Dopravní omezení na Hrotovické ulici, přenášení zpoždění, nevědomost o prázdninovém provozu a další postřehy z 25. 10. 2012

26. října 2012 v 21:55 |  Zajímavosti z provozu
Ve čtvrtek 25. října jsem zdokumentoval nejen cestu spojem linky č. 14, který podle vyvěšených jízdních řádů vůbec neměl jet, ale i autobusy v okolí křižovatky Hrotovické a Spojovací ulice, kde probíhala instalace nového povrchu vozovky a provoz byl řízen semafory (ovšem po část doby, kdy jsem tam byl, byly semafory "otočeny" a provoz řídili policisté).

Tato fotka dokumentuje Mercedes Citaro (CNG) s ev. č. 50 na cestě Hrotovickou ulicí před odbočením do ulice U Kotelny. V pravé části snímku je vidět již rozšířenou vozovku s nově položeným povrchem. Na stejném místě, ale z opačné strany, je zachycena i Karosa B932 s ev. č. 48.

Na spoji linky č. 13 s odjezdem od Jitony ve 14:12 h jel Mercedes Citaro s ev. č. 23. Na této fotce je vidět jeho odbočení z Hrotovické ulice do Spojovací ulice. V tu chvíli měl už asi 8 minut zpoždění, způsobeného čekáním před semaforem. Ovšem, protože nebyla zrušena (beztak zbytečná již od druhého dne své existence) objízdná trasa linky č. 13, musel jet objízdnou (tedy delší) trasou a tím nabrat několik dalších minut na zpoždění... Škoda slov.

Citaro (CNG) s ev. č. 50, které jsem předtím zastihl na lince č. 4, jelo v té době zřejmě doplnit palivo k plnicí stanici stojící v sousedství areálu Tedomu, na této fotce je vidět jeho průjezd křižovatkou Hrotovické a Spojovací ulice. Na rozdíl od fotky Mercedesu Citaro s ev. č. 23, pořízené na stejném místě asi o 17 minut dříve, už nebylo možné odbočit do Spojovací ulice - ta byla mezitím "zatarasena" hrazením, vzhledem k tomu, že tam jezdila - i přes umístěnou značku "zákaz vjezdu" - osobní auta. Takto tam ale nemohly jet ani autobusy...

Nejvíce ale "odnesl" uvedené dopravní omezení spoj linky č. 13 s odjezdem od Jitony ve 14:32 h, na kterém jel Mercedes Citaro (CNG) s ev. č. 25. Při průjezdu křižovatkou Hrotovické a Spojovací ulice (viz druhá část videa; v té první je vidět průjezd Citara CNG s ev. č. 50 při služební jízdě) už měl 20 minut zpoždění, které ale bohužel zase navýšil vinou nezrušení objízdné trasy, a to asi na 25 minut.

Pro mě osobně to ale znamenalo, že jsem tento spoj ještě stihl na zastávce Hrotovická a pokračoval jsem v něm do centra města, kde ihned přechází (ovšem od 1. 10. se to týká pouze prázdninových pracovních dnů) na linku č. 12 do Ptáčova. A zde je další problém - tento spoj nemá mít na Karlově náměstí žádnou pauzu, takže to 25-timinutové zpoždění se přeneslo i na ten spoj do Ptáčova! Cestu zpožděnými spoji linek č. 13 a č. 12 jsem zdokumentoval na větší počet videosekvencí, z nichž jen menší část lze zveřejnit a tu jsem sestříhal do tohoto videozáznamu.

25-timinutové zpoždění se z linky č. 12 naštěstí dále nepřeneslo na další spoj linky č. 13 (z Karlova náměstí jede v 15:15 h, jede k Jitoně a následně zpět na Karlovo náměstí, kam má přijet v 15:55 h), protože bylo operativně nasazeno záložní vozidlo, kterým byl Mercedes Citaro s ev. č. 42 (na této fotce je vidět po příjezdu zpět na Karlovo náměstí, ke kterému došlo v 16:07 h, tedy s 12 minutami zpoždění, opět vinou zdržení na Hrotovické ulici + "nutností" jet delší, objízdnou trasou).

Ironií je, že k přenesení zpoždění z linky č. 13 na linku č. 12 by nedošlo, kdyby byla víceméně jednodenní částečná uzavírka naplánována například na předchozí den (tedy ještě den školního vyučování). Spoj linky č. 13 by sice tak jako tak přijel na Karlovo náměstí s 25 minutami zpoždění, ale znamenalo by to jen, že by zde neměl půlhodinový, ale jen pětiminutový prostoj před odjezdem zpět k Jitoně. Ovšem takto to vyřešeno nebylo (stejně jako to nebyla zrušena zbytečná objízdná trasa linky č. 13), takže v tomto ohledu škoda dalších slov. :-)

Další ironií je, že takovéto zpoždění spoje linky č. 13 dost možná bylo pro část lidí přínosem, neboť někteří cestující zřejmě nevěděli o tom, že jsou podzimní prázdniny a spoje MHD Třebíč jezdí jinak (proč by to také měli vědět, když nemají ve své blízkosti děti či mládež školou povinné; navíc v jízdních řádech vyvěšených na zastávkách není uvedeno, ve kterých dnech že ty které prázdniny jsou), takže nakonec díky tomu "svůj spoj" stihli. Protože v období pracovních školních dní jede uvedený odpolední pár spojů do Ptáčova o 15 minut později... Tak z jejich pohledu to zpoždění linky č. 12 nebylo tak velké...
 

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama