Postřehy z večera 7. 11. - porucha Conecta ev. č. 23 a výstup na zastávce Atomhotel zase "do silnice"

7. listopadu 2012 v 22:17 |  Zajímavosti z provozu
Ve středu 7. listopadu večer jsem si všiml několika zajímavostí v MHD, které jsem také zdokumentoval na dvě videa.

Předně, nečekal bych, že i u mě dojde k neuvědomění si "zlepšení návazností MHD Třebíč na vlaky na zastávkách Bráfova a Nádražní" a od vlaku, kterým jsem přijel v 18:30 h, jsem bez přemýšlení šel na zastávku Bráfova, aniž bych si uvědomil, že nyní již nesmím automaticky chodit na zastávku Bráfova, ale musím předem vědět, která že linka (jestli linka č. 1, anebo jestli linka č. 4, 10, resp. 14) zrovna v tu dobu jede a na kterou ze dvojice uvedených zastávek že mám jít.

No neuvědomil jsem si to, ale stihl jsem dojít asi v 18:45 - 18:46 na Karlovo náměstí. A tam jsem si všiml a na video zdokumentoval, že jaksi nepřijela linka č. 4. Říkal jsem si - že by přijela pozdě (čemuž bych se vůbec nedivil - viz dále)? No ale ona nakonec do 18:47 h nepřijela vůbec a spoje linek č. 1 a 10 (stejně jako linka č. 5, která však není přípojem) odjely. Pak přijela ke své výchozí zastávce linka č. 11, do které jsem nastoupil.

A při průjezdu okolo zastávky Cyrilometodějská už bylo vše jasné - Mercedes Conecto s ev. č. 23 jedoucí na tom spoji linky č. 4 měl poruchu, cestující v tu chvíli již stáli venku na zastávce. Asi o 2 minuty později pak pravděpodobně došlo k tomu, že jako náhrada na tomto spoji jel Mercedes Conecto s ev. č. 56 (s protijedoucím spojem linky č. 11, ve kterém jsem jel, se potkaly u křižovatky Cyrilometodějské ulice s ulicí Branka).

Linkou č. 11 jsem jel na zastávku Atomhotel. A opět jsem zažil stejnou situaci jako už 2. října. Tedy - jistě k ní mezitím došlo i v mnoha dalších případech (protože to vyplývá přímo z jízdního řádu), ale to nemám zdokumentováno. Linka č. 11 přijela k zastávce Atomhotel v pravidelný čas 18:58 h a tím pádem v zastávce ještě stálo vozidlo, které odjíždí na lince č. 4 až o minutu později - v 18:59 h. "Jedenáctka" tím pádem musí zastavit o něco dále, čímž jednak stojí na přechodu pro chodce, jednak nestojí přímo u chodníku (neboť pak by to "nevytočila" a nemohla by odjet), jednak tím může blokovat i provoz ostatních aut a jednak (a to je hlavní) - díky tomu, že nestojí přímo u chodníku, je mezi podlahou vozidla a nástupní plochou dost velký výškový rozdíl... Uvedenou situaci jsem nahrál na toto video.

Vůbec to je zajímavé. V případě linky č. 4 bylo možné, aby jízdní doba Atomhotel - Karlovo náměstí byla nastavena o 2 minuty kratší než předtím (dříve - platilo to u části těch spojů linky č. 4, které jezdily v pracovní dny dopoledne od zastávky Atomhotel a zároveň přes zastávku ZŠ Na Kopcích - měly jízdní dobu 18 minut, nyní činí jízdní doba jen 16 minut; i proto se nedivím, když vidím spoj linky č. 4 zpožděný, protože nemám pocit, že by dřívější jízdní doby byly zbytečně dlouhé). Zde tedy jízdní doby, jak vidno, zkrátit šlo.

Naproti tomu, u takové linky č. 1 v úseku Karlovo náměstí - Nádražní nebo u linky č. 4 v úseku Samešova - ZŠ Na Kopcích (anebo např. u linky č. 14 o víkendech nebo snad u všech linek v pozdně-večerních hodinách) to možné nebylo (resp. prostě k tomu nedošlo) a tak zde dochází k situacím jako "nadjetí si" a pak čekání na čas (anebo předčasný odjezd...), eventuálně to znamená, že autobus musí jet, s prominutím, jako s hnojem...
 

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama