Vyřazení "dvoudveřáku" - Mercedesu Citaro s ev. č. 32, nový autobus MAN Lion´s City

26. září 2012 v 18:05 |  Zajímavosti z provozu
Buď v průběhu srpna, nebo nejpozději začátkem září, byl vyřazen z provozu dvoudvéřový Mercedes Citaro se SPZ JIJ 48-13 a ev. č. 32. Přesné datum vyřazení nevím, nicméně naposledy jsem jej viděl (bohužel však nevyfotil) 31. 7. t. r., a každopádně od 3. 9. by už nemohl do provozu zasáhnout, neboť neměl instalován displej a po změnách linkového vedení a číslování linek by některá čísla linek nebyla "zobrazitelná" na cedulích.

Doba působení tohoto autobusu v Třebíči byla přibližně 8 - 9 měsíců. Jeho vyřazením navíc dochází k definitivnímu konci cedulí s označením linky - je to však logické, vzhledem k odlišnému číslování linek by stejně musely být vyrobeny cedule nové.

V okamžiku vyřazení tohoto vozidla se počet autobusů MHD Třebíč snížil na 24, z toho 14 jich bylo nízkopodlažních (což však je prakticky stejně jedno, pokud není nijak garantováno nasazení nízkopodlažního vozidla na konkrétní spoje).

V polovině září však byl uveden do provozu nový autobus, značky a typu MAN Lion´s City. Vzhledově je úplně stejný jako tři autobusy stejného typu, které jezdí v Třebíči již od prosince 2011. Několik prvních fotek tohoto nového autobusu jsem nahrál do příslušné složky, kterou jsem nově zřídil. Několik dní po jejich pořízení jsem si všiml, že autobus již má nalepen štítek s evidenčním číslem - i zde došlo ke "zdědení po nedávno vyřazeném předchůdci", jeho ev. č. je totiž rovněž 32.

Aktuální stav vozového parku je následující:

Karosa B932 - 1 vozidlo (ev. č. 48)
Karosa B932E - 4 vozidla (ev. č. 30, 41, 45, 46)
Karosa B952 - 3 vozidla (ev. č. 26, 29, 47)

Mercedes Conecto O345 - 2 vozidla (ev. č. 31, 35)
Mercedes Conecto II - 2 vozidla (ev. č. 23, 56)
Mercedes Citaro (různé typy s dieselovým pohonem) - 4 vozidla (ev. č. 28, ex 32, 39, 42)

Mercedes Citaro CNG - 2 vozidla (ev. č. 25, 50)
Tedom C12G - 3 vozidla (ev. č. 22, 44, 55)
Man Lion´s City - 4 vozidla (ev. č. 21, 32, 38, 49)
 


Komentáře

1 Tomáš Tomáš | 27. září 2012 v 11:30 | Reagovat

Ta složka se mi jeví jako nepřístupná.. O_O

Ten dvoudveřák byl docela nepohodlný, 2x se mi stalo, že jsem při vystupování mířil dozadu a ony tam přitom nebyly dveře.. :-D  :-D

2 autobusytrebic autobusytrebic | E-mail | Web | 27. září 2012 v 12:30 | Reagovat

[1]: Díky za upozornění, ta nepřístupnost složky vznikla tím, že odkaz počítal s názvem složky ještě bez ev. č. "32", až poté jsem složku přejmenoval (dopsání toho "32 - ") a proto byl odkaz neaktivní.

3 autobusytrebic autobusytrebic | E-mail | Web | 27. září 2012 v 22:52 | Reagovat

[1]: Jinak, kromě opravení odkazu, v samotné složce jsou nahrány i nové fotky toho nového MANu, pořízené 27. 9.

Co se týče toho interiéru, tak souhlasím, že dvoudvéřový autobus vlastně nemá v MHD vůbec být. :-)

4 Tomáš Tomáš | 28. září 2012 v 12:04 | Reagovat

Koukal jsem, moc díky. Jinak, všiml jsem si na YT, že jste se projel 31, teda abych pravdu řekl, čekal jsem to vytíženější a samozřejmě došlo na má slova, v Sokolí je silnice akorát pro dva cyklisty vedle sebe (když to přeženu), ten bus tam má co dělat, navíc nechápu, proč projíždí skoro celou vesnici. Přál bych to starým lidem, kteří by se dostali do města k lékaři, ale zatím mi to příjde, že bude linka 31 vysoce ztrátová. Navíc v těch Budíkovicích, jak odbočuje doleva na tu pidi-ulici, to musí být ti lidé, co tam bydlí vážně "šťastní", že jim hučí bus pod okny.. :-D

5 autobusytrebic autobusytrebic | E-mail | Web | 28. září 2012 v 13:10 | Reagovat

[4]: Ano, 16. září jsem se projel linkou č. 31, shodou okoloností v autobuse s ev. č. 31. :-) Viz galerie: http://autobusytrebic.blog.cz/galerie/autobusy-mad-trebic/31-2e0-57-00-mercedes-conecto

Mám o tom sepsány i dva doprovodné články, ale dosud jsem je nezveřejnil, protože jsem dával přednost zveřejnění (z mého pohledu) takříkajíc naléhavějších článků. :-)

Ta videa jsou z víkendu, možná v pracovní dny jede lidí o něco více. Ale já si myslím, že tady je jasné, že víc než pár lidí tím jezdit nebude. Už v rámci podnětů a připomínek k tehdy sotva vyhlášené optimalizaci, což bylo někdy v polovině září 2011, jsem jako jednu z asi 20 připomínek psal, že obsluhu těch tzv. integrovaných obcí MHD považuji za neefektivní, neboť efektvnější by bylo zvýšit počet linkových spojů, které by obsloužily i další obce (jako Trnava, Benetice, Čechtín apod.)

V tom Sokolí to vidím tak, že bus se otáčí na jediném možném místě. Stejně tak v Budíkovicích, kde projede téměř celou obcí.

Ale vím, to už není otázkou na městský úřad, nýbrž na krajský úřad.

Ale odpadly by tím starosti jako otáčení v Budíkovicích nebo Pocoucově (tam se také jede úzkou uličkou, bohužel v Pocoucově jsem video nepořizoval).

6 autobusytrebic autobusytrebic | E-mail | Web | 28. září 2012 v 13:13 | Reagovat

[4]: Jednou z těch takříkajíc naléhavějších článků bude např. zjištění, že i dnes se dá u určitých spojů spolenout na to, že na něm určitě pojede nízkopodlažní vůz (a dopravce to dosud nebyl schopen oznámit), anebo - ale to musím teprve napsat - komentář k těm změnám "od prvního" - např. jak "krásně" to bude vypadat, když někdo na Majerce ráno sotva stihne linku č. 4, aby pak o 2 zastávky dále (Atomhotel) čekal 6 minut v autobuse. :-)

7 Tomáš Tomáš | 1. října 2012 v 11:58 | Reagovat

Včera jsem byl shodou náhod v Budíkovicích a bavil jsem se s jedním místním, který bydlí téměř u zastávky. Prý tam bus nikdo neřeší, hodně lidí do Třebu dojíždí na kole, nebo autem, těch pár spojů, co tam jede, nikoho nevytrhne.

Možná než si hrát na IDS, by bylo lepší zlepšit napojení na stávají meziměstské linky, hlavně na vlak - to je v tuto chvíli docela zoufalost.

Dnes je prvního, změny tedy startují, jsem zvědav a budu se těšit na videa a postřehy.. :-P

8 autobusytrebic autobusytrebic | E-mail | Web | 1. října 2012 v 23:04 | Reagovat

[7]:

Tak tam u těch spojů obsluhujících ty místní části je jasné, že je to jen doplnění stávajících linkových busů (mj. provoz o víkendu - na rozdíl od těch linkových busů).

Návaznosti na vlak se přece zlepšily - alespoň podle toho infoletáčku vydaného už během srpna.

Ne, vážně - ono to není úplně jednoduché, udělat návaznosti na vlaky, když ty nejezdí přesně každou hodinu (zatímco linky MHD Třebíč jezdí každou hodinu nebo v takovém intervalu, který je výsledkem vydělení 60 minut celým číslem).

Na těch změnách toho ke zdokumentování moc není, komentovat se ale k tomu dá leccos, to je pravda.

P. S. Ale přeci jen si to zaslouží - když už - jiný smajlík, než s vyplazeným jazykem. :-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama