"V Třebíči začaly jezdit dva nové autobusy"

19. prosince 2013 v 15:16 |  Zajímavosti z provozu
Přepis krátké tiskové zprávy, která je v identickém znění uvedena jak na stránkách www.trebic.cz, tak i na stránkách www.doprava-trebic.cz:

Pěkný dárek k Vánocům dostali cestující v třebíčské městské autobusové dopravě. Od pondělí 16. prosince jezdí v ulicích dva nové vozy značky MAN. Jsou klimatizované, mají informační systém a splňují emisní třídu Euro 5. Do každého z nich se vejde 98 osob, z toho 27 sedících. Během ledna přibude ještě jeden nový autobus. Městská autobusová doprava v Třebíči disponuje celkem 25 vozy.

Údaj o 25 vozech (již včetně dvou nových vozidel) by znamenal, že jeden ze starších autobusů (patrně Karosa B932E ev. č. 45, která byla dosud nejstarším vozidlem) již byl vyřazen; nicméně údaje o počtu nebo průměrném stáří vozidel se v tiskových zprávách vydaných při příležitosti uvedení nových autobusů do provozu někdy rozcházely s realitou a zatím jsem nezjišťoval, jestli už došlo k vyřazení některého ze starších autobusů.
 


Komentáře

1 Mort Mort | 19. prosince 2013 v 20:44 | Reagovat

Karosa ev. č. 45 je stále v provozu. Dle pozorování bylo nejspíš vyřazeno ev. č. 46 (přechod řidiče do jednoho z nových MANů).

2 autobusytrebic autobusytrebic | 19. prosince 2013 v 22:56 | Reagovat

[1]: Díky za zajímavý komentář, ale přechod řidiče do nového vozidla nemusí znamenat, že jeho dosavadní autobus byl vyřazen.

Např. v prosinci 2011 byl nový MAN ev. č. 38 přidělen panu B., jehož dosavadní autobus - Karosa B932 ev. č. 48 ale jezdila ještě téměř rok - někdy do listopadu 2012; ten poslední necelý rok byla přidělena panu K., který do ní přešel z Karosy B932 ev. č. 21, která byla koncem roku 2011 vyřazena).

Ale je pravda, po nejstarší Karose ev. č. 45 následuje, co se týče stáří vozidla, trojice Karos s evidenčními čísly 30, 41, 46. Při dodávce tři nových autobusů (a uvážení nezměněného počtu vozidel) je pravděpodobné, že ta 46ka také bude (a nebo už byla) vyřazena.

3 Mort Mort | 20. prosince 2013 v 22:49 | Reagovat

[2]: Toto samozřejmě beru na vědomí; obdobná situace např. s panem J. a výše zmíněným panem K. (respektive novým MANem ev. č. 48 a bohužel stále jezdící Karosou ev. č. 30).
Jinak takových "vyšoupnutí" by se dalo najít víc. Ale. Karosy ev. č. 30, 41 a 45 mě v tomto týdnu vezly (mimochodem docela by mě zajímalo, v čí hlavě vznikl nápad "zamezíme autobusům na CNG jezdit do Boroviny a místo nich budeme většinově nasazovat Karosy...").
Spíš jsem neviděl Conecto I ev. č. 35 a pana C. jsem dneska zahlédl v jednom ze dvou nových MANů (ve kterém ale v předchozích dnech jezdil, nepletu-li se, právě pan P. z ev. č. 46; tuším, že 4J9 1335, zkrátka s tím, který včera ráno na Masarykově nám. nenaboural; nejsem si ale jistý, jestli jsem pana P. z ev. č. viděl v 4J9 1335 či 1336).
Je ale možné, že Karosa ev. č. 45 slouží jako záloha, protože dnes jsem jejího řidiče pana J. viděl (dopoledne) v ev. č. 39 (což ale samo o sobě nemusí nic znamenat). Poslední dobou si ale řidiči autobusy půjčují nějak ochotně...
Jinak neodpustím si ještě jednu  poznámku: je dobře, že pan P. dostal autobus s automatickou převodovkou, neboť velmi rád podřazoval a byť to bylo jistě úsporné, tak pro mě velmi nepříjemné.
A když už jsem se takto rozepsal, ze dnešních ranních dopoledních hodin (8:30 až 9:00) můžu potvrdit absolutní nečekání na přípoje v taktu 15-15 na Karlově náměstí. Třikrát sláva naší MAD.

4 Mort Mort | 20. prosince 2013 v 22:52 | Reagovat

[3]: Omlouvám se za přepisy. Na konci druhého odstavce jsem myslel pana P. z ev. č. 46 a na předposledním řádku dopolední sedlo.

5 autobusytrebic autobusytrebic | 21. prosince 2013 v 0:26 | Reagovat

[3]: Mně zase ve čtvrtek (19. 12.) dopoledne vezla právě "turecká pomsta" ev. č. 35, řízená jako obvykle panem C. Tzn. v době, kdy už ty nové MANy (dle tiskové zprávy; já osobně jsem je neviděl)

Ad Borovina: na linku č. 1 plynové autobusy nesmějí být nasazeny (nepodjedou podjezdem pod vlakovým nádražím). Nevím přesně, jak jsou nyní nastaveny oběhy; v období 9/2012 - 11/2012 platilo, že autobusy s pohonem na CNG jezdily výhradně na tzv. doplňkových linkách (protože oběhy páteřních linek byly provázány tak, že v každém z turnusů se vyskytoval alespoň jeden spoj linky č. 1 a tudíž "s plynovým autobusem nelze").

"Nečekání na přípoje" - napište stížnost na příslušná místa. Nicméně, docela se divím, že k tomu dále dochází... Ale to jsem se divil i toho 5. 12. :-(

6 Mort Mort | 21. prosince 2013 v 18:20 | Reagovat

[5]: To o podjezdu bohužel vím. Právě proto nechápu přetrasování linek 1/10, respektive přetáčení linek 1/4 (jezdila-li by linka č. 1 přes Nemocnici, což by starším lidem z Boroviny velice pomohlo, měla by na obrat na linku 4 a opačně jen jednu vražednou minutu). Jistě by jízdní řád šel sestavit i jinak (navíc s 25 autobusy) a hlavně přínos spojení Borovina-Nádraží je mnohem menší než Borovina-Nemocnice (aspoň za stávajícího stavu, kdy je zastávka Nádražní především ve směru Poliklinika dosti zle umístěna). A jsem zvědav, kdy se postaví nový dopravní terminál.
No, na základě pozorování na lince č. 4 o víkendu běžně (dnes zase ev. č. 55) a ve všední dny minimálně na obratu vyjíždějícím z Polikliniky kolem 13:00 a za hodinu se tamtéž vracející (nikoli garantovaně).
Na pětce jen o víkendech ve večerních hodinách (jednoho dne o letních prázdninách moje srdce zaplesalo blahem, když jsem se svezl ev. č. 50) a ráno/dopoledne na obratu vyjíždějícím od Rybníka v 8:03. Víc jsem nevypozoroval. Celkově je to ale bída. Za starého grafikonu se občas stávalo, že téměř všechny obraty linek 1 a 5 byly zajištěny nízkopodlažním autobusem (obdobně linky 3 a 7).
A za paní na úřad se už delší dobu chystám...
Jinak, pan P. obdržel RZ 4J9 1336 (dnes na lince č. 1). Visí tam i visačka s jeho jménem.

7 Mort Mort | 21. prosince 2013 v 18:23 | Reagovat

[6]: Ještě k přetáčení 5/1/4/4/1/5 (občas i 10): Nezřídka se stává, že linka si přiveze zpoždění, na které nemá rezervu (poměrně často se v odpoledních hodinách pohybuji na zast. Za Rybníkem a vskutku nebývá dvouminutové zpoždění při odjezdu výjimkou...).

8 autobusytrebic autobusytrebic | 21. prosince 2013 v 18:46 | Reagovat

[6]: ad Přetrasování linek č. 1/10 (resp. dříve č. 2): tam zazníval argument o expresním spojení z/do Domků, ovšem řekl bych, že dost významným argumentem byla i snaha minimalizovat počet ujetých km.
Kdyby jezdila "jednička" okolo nemocnice, zatímco "desítka" podjezdem pod vlakovým nádražím, najezdily by autobusy více kilometrů a tím pádem by byl systém i nákladnější.

Možná, že těch 25 (jestli je tento údaj správný; v předchozích měsících každopádně jezdilo na MHD Třebíč 24 autobusů) autobusů by skutečně nestačilo, kdyby se prohodily linky č. 1 a č. 10 (= prodloužení jízdních dob u linky č. 1, která má více spojů, tzn. možná ve špičce nutnost nasazení 1 vozidla navíc, ovšem zároveň neušetření 1 vozidla na "zkrácené" desítce).

Tzn. dopravní terminál se má budovat v letech 2014 - 2015. Linka č. 1 pak má zajíždět k budově vlakového nádraží, kde bude zřízena zastávka MHD (pak se otočí na malém kruhovém objezdu a pojede zpět na křižovatku se Znojemskou ulicí a odtud dále do Domků); stávající zastávka Nádražní má být zrušena.

S tím stavem, jak plynové autobusy nejezdily v 9/2012 - 11/2012 na páteřních linkách, jsem měl na mysli stav "pracovní školní dny". V prázdinových + víkendových dnech to bývalo jinak.

"nikoliv garantovaně" - ovšem, nic není garantováno. Když byly pouze 2 nízkopodlažní autobusy, tak bylo možné garantovat nízkopodlažnost u spojů odpovídajícím oběhu dvou autobusů; při počtu 15 a více autobusů to možné "není". No, je pravda, že během pár let budou v Třebíči jezdit už jen nízkopodlažní autobusy, ale to není argument, proč to nešlo vyznačit při jakémkoliv počtu autobusů.
Nic, k tomuto tématu už jsem loni na podzim leccos napsal a už se nechci opakovat (hlavně byla děsivá výmluva dopravce, proč tu garanci "nelze" zajistit).

9 Mort Mort | 21. prosince 2013 v 22:06 | Reagovat

[8]: Tak snahu minimalizovat počet ujetých km bych možná pochopil. Ale smysl zrušení pravidelného spojení Borovina-Nemocnice jako Boroviňák skutečně nevidím. A k "expresnímu spojení" musím podotknout, že v pracovních dnech v odpolední špičce těch 7 minut (tuším) k zajetí úseku Znojemská-Karlovo nám. rozhodně nestačí. Potom se stává, že mezi odjezdem autobusů do Boroviny je místo 7/8 minut minut třeba 13 či 14; nezřidka jedou dva autobusy za sebou.
Líbilo by se mi (návrhy jen tak od čistého stolu) prodloužení linky č. 1 až do Starče, č. 14 omezit na úsek KArlovo nám.-Poušov, prohození trasování č. 1/10 (a taky hloupého intervalu na
Hřbitově o víkendech 0-60) a prodloužení č. 10 ke StopShopu.
ad počet autobusů: Za předpokladu navýšení  počtu na 26 by to třeba možné bylo.
No, aspoň to. Pak jsem taky cosi zaslechl o vybudování zpevněné cesty k Nemocnici. No, uvidíme.
ad CNG na páteřních linkách: Však taky obrat 13:00/14:00 na č. 4 (Poliklinika) a 8:03/cosi na č. 5 (Za Rybníkem) se týká školních pracovních dnů (vlastní pozorování).
ad garance: No, MAD sleduji podrobněji tak asi od roku 2009 a je pravda, že když byly garantované spoje na č. 4 a 5 (nechápu, proč ne taky č 1 - po dodání ev. č. 39-, i když s postupem času se tam taky nacházel minimálně jeden obrat, kde bylo téměř jisté zastihnutí něčeho s nízkou plošinou), tak asi jen na 1 ze 100 případů nizkopodlažní nejel (s linkou č. 5 ozkoušeno ráno i odpoledne). Ale i dnes je téměř jistota zachycení CNG (většinově. ev. č. 22) na turnusu zahrnujícím odpolední a večerní Stařeč a odpolední/večerní č. 11.

10 autobusytrebic autobusytrebic | 22. prosince 2013 v 0:50 | Reagovat

[9]: Právě, že "minimalizace ujetých km" a "zrušení přímého spojení (páteřní linkou; formou doplňkové linky č. 14 zůstává jakési "existenční" přímé spojení zachováno) spolu jdou ruku v ruce.

Kdyby se měla ke Stop Shopu prodloužit linka č. 10, šlo by o nelogické trasování: http://www.mapy.cz/#!x=15.884637&y=49.203672&z=14&t=r&rp=m&m=9kIZUxTysiFuCzU8f39Whf5AUmfjdevR8KTIf2f4Kep8S0FxNHgpdhFfIdZZe.LVGfNugR4PtTwGR (varianta s verzí "linka č. 10 jedoucí podjezdem pod vlakovým nádražím).

Ta "zpevněná cesta k nemocnici" zřejmě znamená chodník od tzv. dopravního terminálu ke křižovatce u nemocnice. (aby se dalo k nemocnici relativně pohodlně dojít od zastávky linky č. 1, která se bude nacházet před budovou vlakového nádraží).

To prohození intervalu 0 - 60 u linek č. 5 a 10 (odjezdy o víkendech od Nového hřbitova) na logičtější (a do 2. 9. 2012 existující) interval 30 - 30 by znamenalo, že v úseku Karlovo náměstí - Poliklinika by jela linka č. 4 souběžně s linkou č. 10, což je problém ve chvíli, kdy právě tyto dvě linky jedou okolo nemocnice, zatímco linka č. 1 nikoliv (tato odpověď byla prezentována jako oficiální stanovisko na stránkách www.trebic.cz).

Ovšem, po přehození "linka č. 1 opět okolo nemocnice, zatímco linka č. 10 mimo nemocnici", už by byl problém odstraněn.

Podle mě je vůbec nesmysl, když o víkendu jezdí do Domků 3, někdy i 4 spoje za hodinu (kdy linky č. 1 a č. 10 odjíždějí z Karlova náměstí ve stejnou dobu). Před časem jsem vypracoval určitý návrh zefektivnění, který počítal se zjednodušením víkendového provozu, ale při zachování standardu "do páteřních směrů (tzn. Borovina, Domky, Nové Dvory) každou půlhodinu; na Podklášteří/do Týna 1 x za hodinu".

Přes značné zjednodušení provozu a odstranění určitých provozních nelogičností (z hlediska řidičů např. nepříliš "přátelské" 4-hodinové "kroužení" na lince č. 4 s prakticky nulovými obraty na obou konečných) tam bohužel bylo několik úskalí: nutnost zkrátit jízdní doby víkendových spojů asi o 10 % (což ale již dnes je u linky č. 5 v úseku Karlovo náměstí - Hřbitov); dále by bohužel nebyl odstraněn ten "týnský neproklad" 0 - 60; a asi největší úskalí - bylo by nutné zavést alternativní víkendové číslování linek MHD (anebo čísla o víkendech zachovat taková jako v pracovní dny, ale s tím, že trasa linky č. 4 by se v oblasti Domků o víkendu zčásti lišila od všednodenního trasování).

Počet autobusů (vozidel) by podle mě neměl být "nuceně" navyšován. Méně vozidel = nižší náklady na provoz (a tedy i snad = nižší dotační požadavky ze strany dopravce vůči městu).

Ano, ta 22tka mívala (nevím, jak je tomu nyní) svůj pravidelný oběh se zajížděním do Starče (a přesto ani spoje tohoto turnusu "nemohou" být dopravcem uvedeny jako garantovaně nízkopodlažní...)

ad "nechápu, proč ne taky č 1 - po dodání ev. č. 39" - asi proto, že se nikomu (tedy ani dopravci, ani tehdejšímu "neaktivnímu" přístupu městského úřadu k MHD) nechtělo, měnit jízdní řády (kde i doplnění garance = změna). Totéž po dodání trojice Tedomů (4/2009) atd.

Jaká shoda, také sleduji MHD podrobněji právě od roku 2009. Vlastně, zanedlouho uplyne pět let od těch začátků... Letí to. :-)

11 Mort Mort | 22. prosince 2013 v 11:32 | Reagovat

[10]: ad nelogičnost trasování: Pokud může č. 14 zajíždět do Poušova při cestě do Starče tam i zpět, tak by nemusel být problém v otevírací době StopShopu (potažmo Intersparu) vést č. 10 závlekem přes Vltavínskou.
ad víkendový provoz: Je pravda, že víkendový provoz je docela chaos. taky by podle mě nebylo od věci pořídit třeba nějaké 10m autobusy a ty nasazovat na nevytížených trasách (rozumějte hlavně 31) a taky třeba na doplňkových linkách.       A tomu potom přizpůsobit obraty. A potom je tady další varianta - víkendový prohoz linek č. 1/10 a návrat linky č. 10 do původní polohy vůči lince č. 5.
ad počet vozidel: V tom souhlasím. Momentálně si ale jen tak z legrace zkouším vytvořit komplet zataktovaný jízdní řád z pozměněným trasováním (vycházejícím hlavně ze seminárky jednoho kamaráda, který zkoumal docházkovou vzdálenost různých zastávek od centra a taky to, jestli se lidem z těch míst vyplatí jízda autobusem). Zatím mi to vychází na 28 kusů, ale pokusím se to smrsknout a jsem docela zvědav, jaký bude výsledek.
ad 22: No, zase bych řekl, že tak jen jednou ze 100 případů na něm jede ev. č. 44/55 a zase jednou ze 100 něco úplně jiného. Panu M. z toho ježdění pořád dokola už musí jít hlava kolem...
ad garance a č. 1: No, ale právě po dodání trojice Tedomů šly autobusy č. 28 a 42 (s jinými řidiči) do "negarantovaného" provozu a č. 44 a 55 na garance (postupem času - vinou zlomeniny nohy řidiče pana B. a "vyšoupnutím pana K. nahrazenou ev. č. 22). A na lince č. 1 byl jeden obrat, velmi často zajišťovaný (co si pamatuju) buď plynem nebo ev. č. 23.
ad začátky: Já jsem začal asi o trochu později; v momentu, kdy mi 1. dubna 2009, v první den provozu Tedomů, pak K. (tehdy č. 55) s úsměvem při dobíhání "na předek" zavřel před nosem (což je jeho oblíbená činnost dodnes). Mimochodem, kam jste chodil/chodíte na střední (není-li to příliš osobní dotaz)?

12 autobusytrebic autobusytrebic | 22. prosince 2013 v 14:08 | Reagovat

[11]: Podle mě je i to "obousměrné" zajíždění do Poušova, prováděné jen ve 20-ti až 30-timinutovém rozestupu, neefetktivní záležitostí, která by neměla být "vzorem" pro jiné případy.

Ad menší vozidla - je možné, že to tak časem dopadne.
I když, svým způsobem to považuji za systémově nevhodné - MHD má být dostatečně kapacitní a má jezdit jen na "silnějších" trasách. Obsluha "vesniček" by měla systémově správně připadat linkové regionální autobusové dopravě (s tím, že pro tyto linky by Pocoucov, Račerovice, Budíkovice apod. nebyly konečnou, ale jen mezilehlou zastávkou). Jenže - to už není jen záležitost jen městského úřadu, s tím by musel něco dělat Kraj Vysočina.

Nebýt těchto specifických a nepříliš systémových požadavků, pak by byl počet potřebných vozidel možná ještě o 1 autobus nižší.

Ad "garance" po dodání Tedomů - vím, tehdy nebylo možné spatřit "číslo 44" jinde než na lince č. 4.

Mimochodem, právě Tedomy č. 44 a 55 byly několik let snad jedinými autobusy, které byly přiděleny hned dvěma řidičům (44 pánům N. a F.; 55 zmíněným pánům B. a K.). To už - jak jsem si všiml - také je minulostí.

K osobnímu dotazu v posledním řádku: na místě je minulý čas (tzn. "jste chodil"); kdyby platil čas přítomný, tak bych nemohl mít vzpomínky na MHD z 1. poloviny 90. let, které jsem sepsal sem: http://autobusytrebic.blog.cz/1007/mhd-trebic-v-letech-1991-1996

13 Mort Mort | 22. prosince 2013 v 14:45 | Reagovat

[12]: ad Poušov: No jistěže je. Minimálně ve směru "Stařeč". Musím říct ale, že na zpátečním odpoledním stařeckém obratu nebývalo v letních měsících výjimečných 10 nastupujících (průměrný věk odhadem 70 let, tudíž městská doprava na místě).
ad nesystémovost: Ano, jenže IDS KV je v nedohlednu. Možná by se dalo uvažovat o IDS Třebíčska, vyžadovalo by to ovšem hodně práce. Takže proto bych (třeba provizorně) provizorně vedl MAD i do obcí spadajících pod Třebíč a do Starče (tam natrvalo a třeba každých 30 minut).
ad 44: Toto platilo jen zpočátku, později se s č. 55 vyměnily a č. 44 jezdilo na č. 5, po doplnění ev. č. 22 pány P. a následně N. (po přijetí CNG autobusu ev. č. 50) opět převážně na lince č. 4.
Jinak ale až do nedávna bylo ev. č. 22 přiděleno pánům M. a N.; až od začátku prosince "patří" jen panu M. (mimochodem jednomu z nejslušnějších řidičů, co zde jezdí).
ad osobní dotaz: Děkuji za odpověď :-).

14 autobusytrebic autobusytrebic | 22. prosince 2013 v 16:05 | Reagovat

[13]: Určení směru, ve kterém by se podle mě měl provádět závlek do Poušova, by mělo záležet na "směru převažující poptávky" (která je dost možná přesně opačná jako do Starče, což je jen dobře) - tzn. u dopoledních spojů zajíždět do Poušova se spojem jedoucím ve směru z centra města; odpoledne naopak.

Existence slušné regionální autobusové dopravy není přímo podmíněna existencí IDS.
Teoreticky existují čtyři varianty:
1. Existence IDS + autobusové linky součástí systému a jezdící v solidním počtu
2. Existence (formálního) IDS, ovšem autobusové linky jezdící bez návazností, ve stavu "30 let beze změny apod.
3. Neexistence IDS, přesto jsou autobusové linky součástí systému a jezdí se solidním počtem spojů apod.
4. Neexistence IDS a zároveň chaoticky a s nízkým počtem spojů jezdící autobusové linky.

Příkladem "1" je Jihomoravský kraj.
Případ "2" platí v určitých částech Středočeského kraje.
Varianta "3" více či méně platí v Ústeckém kraji.
Varianta č. "4" platí např. pro Kraj Vysočina.

Nejvhodnější je pochopitelně varianta č. 1, ale kdyby k ní nemělo dojít, tak bych více uvítal variantu č. 3, než variantu č. 2 (která mimochodem mohla být i na Vysočině, viz http://autobusytrebic.blog.cz/1201/soucasny-stav-mhd-trebic-podle-studie-proveditelnosti-zavedeni-ids-v-podminkach-kraje-vysocina-z-roku-2009)

Jinak, počet spojů jedoucích do Starče a ke Stop Shopu je determinován tím, co si ze svého doplatí městys Stařeč, resp. provozovatel Stop Shopu. Totéž platí i o spojích do/z Přibyslavic.

Jestli oba myslíme stejného pana "N." na lince č. 22, tak ten jel na "22tce" i 5. 12. v 9:47 h. Nebo přesněji v 9 h 46 min. 53 sek, že...

15 Mort Mort | 22. prosince 2013 v 16:46 | Reagovat

[14]: S výše zmíněným Poušovem souhlasím. Navíc jsem měl možnost jet ranní linkou č. 14 (odjezd tuším 8:10 z Karlova nám.) a do Poušova jeli všeho všudy 2 starší lidé.
Ty příklady se mi líbí :-). Ještě bych možná zmínil Olomouc, kde třeba autobusy nejezdí sice v taktu (většinou), ale naprosto spolehlivě a obsluhují také okolní obce.
ad Stařeč: To ano, ale právě tady by podle mne byla možná domluva, protože pro Stařečáka je výhodnější MAD než meziměstská doprava.
Já jsem myslel pana M...
Pan N. byl občas poněkud nepřístupnější, to je pravda. Ale zase se nedivil, když jsem do jednou nastupoval do jednoho autobusu dvakrát (uviděl jsem spolužáka a já přitom stál u posledních dveří a autobus byl plný).

16 Mort Mort | 22. prosince 2013 v 16:49 | Reagovat

[15]: A ještě k tomu StopShopu: dejme tomu, že si objednají celkem 6 spojů. Tak proč (když se jedná o trasu, která má velmi dobrou výchozí pozici pro rentabilitu) probůh nezavedou třeba 2/3 hodinový takt a jezdí to takhle bez ladu a skladu?!

17 autobusytrebic autobusytrebic | 22. prosince 2013 v 17:29 | Reagovat

[15]: [16]: Nevím, jak moc je pro Stařečáka lepší MHD než linková doprava, každopádně pro městys Stařeč je "verze MHD" nákladnější.

Při opakovaném nástupu do téhož spoje by se mělo - jede-li takový cestující na předplatní kartu - na displeji zobrazit, že jde o "neplatnou transakci" nebo něco takového. V září/říjnu 2012 se mi něco takového stalo, když jsem dvakrát do stejného spoje nastoupil (jednou to bylo ve spoji linky č. 14, ze kterého jsem vystoupil na zastávce "Řípov, rozcestí" a za 5 minut - tedy až po provedení závleku do Poušova - jsem do něj znovu nastoupil; podruhé to bylo v lince č. 31, kdy jsem vystoupil na Bažantnici, pak nechal spoj dojet do Račerovic a při jeho návratu z Račerovic do něj znovu nastoupil).

Nerovnoměrné rozdělení počtu spojů zajíždějících ke Stop Shopu bylo, tuším, zdůvodňováno "oběhovými důvody". Podle mě je ten počet spojů "1 x za 2 - 3 hodiny" zcela nedostatečný; mj. fakticky ani nelze ke Stop Shopu přijet i od něj odjet v MHD (přece nikdo nebude ve Stop Shopu 2 - 3 hodiny).

Stejně tak je podle mě nelogické to s tím finančním příspěvkem od provozovatele Stop Shopu, resp. pokud bychom takto měli uvažovat, pak by se podle stejného pravidla měly na provozu linky č. 13 podílet výrobny ze Žďárského ulice apod.

18 Mort Mort | 22. prosince 2013 v 18:32 | Reagovat

[17]: ad Stařeč: No, nákladnější je, to ano. Ale pohodlnější taky (znám několik lidí, co jsou ze Starče a využívají MAD a tvrdí to; sám jsem poměrně často absolvoval úsek Za Rybníkem–Stařeč). A v tom případě by si Stařeč mohla doobjednat jeden spoj (třeba jen ve směru do města) pro školáky (nevím, jak by se z "oběhových důvodů" stíhala první 21, kde taky občas jede CNG, ale někde by se místečko jistě našlo).
ad karta: Tak se taky stalo :-).
ad StopShop: Však to taky byla jen názorná ukázka, jistěže optimální by byla půlhodina (tak, jak to bylo před slavným zavedením č. 14). Ale myslím, že nyní není MAD u StopShopu příliš využívaná. Radši použít Kubišovu. Vše je jen o jednání.
ad financování: Souhlas. Mimochodem, jak bývá linka č. 13 využívaná?

19 autobusytrebic autobusytrebic | 22. prosince 2013 v 19:07 | Reagovat

[18]: Mělo by platit, že spoje linky č. 14 jezdí do Starče v době, kdy tam nejede linkový autobus (a naopak). Tzn. ty spoje by se měly navzájem doplňovat. Snad proto v ranních hodinách linka č. 14 do/ze Starče nejezdí.
O. K., jestli se lidé mohou rozhodnout, kdy přesně chtějí jet, tak si mohou "počkat" na spoj MHD Třebíč.

Teoreticky si mohou počkat i na spoj, kterým se dostanou k autobusovému nádraží za pouhých 5 Kč. :-)

"myslím, že nyní není MAD u StopShopu příliš využívaná" - Otázkou je, co je příčina a co důsledek. Při počtu a časových polohách spojů bych se nízké využívanosti ani nedivil.

Netuším, jak je linka č. 13 využívaná. Jednak, letos jsem toho v MHD Třebíč nacestoval o dost méně než např. v letech 2011 nebo 2012; jednak - linkou č. 13 (či předtím linkou č. 8) jsem i tehdy jezdíval "párkrát do roka" (s výjimkou snahy používat v úseku Nádražní - Karlovo náměstí pozdně-večerní spoj s odjezdem z Nádražní ve vylhaném čase 22:13 h, ale to je poněkud smutná kapitola, o které jsem sem už také leccos napsal). A k oficiálním údajům přístup nemám (a kdybych měl, tak bych stejně zřejmě byl vázán mlčenlivostí).

20 Mort Mort | 22. prosince 2013 v 22:25 | Reagovat

[19]: No, cena je jistě meziměstsky přijatelnější, ale ty ranní časy, nevím nevím... http://jizdnirady.idnes.cz/vlakyautobusymhdvse/spojeni/#nextanchor
Kromě toho, krátce před odjezdem odpolední čtrnáctky ze Starče jede i meziměstská...
ad časové polohy: Přesně tak. Ale nevím, jak dlouho tento stav bude fungovat. Přece i na radnici jim musí dojít, že takto to není možný dlouhodobě provozovat...
Díky za vstřícnou odpověď. Právě když odpoledne pozoruju 13tku na Komenského v obou směrech, zdá se mi docela prázdná. Jestli by se zrovinka sem nehodily ty desítky...

21 autobusytrebic autobusytrebic | 22. prosince 2013 v 22:53 | Reagovat

[20]: Ten odkaz vede pouze na stránky IDOSu, ne na konkrétní vyhledání spojení. ;-)

Podle vyhledávače spojení, jede ze Starče do Třebíče v pracovní dny odpoledne linkový spoj v 15:07 h. Tedy 50 minut před spojem MHD. To není zase tak krátký čas. A 24 minut po spoji MHD jede ten "spoj za 5 korun". :-)

Co se týče případných změn u linky č. 14 nebo u jiných, tak z radnice bylo avizováno, že určité (ale spíše asi jen menší) změny jsou do budoucna možné.

22 Mort Mort | 22. prosince 2013 v 23:07 | Reagovat

[21]: Tak to se omlouvám :-!. Ale podle mě něco jede tak kolem 15:45... A o deset minut později (zhruba) č. 14.
Tak to je dobře. Ale stejně. Od "velkých změn" jsem čekal víc. Z pohledu Boroviňáka žádná sláva. Sice prodloužení odpolední špičky (a tuším i odpoledního sedla), to ano, ale nulová garance, často Karosy a hlavně ty zpoždění... ale tak o tom již psáno.

23 autobusytrebic autobusytrebic | 22. prosince 2013 v 23:16 | Reagovat

[22]: Omluvit bych se měl já; ten spoj s odjezdem ze Starče v 15:46 h jsem přehlédl; tzn. skutečně - asi 10 minut před spojem MHD.

Veškeré změny byly omezeny podmínkou, aby nedošlo k navýšení počtu kilometrů, které autobusy v součtu odjezdí. Protože s počtem kilometrů je přímo úměrná i absolutní výše úhrady města vůči dopravci.
Něco se povedlo zefektvnit tím, že se výrazně omezilo % "prázných kilometrů" (technických jízd bez cestujících). Ale cokoliv nad tento rámec muselo být o tom, že "má-li se někde něco přidat, bude se muset někde něco ubrat".

24 Mort Mort | 22. prosince 2013 v 23:26 | Reagovat

[23]: To je v pořádku. Jinak ale statisticky víc lidí (ve zmíněném čase) nastupuje do čtrnáctky :-). No, k technickým jízdám... něco je podle mě fakt zbytečný, třeba ten cvokhaus s konečnou č. 10, jestli Gen. Svobody (mimochodem, to neznají PČP, že píší "gen."?!), či Hřbitov. To se č. 10 jezdí otáčet na Hřbitov, nebo zatahuje?
Jinak taky nechápu otáčení č. 4 u Atomu, resp. na kruháči za Modřínovou... Tohle jsou všechno vkm, kde se dá šetřit...

25 autobusytrebic autobusytrebic | 22. prosince 2013 v 23:47 | Reagovat

[24]: Otáčení u Atomu probíhá v pracovní dny cca od 8 do 13 h a pak cca od 16:30 do 19 h; jinak se jezdí "skrz".
To otáčení v uvedených obdobích považuji za jediné rozumné řešení; naštěstí předchozí stav, kdy se (v uvedených čátech dne) končilo/začínalo na zastávce Míčova, tzn. nebylo možné dojet linkou č. 4 z náměstí např. na "Majerku", vydržel jen 4 týdny (3. 9. - 30. 9. 2012).

Ještě k té otázce možnosti posunu časových poloh linky č. 10 (o víkendech) o půl hodiny - k tomuto tématu jsem něco psal tady: http://autobusytrebic.blog.cz/1302/skutecne-nelze-realizovat-posun-casove-polohy-linky-c-10-o-vikendech

Pojednání o otáčení spojů linky č. 10 začínajících/končících jízdu na zastávce Generála Svobody jsem v únoru psal tady: http://autobusytrebic.blog.cz/1302/parkoviste-na-rohu-ulic-kpt-jarose-a-krajinova-obratiste-pro-spoje-linky-c-10-koncici-zacinajici-jizdu-na-zastavce-generala-svobody

26 Mort Mort | 23. prosince 2013 v 0:10 | Reagovat

[25]: Moc to u Atomu neznám, ale skutečně tam není lepší místo na otočení?
Neotáčelo se "dřív" jinde?
ad 10: No jo. Někdy bych se rád s panem vedoucím setkal. A taky by mě zajímalo, jaké jsou ty přínosy pseudoexpresního spojení číslem 1... kromě úspory vkm.
A ještě si neodpustím jedno rýpnutí: v pondělí jsem se náhodou zjevil v 15:09 na Sýpkách s tím, že jsem měl potuchy o tom, že v X:12 odtud cosi (č. 11) jede na Kadlovo nám. Jenže ouha, v taktu je díra (autobus byl právě někde na Poliklinice, kde čekal na výkon "Stařeč"). Tak jsem se vypravil pěšky do Týna s tím, že v 15:15 jistě jede pětka. Příchod 15:15:30 (tuším), autobus nikde (ani jsem jej nezahlédl), tak jsem se vydal na skvěle umístěnou zastávku v ul, Táborská, neb jsem věděl, že touto dobou by měla jet desítka. V 15:17:00 (v čas pravidelného odjezdu, moje chyba) (odhadem) jsem asi 10 metrů od zastávky a pan řidič B. z evidenčního čísla 29 si vesele bez zastavení sjíždí z kopečka...  Umístit zastávku na Táborské tak vysoko byl vskutku nesmysl. A večerní přechod 5/10 je velmi dobrý nápad...

27 autobusytrebic autobusytrebic | 23. prosince 2013 v 0:38 | Reagovat

[26]: Aha, otázka směřovala k tématu otáčení...

Oficiální trasa zřejmě vede ulicemi Náhorní + Hybešovou. Ostatně, tato "smyčka" je o dost kratší než zajížďka ke kruhovému objezu:
http://www.mapy.cz/#!x=15.894682&y=49.217906&z=15&t=r&rp=m&m=9kJj6x80AkLRfeCgOcMPNigR4flfRP cca 453 metrů vs. http://www.mapy.cz/#!x=15.894683&y=49.217915&z=15&t=r&rp=m&m=9kJiyx80BSgPgHKhHTGo66KNOm6XLWOnKeNBeriThfkASI 1240 metrů při jízdě ke kruhovému objezdu.

To už je docela rozdíl. Předpokládám, že to je tak, že dopravce vykazuje objednateli tu kratší trasu (za kterou dostává i úhradu); no a že ujede trasu o něco delší? Jeho věc.
(Ale to je jen můj předpoklad; možná je to jinak.)

Předpokládám, že to umístění zastávky linky č. 10 (pro směr jízdy od hřbitova do centra města) až za křižovatku s ulicí Na Klinkách bylo vynuceno prostorovými poměry - že nebylo možné zřídit dvě zastávky naproti sobě.

28 Mort Mort | 23. prosince 2013 v 11:20 | Reagovat

[27]: Tak nějak jsem si to myslel. Nebyl by tam ale problém ještě s jedním otočením (kvůli špatně umístěným zastávkám)?
No, rozhodně jsem  poslední době viděl na Modřínové několik autobusů jedoucích až na kruhový objezd. A ještě k té desítce. Když tedy č. 4 jezdí tak jak jezdí, tak nebylo by možné vést linku č. 10 téměř vždy přes Gen. Svobody? Myslím, že lidé by to uvítali.

29 autobusytrebic autobusytrebic | 23. prosince 2013 v 16:29 | Reagovat

[28]: Jestli je na tom průjezdu Hybešovou ulicí nějaký problém, tak možná snad zaparkovaná vozidla. Ale to by se případně dalo vyřešit zákazem stání na jedné straně ulice (např. jako tomu je už několik desetiletí v Hilbertově ulici).

Jiný problém tam nevidím; výstupní zastávka v Náhorní ulici existuje, tzn. cestující mohou vystoupit (obrací-li linka č. 4 právě průjezdem přes Náhorní + Hybešovu ulici) na této zatávce.

Ad linka č. 10 - opět "kilometry". Pokud by 10tka dojela na Generála Svobody, tak by tím pádem nejela k Novému hřbitovu. A naopak.
(Že by to tak lidé uvítali, mj. proto, že by tím pádem linka č. 10 nezastavovala v Týně až "kdesi vzadu", o tom nepochybuji.)

30 Mort Mort | 23. prosince 2013 v 17:58 | Reagovat

[29]: No. A pak že škudlí každý vozokm...
Desítku by takto rozhodně uvítali (minimálně já). A když jsme u té náhrady vkm... myslím, že není potřeba taková intenzita intervalu linky č. 13.
Jinak ještě trochu k tématu. Dnes jsem se řidiče pana J. (obvykle jezdícího v Karose ev. č. 45), toho času v ev. č. 28, zeptal, jak je to s těmi čekáními na Karlově náměstí. A odpověděl mi, že de čeká od 18:00 do 6:00 a o víkendech. Jinak ne, že jezdí ostré obraty a nestíhají. Toto je přímý důsledek podle mě nešťastné rotace 4/1/5(někdy i 10). Od čeho je takt 15-15-15-15, když není dodržován?! (Následně jsem byl svědkem toho, jak linka č. 1 (pan B. a ev. č. 38) v 16:46 odjížděla a linka č. 10 (pan J. a ev. č. 28) ještě ani nezastavila.)

31 autobusytrebic autobusytrebic | 23. prosince 2013 v 18:12 | Reagovat

[30]: Ovšem, pan "troubící" J. (...)

Z odboru dopravy MěÚ Třebíč mám jiné informace o tom, kdy se má a kdy se nemá čekat.
Nicméně, ono je na pováženou, že informace o tom, ve kterých obdobích dne (+ případně kolik minut nad rámec pravidelného času odjezdu), není nikde uvedena. Takže lidé se mohou jen dohadovat... To je další smutná věc, která přitom není o penězích nebo "počítání kilometrů".

Pokud má pan J. náhodou pravdu, pak je vůbec nesmyslné, že spoje v pracovní dny dopoledne (+ později odpoledne mezi cca 16:30 h a zmíněnými 18:00 h) mají takové časové polohy, že se teoreticky mají na Karlově náměstí potkat. Pokud není garance čekání, pak by bylo výhodnější stanovit delší, ale o to "jistější", přestupní dobu. Zejména tím mám na mysli časové polohy linky č. 11.

Pokud by měl pan J. náhodou pravdu, pak by to znamenalo, že nebylo učiněno nic ve smyslu "přínosem optimalizace bude i lepší zajištění přestupních vazeb na Karlově náměstí".

Každopádně, toto tvrzení o údajném období, kdy se musí čekat, si ověřím i "z druhé strany barikády".

Rotace z 1 na 4 (s "převléknutím" u polikliniky) má v pracovní dny dopoledne (pokud k ní v tomto období dochází) několikaminutovou "vůli", takže není pravda, že je obrat vyloženě ostrý. Totéž by platilo u dopoledního (pokud k němu někdy dochází) "převlékání" mezi linkami č. 5 a č. 1 na sídlišti Za Rybníkem. Tento argument tedy je, dle mého názoru, lichý.

Naopak, o víkendech má linka č. 5 velmi ostrý obrat na zastávce Hřbitov. Za tímto účelem má dokonce stanoveny v úseku Karlovo náměstí - Hřbitov kratší jízdní doby, než mívá v pracovní dny. Tzn. o víkendu je ostrý obrat, zatímco po většinu pracovního dne není.

Stejně tak linka č. 4 u hotelu Atom. V pracovní dny dopoledne (8 - 13 h) a později odpoledne (16:30 - 19 h) má u hotelu Atom cca 10-timinutovou pauzu, což je dost času pro vyrovnání případného zpoždění, které by si dovedla na předchozím spoji kvůli případnému čekání na Karlově náměstí.

Naopak o víkendech je zastávka Atomhotel pro linku č. 4 pouze "průjezdnou konečnou zastávkou", tzn. fakticky s ostrým obratem. Přesto jde o období, kdy tedy čekání na Karlově náměstí garantováno je.

Tzn. dovolím si říci, že pan J. nemluví pravdu, případně lže.

32 Mort Mort | 23. prosince 2013 v 19:10 | Reagovat

[31]: "Troubící"?
Jistěže to není o kilometrech. Je to o přístupu, jak se radnice k nám, ke kaštanům staví. Linka č. 11 je celá nějak zvlášť postavená.... 2 směry a každý jiný... MAD doopravdy není pro cizince. A to jsme v UNESCU!
No, 1/4 má tuším 5 minut, což (uvážíme-li neutěšenou dopr. situaci na výpadovce na Brno) není mnoho.
ad pan J.: Omlouvám se, neřekl přesně ostré obraty. Jen, že nemají čas, jezdí "nadoraz" a že by se doprava čekáním celá "zasekala". Ale vyznělo mi to jako ostré obraty. Omlouvám se.
Na druhou stranu, u Rybníka se často pohybuji a tam ty obraty (zvlášť v odpolední špičce) ostré někdy skutečně bývají (normálně 6 minut)... Jinak k převlékání 1/5 u Rybníka dochází vždy vyjma víkendů a prázdninové špičky.

33 autobusytrebic autobusytrebic | 23. prosince 2013 v 19:38 | Reagovat

[32]: Ano, troubící. Viz např. zde od času 3:40: http://www.youtube.com/watch?v=2xEgB-bUac0
(Úplně nejúžasnější bylo podobné, nebo spíš o něco delší, zatroubení ve 22:45 h, když jsem loni na podzim dokumentoval jeden z - tehdy nových - pozdně-večerních "rozjezdů". Na troubení tak pozdě večer jsou případně již spící obyvatelé přilehlých domů opravdu zvědaví...)

(Bohužel) to je o penězích a tedy i o ujetých kilometrech. Toto je případ, kdy mi je jasné, že objektivně nelze uspokojit všechny požadavky. Jak už jsem psal: Něco se povedlo zefektivnit tím, že se výrazně omezilo % "prázdných kilometrů" (technických jízd bez cestujících). Ale cokoliv nad tento rámec muselo být o tom, že "má-li se někde něco přidat, bude se muset někde něco ubrat".
Daleko více mi vadily či stále vadí věci, které NEJSOU o "počítání kilometrů (a tím pádem i peněz)" - například otázka čekání těch přípojů na Karlově náměstí nebo včasná a dostatečná informovanost cestujících o mimořádnostech v provozu MHD (viz ČTYŘI případy z letošních prázdnin, kdy jsem se o určitých uzavírkách musel dozvědět až z vlastního pozorování nebo z letáku v autobuse MHD).

"Zvlášť v odpolední špičce" - o té nehovoříme - je samozřejmě jasné, že v odpolední špičce se žádné "přípojové skupiny" (též zvané "rozjezdy") v X:00/X:15/X:30/X:45 h na Karlově náměstí nekonají. Řeč v tomto ohledu byla o pracovních dnech dopoledne (8 - 13 h) a později odpoledne (16:30 - 19 h). A v těchto obdobích žádné ostré obraty na konečných zastávkách nebývají, tzn. případné zpoždění se tam dá stáhnout; pokud je problémem příliš "napnutá" jízdní doba, tak je to - při cestě do centra - problém ve stanovených časových polohách a ne v tom, že předcházející spoj údajně "nemůže" na Karlově náměstí počkat na přípoje.

O víkendech má nulový obratový čas linka č. 4 u polikliniky, linka č. 5 u Nového hřbitova i linka č. 10 tamtéž; linka č. 4 má u hotelu Atom teoreticky dvouminutový obratový čas, ale cestující ve spoji zůstávají (aneb - řidiči jedoucí na lince č. 4 o víkendech jedou až 4 hodiny "durch" bez jakékoliv pauzy, kdy i případné "odběhnutí ke stromu na konečné zastávce" znamená vznik zpoždění). A to jde o období, kdy se na Karlově náměstí ČEKÁ. Tzn. tyto argumenty jsou skutečně liché.

34 Mort Mort | 23. prosince 2013 v 20:25 | Reagovat

[33]: :-D. Chudáci spáči...
Ale já jsem psal, že o penězích není včasná informovanost cestujících. Teda jsem to tak aspoň myslel.
Vím, že jsme o odpolední špičce nehovořili, to byla reakce na obraty u Rybníka. Ale v odpoledním sedle se nezřídka kdy stává, že autobus (mnohdy mířící do Boroviny) ujede (absolutní absurdita – viděl jsem ujíždět přípoj tuším v 16:45 (linka č. 1) z linky č. 5 končící na Karlově nám.; já jsem již v té jedničce seděl, ale nějaké starší paní měly smůlu). Musím ale zároveň říct, že někdy je řidič slušný a ozve se již startujícímu kolegovi, že někdo dobíhá a že by mohl počkat.
ad ostré obraty: To ano. Tady jsou argumenty pana J. skutečně liché. Jde ale o to, jestli nemyslel čekání 5 minut (při nulovém zpoždění, vzácné to situaci v Třebíči!) též za ostrý obrat. Je taky otázkou, jak se ale promítnou do jízdní doby (v porovnání dopoledne prac.dny/obecně víkendy) důchodci (převážně) jezdící po městě autem...
ad napnutá jízdní doba: Pokud můžu mluvit za Borovinský kopec, tak jsou jízdní doby vesměs OK (akorát o víkendech by se dala minuta až dvě uspořit), akorát nesmí mít autobus na výchozí zastávce nějaké zpoždění... (což se, jak už jsem mnohokrát zmiňoval, stává).

35 autobusytrebic autobusytrebic | 23. prosince 2013 v 20:38 | Reagovat

[34]: O. K., věta "Jistěže to není o kilometrech. Je to o přístupu, jak se radnice k nám, ke kaštanům staví." tedy byla myšlena samostatně; ne jako součást dalšího textu.
Přes určité výhrady, které mám, musím říci, že jestli se někdo "k nám kaštanům" staví, řekněme, vlažně, tak to není ani tak radnice, jako sám dopravce. "Úžasný" je např. případ internetových stránek dopravce a jejich "aktuálních zpráv": http://www.icomtransport.cz/trado-mad/

36 Mort Mort | 23. prosince 2013 v 21:09 | Reagovat

[35]: Ano, byla.
No, vlažné jsou obě strany. Ať již chaos v jízdních řádech, pozdně ohlášené rekonstrukce, (ne)přestupy na Karlově náměstí či kupř. stále nefunkční informační systém v MANech a v novém článku zmíněné nedodané označníky. Jenže tento přístup asi těžko touto diskusí změníme... :-)

37 autobusytrebic autobusytrebic | 24. prosince 2013 v 0:22 | Reagovat

[36]: Nevím, jak přesně je "ošetřeno", co musí oznamovat dopravce a co by mělo být úkolem objednatele.
Teoreticky by mělo platit, že výluky, objížďky a čekání přípojů na Karlově náměstí jsou spíše věcí dopravce (zejména pokud objednatel to čekání výslovně požaduje, mimo období špičky pracovního dne.

Diskusí to těžko změníme, tak ji můžeme na tomto místě ukončit; případné pokračování třeba někdy jindy nebo jinak než formou komentářů pod článkem. :-)

38 Mort Mort | 24. prosince 2013 v 11:04 | Reagovat

[37]: Souhlasím. Děkuji za vstřícnou a pro mě prospěšnou diskusi a přeji klidné svátky a šťastný Nový rok. :-)

39 Aleš Kratina Aleš Kratina | 30. prosince 2013 v 8:40 | Reagovat

Zdravím pánové, pročetl jsem podnětnou diskusi. Všechny věcné připomínky beru, ale jak pan ("autor těchto stránek") ví, jsem přistupný diskusi. Osobní schůzku ocením. Vyjádřím se ke dvěma věcem, které mě zaujaly. Expresní vedení linky č.1 se setkalo s reakcemi 50:50. Jsou dokonce Boroviňáci, co nám psali, ať v žádném případě linku č.1 k Nemocnici nevracíme, protože rychlé spojení do Domků se jim velmi hodí. Před zavedením této změny se samozřejmě přihlédlo ke směřování jednotlivých cest ve variantách Borovina (spojené zastávky Za Rybníkem až Sucheniova) - Nemocnice a Borovina - Poliklinika. Dopadlo to zhruba 80:20. Proto bych poptávku po přímém spojení k Nemocnici nepřeceňoval, ač jsem si vědom obtíží. Přestupní terminál u vlakového nádraží se začíná stavět v dubnu 2014, v dubnu 2015 bude hotový a docházková vzdálenost k nemocnici se tak velmi zkrátí. Vedení linky č.1 přes zastávky Březinova a Kosmákova bych vzhledem k jejich vytížení v letech 2011 a 12 považoval za krok zpět. Poloha zastávky Táborská je katastrofální, ale Policie ČR nás bohužel blíže ke křižovatce nepustí. Vedení všech spojů linky č.10 přes zastávky M.Majerové a G. Svobody by bylo vhodné, ale nemáme dost vozokilometrů, musela by se navýšit smlouva s dopravcem a toto bohužel zatím možné není. Mimochodem konečná linky č.10 na zastávce G. Svobody je právě důsledek holého počítání do limitu kilometrů.Časové polohy spojů linky č.14 jezdící přes Stařeč jsou determinovány požadavky Stařečské radnice. Co se týká víkendového provozu, považuji návrh p. (autora těchto stránek) za dobrý, ale zatím nemáme odvahu ho aplikovat po tak krátké době, která uběhla od velké optimalizace. Na závěr uvádím, že od 1.3. 2013 by mělo Borovinu obsluhovat o 13% spojů více než v JŘ před 2.9. 2012. V případě zájmu o schůzku pište, volejte :)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama