Počet spojů z centra města ke Stop Shopu i v opačném směru je od 1. 3. NIŽŠÍ, než dosud býval

28. února 2013 v 22:49 |  Postřehy z optimalizace MHD
Tak jsem si koupil nový jízdní řád. Koupil, ne vyměnil. Protože ten starý, který platil předchozí půlrok a mezitím byl čtyřikrát "dooptimalizováván", si chci schovat na památku.

Postřehy z nového jízdního řádu jistě vydají na mnoho článků. Stejně tak, nejeden článek snad v nejbližších týdnech napíši o provozních zajímavostech, které jsem v posledních dnech zdokumentoval. Ale v tomto případě je to běh na delší trať, neboť nejprve budu muset upravit, popsat a následně nahrát na své stránky asi 55 fotek pořízených v období 26. - 28. února. Takže přednost nyní dostanou spíše ty "postřehy z optimalizace".

První článek s postřehy na toto téma, který sem napíši, se musí týkat linky č. 14, protože zčásti jde o opravu článku předchozího, ve kterém jsem napsal nepřesnou informaci, způsobenou tím, že v době psaní článku, tzn. necelé dva dny před vstupem pozměněných řádů do praxe, ještě nebyla zveřejněna konkrétní podoba jízdních řádů.

Tak tedy: linka č. 14 nebude jezdit každou hodinu, jak jsem se domníval. Z několika špatných řešení týkajících se kombinace "linka č. 14 a Stop Shop" bude realizována jiná varianta. Ve směru "Karlovo náměstí - Stop Shop" bude v pracovní dny jezdit 6 spojů, o víkendu pak pouhé 3 spoje. V opačném směru bude od Stop Shopu budou ve směru na Karlovo náměstí odjíždět 6 spojů v pracovní dny a 5 spojů o víkendu.

Jak tato skutečnost koresponduje s pojmy jako "bezproblémová dostupnost" nebo "lepší dopravní spojení", které byly v této souvislosti použity v tiskové zprávě vydané městským úřadem? :-(
 


Komentáře

1 Pavel Pavel | 1. března 2013 v 9:44 | Reagovat

Ještě horší než to že tam jede jenom 6x je to, že jede hned zpátky a toto není nákupní centrum, kde bych dokázal strávit 1.5 h do odjezdu dalšího spoje. V podstatě doprava do Stop Shopu neexistuje, pokud nebudu chtít jednu cestu jít pěšky k Alfě. Takže se jedná spíše o podporu cestování autem

2 autobusytrebic autobusytrebic | E-mail | Web | 1. března 2013 v 15:05 | Reagovat

[1]:
Přesně tak, to je další z negativních aspektů.

Ale při tak malém počtu spojů, kdy ještě část z nich u Stop Shopu začíná/končí jízdu, je jasné, že ten čas mezi příjezdem a mezi odjezdem bude docela krátký, a další spoj jede (průměrně) o 1,5 hodiny později.

I proto jsem ve svých připomínkách na toto téma (viz http://autobusytrebic.blog.cz/1211/moje-pripominky-a-namety-ke-zmene-konecne-zastavky-linky-c-14-nebo-spise-prime-spojeni-borovina-nemocnice-kazdych-30-60-minut-ke-stop-shopu-kazdych-30-minut-to-vse-s-omezenym-poctem-vozokm) psal, že delší (méně častý) interval než 30 minut je nepřijatelný, resp. málokoho osloví.

Stejné úskalí vidím třeba u víkendové obsluhy Nového hřbitova. Dříve (do 2. 9. 2012), kdy se tam střídala linka č. 2 v X:00 a linka č. 5 v X:30, dalo se dojet i z Boroviny nebo z Domků (s případným přestupem na Karlově náměstí) na hřbitov a třeba hned za tu půlhodinu zpět.

Dnes na tom hřbitově musíte o víkendu pobýt celou hodinu, neboť spoje obou linek (č. 5 i č. 10) tam jsou ve stejnou dobu...

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama