Parkoviště na rohu ulic Kpt. Jaroše a Krajinova - obratiště pro spoje linky č. 10 končící/začínající jízdu na zastávce Generála Svobody

13. února 2013 v 9:46 |  Zajímavosti z provozu
Od 1. 12. 2012 končí/začíná část spojů linky č. 10 jízdu na zastávce Generála Svobody. Ještě před zavedením tohoto opatření jsem si sám pro sebe kladl otázku, kde se vlastně budou autobusy jedoucí na těchto spojích otáčet, protože zastávka Generála Svobody není žádným obratištěm a ani v její blízkosti nejsou vhodně upořádané ulice tak, aby jimi mohl autobus případně projet a pak se vrátit na svou výchozí zastávku. O tom, jak to chodí ve skutečnosti, jsem se byl přesvědčit pohříchu až více než dva měsíce od vstupu těchto změn do praxe - až 5. února 2013.

Autobusy v pauze mezi spoji linky č. 10 bývají odstaveny na parkovišti na rohu ulic Kapitána Jaroše a Krajinova. Při pauze mezi spoji zde prostojí až 20 minut.

Odjezd Tedomu C12G ev. č. 44 z tohoto parkoviště jsem 5. 2. 2013 zdokumentoval na toto video; tentýž autobus jsem v prostoru tohoto parkoviště předtím zdokumentoval i na tuto fotku. O hodinu později jsem zde, bohužel zčásti již bez násvitu Slunce, pořídil sérii fotek Karosy B932E ev. č. 41, počínaje touto a pokračujíc dalšími fotkami ve stejné složce.

Smutnou ironií je jednak skutečnost, že cestou k tomuto parkovišti a zpět z něj ujedou autobusy přibližně 630 "hluchých" metrů, ale hlavně další skutečnost, že namísto logického prodloužení těchto spojů až k Novému hřbitovu (času na to je habaděj - jen by autobusy neměly 20 minut prostoj na zmíněném parkovišti, ale přibližně 17 minut prostoje u hřbitova) se i zde doslova škudlí každý vozokilometr, ba i vozometr... :-(

A tak zatímco v pracovní dny opoledne nejezdí ke hřbitovu ani všechny spoje linky č. 10, tak pozdě večer, kdy je hřbitov beztak již zavřený, sem spoje této linky jedou, čímž u každé dvojice spojů narůstá počet ujetých km přibližně o 1,4 km. Přitom v tomto případě existuje řešení - aby linka č. 10 ve večerních hodinách v Týně přecházela na linku č. 5 (totéž v opačném směru). Vyřešilo by se tím hned několik úskalí a ušetřily by se cenné vozokilometry.
 

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama