Zlepšení, nebo zhoršení návazností na vlakové spoje na zastávkách "Bráfova" a "Nádražní"?

7. září 2012 v 14:25 |  Postřehy z optimalizace MHD
Až s odstupem času, po bližším seznámení se s novými jízdními řády, jsem si uvědomil i další souvislosti ohledně obsahu informativního (či "příliš vychvalujícího"?) letáčku o změnách v linkovém vedení třebíčské MHD.

Jak jsem již napsal do jedné z odrážek tohoto článku, nevšiml jsem si, že by došlo k nějakému hmatatelnému zlepšení návazností spojů MHD Třebíč na vlakové spoje.

Zato jsem si nedávno uvědomil, že naopak pro oblast Podklášteří (mimo špičku pracovního dne + o víkendech) a Týna (o víkendech) dochází naopak ke ZHORŠENÍ spojení těchto čtvrtí k vlakovému nádraží v tom smyslu, aby autobusy dobře navazovaly na vlakové spoje.

Dříve přijížděla linka č. 2 na zastávku Nádražní ve směru od Týna a Podklášteří o víkendech asi 19 minut po celé hodině, v pracovní dny přibližně 24 minut po celé hodině. Linka č. 10 nyní přijíždí na zastávku Bráfova z uvedeného směru 49 minut po celé hodině.

Odjezdy vlaků přitom jsou - uvažuji-li období po většinu dne, kdy se jezdí tzv. v taktu - v časech 21, 25, 31 a 39 minut po celé hodině. Z tohoto hlediska je... tedy... vlastně - byl... daleko výhodnější příjezd v čase 19, resp. 24 minut po celé hodině, než nově zavedených 49 minut po celé hodině.

Pro Týn dosud o víkendech existovaly dokonce dvě možnosti dobrého spojení s vlakovým nádražím - linkou č. 2 a linkou č. 4. Jenže linka č. 2, resp. po přečíslování linka č. 10, byla výše uvedeným způsobem změněna, no a linka č. 4 nově do Týna vůbec nejezdí. Při použití linky č. 5 a přestupu na Karlově náměstí na linku č. 1 nebo linku č. 2 cestující jedoucí z Týna opět dojedou pod vlakové nádraží někdy okolo 49. nebo 50. minuty.

V opačném směru, tedy při přestupování z vlaku na autobus MHD, je díky nulové taktové symetrii vlakových i autobusových spojů situace analogická - dosud bylo možné jet linkou č. 2 odjíždějící ze zastávky Nádražní cca 40 minut po celé hodině, což znamenalo většinou dobrou návaznost na vlakové spoje. Naopak čas cca 10 minut po celé hodině je přijatelný pramálo.

Kladu si otázku, jak by se musely zlepšit (oproti stavu platnému do 2. 9. 2012) návaznosti autobusů MHD z ostatních třebíčských čtvrtí, aby se dalo pravdivě tvrdit, že došlo ke zlepšení návazností autobusů na vlakové spoje... (?)
 

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama