Rada pro cestování vozíčkářů a dalších lidí s větším pohybovým omezením - u některých spojů je jistota nasazení nízkopodlažního vozidla!

28. září 2012 v 20:10 |  Postřehy z optimalizace MHD
Jednou z velmi zajímavých věcí, kterou jsem se před nedlouhým časovým úsekem dozvěděl, je jistá zajímavost týkající se turnusů a oběhů vozidel.

Podle důvěryhodných informací, které jsem získal, tak v platném jízdním řádě existuje jen 5 turnusů, do kterých není zahrnut byť jediný spoj linky č. 1 (na této lince nesmí být plynový autobus nasazen z důvodu nedostatečné průjezdné výšky v podjezdu pod vlakovým nádražím, kterým tato linka jezdí). A tím je jasné, že právě na těchto pěti turnusech musí být nasazeno pět autobusů s pohonem na CNG (kde ve všech případech jde o nízkopodlažní vozidla).

Tedy - i v září roku 2012 (tedy poté, co z jízdních řádů zmizely spoje s garantovanou nízkopodlažností) se dalo předem odhadnout, na kterém spoji stoprocentně pojede nízkopodlažní autobus! Pokud jste v libovolný pracovní den (zdůrazňuji, že uvedený popis platí pouze pro pracovní dny) viděli na konkrétním spoji jet autobus s pohonem na CNG, tak bylo jasné, že na takovém spoji pojede autobus s pohonem na CNG i v kterýkoliv jiný pracovní den a tím pádem se dá spolehnout na to, že u takového spoje je prakticky garantována nízkopodlažnost!

Podle toho, kde jsem v září 2012 spatřil vozidla s pohonem na CNG, je tedy nízkopodlažnost 100%ně garantována např. u těchto spojů (bohužel neznám přesné oběhy, takže uvádím jen spoje, které mám na fotkách a tudíž to mohu tímto způsoběm zpětně zjistit):

- linka č. 10: spoje s odjezdy z Karlova náměstí směr Hřbitov v 8:30, 11:00, 12:30, 15:38, 16:08; od Hřbitova směr centrum v 10:47, 11:30, 11:57, 16:17

- linka č. 11: spoj s odjezdem z Karlova náměstí v 16:47 h, ale zřejmě i další spoje v dopoledních i odpoledních hodinách

- linka č. 13: spoje s odjezdy z Karlova náměstí v 13:15, 13:30, 14:15 a 15:15 h; s odjezdy od Jitony v 13:32, 14:12, 14:32 a 15:32 h.

- linka č. 14: pár spojů s obratem ve Starči v 16:00 h

P. S. Ne, opravdu mi nedělá radost, že informace o tom, u kterých spojů se dá spolehnout na nasazení nízkopodlažního vozidla a tím pádem se vyhnout riziku dlouhého čekání na vhodné vozidlo (u skupin lidí, pro které je vysokopodlažní autobus nepřekonatelnou překážkou), se jako první objevují na mých stránkách a na základě mého vlastního pozorování.

Toto je jen ošklivou vizitkou odboru dopravy městského úřadu a/nebo vedení dopravce, který na takovou základní věc, kterou garance nízkopodlažnosti u části spojů, zcela rezignoval, a to přesto, že - jak píši v tomto článku - u určité části spojů bylo nasazení nízkopodlažního vozidla tak jako tak jisté; jako nejhorší se mi jeví trivializování problému slovy jako "vždyť víc než polovina autobusů už je nízkopodlažních, takže je velká šance, že lidé opravdu nízkopodlažním vozidlem pojedou" (k tomu dodávám - ano, takže to znamená, že počet spojů s garantovanou nízkopodlažnosti může být relativně vysoký; a nikoliv nulový, jako je tomu nyní).
 

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama