Pravda o (ne)čekacích dobách autobusů na Karlově náměstí

26. března 2014 v 21:00 |  Postřehy z optimalizace MHD
Dnes mi byla od objednatele a plátce spojů MHD Třebíč, tzn. třebíčského městského úřadu, potvrzena informace, které jsem nechtěl příliš věřit, neboť jisté dřívější předpoklady zněly poněkud jinak. Nicméně...

Skutečně je pravdou, že čekací doby autobusů MHD Třebíč na přípoje jsou stanoveny (prý ve výši 3 - 4 minut) celodenně pro období víkendů, zato v pracovní dny platí pouze do 6 hodin ráno a dále od 18 hodin večer.

V ostatních obdobích pracovního dne, tedy i v pracovní dny dopoledne (8 - 13 h) a později odpoledne (16:30 - 18 h), tedy skutečně může autobus z Karlova náměstí lidem, kteří chtějí přestoupit, ujet doslova před nosem... A to bez ohledu na to, zda jde o autobus mířící směrem, kam za 15 minut pojede další spoj; anebo zda jde u autobus mířící směrem, kam dlouho žádný další spoj nejede (např. směrem k nemocnici, na Koutkovu, do Ptáčova, do dalších integrovaných obcí...)

Zdůvodnění ze strany dopravce, proč údajně "není možné" toto čekání zajistit, jsou údajné ostré obraty na konečných zastávkách. K tomu dodávám následující: obvyklý obratový čas autobusů je na jednotlivých konečných v pracovních dnech dopoledne následující:
- Atomhotel (linka č. 4): 10 minut
- Poliklinika (linky č. 1 a 4 v situaci, kdy se zde "převléká" z jedné linky na druhou): 5 minut (při případném "nepřevlékání" 20 minut u linky č. 1, resp. 15 minut u linky č. 4)
- Za Rybníkem (linky č. 1 a 5 v situaci, kdy se zde "převléká" z jedné linky na druhou): 6 minut (při případném "nepřevlékání" 21 minut)
- Hřbitov (linka č. 5): 11 minut
- Poliklinika (linka č. 10): 19 minut
- Hřbitov (linka č. 10): obvykle 45 (!) minut u spojů "základního taktu"; pravda, u spojů vložených jsou obraty ostré
- Karlovo náměstí (linka č. 11): O. K., zde je situace asi nejhorší, pouze 1 - 3 minuty

Mimochodem, pokud by se mělo argumentovat právě ostrými obraty, tak by nemohla o víkendech čekat na Karlově náměstí na případně zpožděné přípoje ani linka č. 4 (ani v jednom směru), neboť u polikliniky má 0-minutový obratový čas a u hotelu Atom má pouze 2 minuty na obrat (resp. pauzu před pokračováním dále, kdy ale ve vozidle zůstávají cestující); totéž platí pro linky č. 5 a č. 10 mající u Nového hřbitova 0-minutový (!) obratový čas; u linky č. 10 je nepříliš dlouhý obratový čas (4 minuty) i na opačné konečné, tedy u polikliniky Vltavínská.

Nakolik pravdivý tedy je tento "argument" dopravce, ponechám na uvážení každého z vás.

P. S. Také to znamená, že údaj v tomto letáčku na téma "přesun zastávek na Karlově náměstí", znějící "díky rychlejším přestupům by došlo k lepšímu dodržování jízdního řádu", je velmi silně zavádějící (ostatně, tato skutečnost neplatí v uvedeném letáčku pouze pro tento údaj, ale i pro jiné), neboť dodržování jízdního řádu je po většinu pracovního dne (6 - 18 h) zcela nezávislé na přestupech na Karlově náměstí...
 

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama