov je k dispozici pod tímto odkazem. Fotky pořízené během jeho krátkého pobytu v zastávce Poušov najdete tady, tady a tady; sousedními fotkami ve složce patřící tomuto vozidlu jsou i další fotky pořízené ve stejný den - v Ptáčově a také na Masarykově náměstí (technická jízda po čtvrt na sedm večer, kdy jel autobus z Karlova náměstí - kam dojel na spoji linky č. 9 z Poušova - do areálu bývalého Unpletu, kde mají autobusy třebíčské MHD své zázemí).
 

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama