Autobusy v ucpané Hrotovické a Spojovací ulici na fotkách z 11. září 2012

18. září 2012 v 18:29 |  Zajímavosti z provozu
Podmínka nutná pro nahrání fotek pořízených 11. září 2012 odpoledne, kterou bylo nahrání fotek, které jsem pořídil 10. září odpoledne, byla splněna. Doprovodný článek k fotkám z pondělí ale napíšu později - nyní dám přednost tomu zajímavějšímu - fotkám dokumentující autobusy MHD Třebíč v oblasti křižovatky Hrotovické a Spojovací ulice, kde 11. září mezi 14. a 15. hodinou vznikla neuvěřitelně dlouhá kolona, která znamenal vznik výrazných, až 20-ti nebo i 25-timinutoývch zpoždění autobusů MHD.

Na spoji s odjezdem od Jitony v 14:12 h jel Mercedes Citaro CNG s ev. č. 50. K Jitoně předtím přijel v 13:43 (tento spoj mám zdokumentován na této fotce). Cesta "tam" byla bez problémů, neboť jel svojí pravidelnou trasou. Ale cesta "zpět" už znamenala vznik dlouhého zpoždění, ale pro mne z dokumentačního hlediska i možnost pořídit delší sérii fotek autobusu ve Spojovací ulici, po které musel jet víceméně krokem, takže jsem mohl popocházet okolo něj a zdokumentovat jej na více místech. Viz celá série fotek v příslušné složce v galerii obrázků, počínaje touto. Velkou dokumentační hodnotu má tato fotka, kde se setkávají oba třebíčské Mercedesy Citaro CNG. Kdyby oba jely včas, tak při průjezdu spoje jedoucího k Jitoně by spoj jedoucí od Jitony už byl na Karlově náměstí. Ovšem to se nestalo, naopak - ještě jej v tu chvíli čekalo to poskakování Spojovací ulicí.

Při cestě zpět od Jitony jsem v oblasti křižovatky Hrotovické a Spojovací ulice nafotil i Citaro s ev. č. 25. Například v okamžiku, kdy odbočoval do Spojovací ulice, měl být už dávno v cíli své cesty - na Karlovo náměstí má přijet ve 14:45 h, tato fotka vznikla ve 14:58 h. Jinak to ale možné nebylo, dlouhá kolona automobilů se nijak objet nedala. Některá vozidla to sice vzala "zákazem v protisměru" (což nebylo nijak složité, protože v dočasně jednosměrném úseku stejně žádné práce neprobíhaly, stačílo jen správně objet zábrany), ale něco takového si autobusy MHD pochopitelně nemohou dovolit.

Třetím vozidlem, které "odneslo" dlouhou kolonu aut, byl Tedom C12G s ev. č. 55, který jel pravděpodobně doplnit palivo k plnicí stanici na CNG, stojící v blízkosti areálu Tedomu.

Inu, situace to byla otřesná, naštěstí však k ní došlo (tedy - snad) poprvé a naposledy - od dalšího dne byla, po domluvě městského úřadu s Policií ČR, Hrotovická ulice obousměrná i v oblasti stavby. Ale z pohledu dokumentaristy jsem velice rád tomu, že jsem byl u toho a že jsem mohl pořídit nevšední fotky.

Zajímavostí z provozu je i skutečnost, že k Jitoně mohou od 3. 9. 2012, kdy došlo ke změnám mj. v linkovém vedení, jezdit i autobusy s pohonem na CNG (což se - jak popisuji - v uvedený den stalo). Do té doby to možné nebylo, neboť linka č. 8 jezdila mj. i podjezdem pod vlakovým nádražím, kam vozidla s pohonem na CNG nesmějí, z důvodu nedostatečné průjezdné výšky. Stejně tak dříve nemohly jezdit plynové autobusy na lince č. 2. Nyní je tomu jinak, plynové autobusy pro změnu nespatříme na spojích linky č. 1.
 

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama