Seznam spojů s garantovanou nízkopodlažností

5. ledna 2014 v 8:30 |  Zajímavosti z provozu
Na oficiálních facebookových stránkách "Městská autobusová doprava v Třebíči" se objevil seznam autobusových spojů třebíčské MHD, u nichž je prakticky jisté nasazení nízkopodlažního vozidla. Přesněji řečeno - jak je uvedeno v záhlaví toho seznamu, jde o spoje vykrývané pěti turnusy, na které jsou nasazovány autobusy s pohonem na CNG. I v současné době tedy platí to, o čem jsem psal už v tomto článku z 28. 9. 2012. Zároveň tím je jasné, že informace dopravce z ledna 2013 ve smyslu "Garanci nízkopodlažních spojů nelze doplnit přímo do JŘ, protože jízdní řád není v tuto chvíli pevně vázán na konkrétní autobusy" byly založeny na nepravdě.

Více než 15 měsíců od zdejšího zveřejnění informace o tom, že existuje pětice turnusů, u nichž je nasazení nízkopodlažního vozidla prakticky jisté, tedy dochází i k "oficiálnímu" zveřejnění této skutečnosti. Odkazy na seznamy spojů s garantovaným nasazením nízkopodlažního vozidla:


Ještě jeden drobný dodatek týkající se nízkopodlažnosti. Všiml jsem si, že nízkopodlažnost coby výhoda nových autobusů už ani nebyla uvedena v příslušné tiskové zprávě z poloviny prosince 2013 jako výhoda nově pořízené dvojice MANů. Přitom nízkopodlažní samozřejmě jsou a výhod nízkopodlažnosti u nich lze čerpat za všech okolností. Na rozdíl od jiné (v odkazované tiskové zprávě uvedené) údajné výhody v podobě klimatizace, která ale - jak jsem si všiml - často ani není (ani v obdobích horka) zapnuta, zřejmě proto, že při její činnosti dochází ke zvýšení spotřeby paliva. Z téhož důvodu (tzn. úspora pohonných hmot) zřejmě v zimním období jezdí (kdy ovšem nejde o klimatizaci, nýbrž o topení) spoje linky č. 31 docela "vymrzlé"...

(Doplnění článku k 7. 1. 2014 - v ucelené podobě se seznam nyní objevil i na stránkách doprava-trebic.cz, viz tady.)
 


Komentáře

1 lesak lesak | 5. ledna 2014 v 21:46 | Reagovat

Samozřejmě vymrzlé,plat řidičů této firmy není za hodiny strávené v práci,za km,nýbrž za ušetřené phm.Tak at si to už konečně cestující uvědomí.

2 autobusytrebic autobusytrebic | 7. ledna 2014 v 2:37 | Reagovat

[1]: Podle "všeobecně rozšířených informací" to zřejmě je tak, že sice řidiči Icomu (kterékoliv jeho divize) jsou placeni za "odjetý čas" (nikoliv tedy za "odjeté kilometry"), ovšem "překročená spotřeba" se do mzdy také promítá. :-(

Nelichotivá to vizitka dopravce, který něco takového činí.

3 dana dana | E-mail | 12. ledna 2014 v 0:23 | Reagovat

Ale nejde o překročenou normovanou  spotřebu, ale o absolutní úsporu pohoných hmot, bez ohledu kolik kilometrů za měsíc odjedou,v jakém terénu, v jakém provozu,v jaké obsazenosti. :-(

[2]:

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama