Podvečerní pár spojů linky č. 13, zrušený k 1. 12. 2012

15. ledna 2013 v 10:06 |  Postřehy z optimalizace MHD
V posledních týdnech jsem si tak nějak dal pauzu od psaní postřehů na téma změn v jízdních řádech, tímto krátkým článkem si dovolím zvolna pokračovat.

Jednou ze zajímavých změn, ke kterým došlo k 1. 12. 2012, je zrušení podvečerního páru spojů linky č. 13, tzn. páru spojů s prostojem u Jitony mezi 17:30 - 18:00 h. Je zajímavé, že spoje v této časové poloze jezdily k Jitoně nejméně od začátku roku 2006 (možná i dříve, ale nemám k dispozici tehdejší jízdní řády). Tím zvláštnější je, proč ke zrušení těchto spojů došlo? Nabízí se několik možností:

- Spoje byly už od začátku, po mnoho let, nevyužívané, nebo byly využívány "jen zcela minimálně". Pak je ale otázkou, proč k jejich zrušení nedošlo nejpozději k 3. 9. 2012, kdy se spustila tzv. optimalizace MHD.

- Spoje byly dříve využívány poměrně dobře, ale v nedávné době jejich využití pokleslo. Zde je otázkou, proč tomu tak je? Ukončil snad činnost některý z tamních podniků, nebo upravil časové polohy směn? Nebo tam lidé jezdí pořád, "jenom" přesedli z autobusů např. do automobilů? Pokud by k tomuto nedošlo, muselo by se - v rámci "zachování stanoveného počtu vozokm" něco škrtnout jinde.

- Uvedený pár spojů byl dobře využíván i těsně před zrušením, ale jednoduše se "někde muselo škrtat", aby "vyšly kilometry".

Bohužel nevím, která z možností je správná, těmito spoji jsem jel snad jen jednou nebo dvakrát v životě, je to už několik let zpět a nevzpomínám si, kolik cestujících tehdy jelo, nota bene tehdejší stav nemusí - jak zmiňuji výše - odpovídat pozdějšímu stavu. Ovšem zatímco ve většině jiných případů rušení vybraného spoje se dá argumentovat, že "lidi si dojdou na nejbližší vhodnou zastávku" nebo "pojedete o něco dříve nebo o něco později jiným spojem", tak v případě zastávek na Žďárského ulici a spojů okolo 18. hodiny nepřichází v úvahu ani jedna možnost...
 


Komentáře

1 Aleš Kratina Aleš Kratina | 16. ledna 2013 v 21:53 | Reagovat

Dnes jsem na to odpovídal firmě Tipafrost. Využití tohoto páru spojů od 3.9. do zrušení bylo ve směru z centra 1,8 cestujícího a zpět 2,4. Kromě některých víkendových spojů linky č.31 jeden z nejhorších výsledků v síti MAD.

Podle informací dopravce byly tyto spoje využívány velmi slabě i v době, kdy je zajišťovala linka č.8

2 autobusytrebic autobusytrebic | E-mail | Web | 16. ledna 2013 v 22:35 | Reagovat

[1]:

O. K., pak je nejblíže pravdě první z uvedených variant, tzn. "Spoje byly už od začátku, po mnoho let, nevyužívané, nebo byly využívány "jen zcela minimálně". Pak je ale otázkou, proč k jejich zrušení nedošlo nejpozději k 3. 9. 2012, kdy se spustila tzv. optimalizace MHD."

3 Aleš Kratina Aleš Kratina | 17. ledna 2013 v 7:26 | Reagovat

Protože optimalizace 3.9. vycházela z návrhu společnosti KPM, která tento spoj navrhla zavést (ponechat) z důvodu optimálního rozložení odjezdů z oblasti ul. Žďárského. Jestli zpracovatelé odpovědně přihlédli ke špatným výsledkům z předchozích let, nedokážu říct, nicméně z toho důvodu bylo zavedeno přechodné "zkušební období". Čeká nás pravděpodobně i zrušení jednoho páru (víkendového odpoledního) spojů linky č.31. Netěší mě to, protože dva páry spojů o víkendech považuji za nezbytné minimum, ale cestující se zkrátka nenašli.

4 autobusytrebic autobusytrebic | E-mail | Web | 17. ledna 2013 v 8:37 | Reagovat

[3]:
Nenašlo by se takových cestujících více, kdyby zkušební období probíhalo nikoliv od podzimu do jara, nýbrž od jara do podzimu? Odpolední víkendové spoje do tzv. integrovaných obcí jsou ideální z hlediska "odvozu z výletů" apod.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama