Ujíždění "přípojů" na Karlově náměstí v pracovní den dopoledne (5. 12. 2013 v 9:30 a 9:45 h)

7. prosince 2013 v 23:30 |  Zajímavosti z provozu
Po relativně dlouhé době jsem detailněji pozoroval některý z dopoledních "rozjezdů" na Karlově náměstí (u "rozjezdů" v pracovní dny dopoledne + navečer bývají pobyty a tím pádem i přestupní doby na Karlově náměstí obvykle kratší než o pozdějších večerech + o víkendech). Mým cílem bylo mj. zdokumentovat tyto "rozjezdy" v souvislosti s možnou změnou pořadí zastávek na jedné straně prostoru zastávek.

Z toho, co jsem během pouhých patnácti minut (chtěl jsem tam být déle a zdokumentovat toho více, ale toto mi "bohatě stačilo" a dále už jsem ani neměl chuť to sledovat) viděl + zdokumentoval, jsem byl doslova šokován.

9:30 h - linka č. 1 s linkou č. 14 (obě jedoucí z Boroviny, tzn. v celém úseku Za Rybníkem - Karlovo náměstí jedou ve stejný čas dva autobusy) přijely do prostoru zastávek se zpožděním - přibližně v 9 h 31 min. a 20 s. A doslova před nosem jim ujel přípoj - linka č. 4 ve směru na Nové Dvory.

9:45 h - linka č. 5 přijíždí do prostoru zastávek na Karlově náměstí rovněž s mírným zpožděním - v 9:46 h a několik desítek sekund k tomu. K úplnému zastavení dochází přibližně v 9 h 46 min. a 40 sek. Z autobusu vystupují mj. dvě ženy, které potřebují přestoupit na linku č. 11 (která má zastávku hned naproti zastávce linky č. 5). Přecházejí silnici, jenže - linka č. 11 se už rozjíždí. Jedna z těchto dvou (v obou případech starších) žen marně klepe na přední dveře autobusu. Řidič ji ignoruje a odjíždí. Podle mých údajů došlo ke klepání na dveře (v tu chvíli již mírně rozjetého) autobusu v 9 h 46 min. 54 sek., tedy dokonce ještě 6 sekund před časem pravidelného odjezdu tohoto spoje... Ale i kdyby to bylo o chvilku později, tak řidič musel vidět, že z protějšího směru teprve přijíždí linka č. 5, která je pro linku č. 11 přípojem...

Měl jsem za to, že od jisté doby je vyloučeno, že by na sebe přípoje takto "těsně" nečekaly a že by mohly lidem ujet doslova "před nosem". Bohužel, mýlil jsem se. Jak je vidět, tak na otázku (ne)čekání přípojů nemá vliv, zda je jízdní řád tzv. optimalizován nebo nikoliv. Je to "jen" o vůli řidičů.

Stejně tak je patrné, jakým nesmyslem je argument zmiňovaný v anketě týkající se změny pořadí zastávek na náměstí, kde se uvádí, že po přesunu by se "rapidně snížila možnost, že přípoj cestujícím ujede. Přestupní vzdálenost z linky č. 5 na linku č. 11 je jednou z nejkratších a přesto - spoj ujel dvěma ženám před nosem...

Kdyby byly zastávky přesunuty tak, jak je v anketě navrženo, tak by tyto ženy ani nestihly k autobusu dojít a už by byl autobus pryč.
 

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama