Postřehy z dalšího brouzdání po stránkách www.tradomad.cz a www.mhdspoje.cz (mj. chybné jízdní řády pro pátek 1. 2. 2013)

26. ledna 2013 v 22:51
Když jsem v posledním odstavci tohoto článku napsal dobrou zprávu, že konečně zmizely ze světa neaktuální stránky www.tradomad.cz, poněkud jsem to zakřikl. V následujících dnech se existence těchto stránek různě střídala - někdy byla k dispozici jen titulní strana, někdy ani ta a zobrazovala se reklama na poskytovatele internetových domén.

V sobotu 26. ledna ale byla situace jiná. Krátce po půlnoci jsem zdokumentoval stav, kdy byla k dispozici úvodní stránka webu www.tradomad.cz, ale po kliknutí na kteroukoliv z "Aktuálních zpráv" následovalo přesměrování na http://www.icomtransport.cz/tradomad/o-firme. O existenci této stránky jsem dosud nevěděl; z údajů na stránce lze vyčíst, že poslední aktualizace se musela konat minimálně (tzn. ne dříve, ale případně později) v polovině listopadu 2012 (viz zmínka o tankování motorové nafty). Na stránce mne zaráží hned několik věcí:

Je tam uvedeno, že průměrné stáří autobusů v MHD Třebíč je 6,1 roku. To je věru zajímavé číslo, neboť právě v polovině listopadu 2012, před uvedením do provozu nového (v pořadí již pátého) MANu Lion´s City stálo v článku na stránkách www.trebic.cz (bohužel, tento článek již není dostupný online), že Celorepublikový průměr stáří autobusů přesahuje 14 let, přičemž současná kolona v Třebíči bude mít průměr 5 let.

Pokud byla výše odkazovaná podstránka z webu www.icomtransport.cz vytvořena až v lednu 2013, znamenalo by to, že vozový park MHD Třebíč během 2 měsíců zestárnul o 1,1 roku (aniž by došlo k jakýmkoliv změnám ve vozovém parku). Pokud byla tato podstránka vytvořena již během listopadu 2012, pak to znamená, že dopravce uváděl na dvou různých místech dvě různá čísla o stáří svého vozového parku. No a pokud náhodou byl (ale nepovažuji to za pravděpodobné, neboť mezitím měl dopravce možnost údaje aktualizovat) údaj o průměrném stáří autobusů ve výši 6,1 let napsán někdy mezi zářím a listopadem 2012, kdy ještě nový (v pořadí pátý) MAN nejezdil, zato ještě jezdila Karosa B932 s ev. č. 48, pak by byl údaj o průměrném stáří autobusů vyšší - ale asi jen o 0,68 roku (autobus starý 14 let vs. 25 vozidel), nikoliv o 1,1 roku.

Výše popisovaný nesoulad zřejmě jen potvrzuje moji listopadovou domněnku, že průměrné stáří autobusů MHD Třebíč je vyšší než (tehdy uváděných) 5 let; domnívám se, že údaj 6,1 roku je (má-li jít o stav k lednu 2013) správným údajem, na rozdíl od údajných 5 let, zmiňovaných v listopadu 2012.

Další zavádějící infomací je "srovnání" se stářím ostatních autobusů v ČR. Údaj o údajném průměrném stáří 14 let je silně zavádějící, možná toto číslo vychází jen díky tomu, že jsou do něj započítávána i některá vozidla, která sice již ani fyzicky neexistují, ale nebyla řádně odhlášena; tak či tak ale platí, že v provozech MHD bývá průměrné stáří autobusů daleko nižší, spíše právě okolo šesti, nikoliv 14 let. A právě s dalšími provozy MHD by se měla MHD Třebíč (nejen) co do stáří vozidel srovnávat - ne s autobusy typu "stará sedmičková Karosa nějakého malého zájezdového dopravce, sloužící jako záloha ostatním autobusům" apod.

Na odkazovaných stránkách mne také velmi zaujala věta Na 10 linkách zajišťuje provoz 25 autobusů značky Mercedes-Benz , MAN a Karosa. Jinými slovy, tři plynové Tedomy jsou zřejmě prašivé...

V minulosti jsem zde již několikrát psal o chybách v jízdních řádech na stránkách www.mhdspoje.cz, na které je odkazováno ze (stále existujících - viz předchozí popis) stránek www.tradomad.cz. A jak dokumentuje toto video, tak při zadání vyhledání spojení na pátek 1. 2. 2013 se zobrazí jízdní řád, podle kterého například toho dne pojedou linky č. 1, 4 a 5 v odpolední špičce v 15-timinutovém intervalu; poslední odjezd linky č. 12 z Karlova náměstí bude v 17:30 h; anebo že tři ranní spoje školní linky č. 21 normálně pojedou...

Chyba lávky - nic z toho platit nebude, neboť v pátek 1. 2. 2013 budou pololetní prázdniny. Ale stránky www.mhdspoje.cz se tváří, jako by žádné prázdniny nebyly. A tím pádem opět uvádějí nepřesné, ba zavádějící informace...

Ve stejný den, 26. 1. 2013 odpoledne, byl stav stránek www.tradomad.cz poněkud odlišný. Po kliknutí na jednotlivé odkazy v sekci "Aktuální informace" již nedocházelo k přesměrování na podstránku z webu www.icomtransport.cz, nýbrž se objevily ještě původní zprávy k těmto odkazům náležející, tzn. například že "od 2. 4. 2012 se mění jízdní řád linky č. 8" nebo že "Radnice připravuje velké vylepšení městské autobusové dopravy"...
 

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama