Fotka reklamního polepu na Karose B952 ev. č. 29 a "postřeh" z Horáckých novin o uzavírce v Pražské ulici

13. května 2014 v 12:00
13. 5. ráno jsem konečně pořídil fotku dokumentující mj. reklamní polepení (elektromarket Okay) na pravém boku Karosy B952 ev. č. 29 (zatímco fotku tohoto polepení na ostatních čtyřech Karosách jsem již pořízenu měl, tak u této Karosy dosud ne), viz tady.

Tady je odkaz na kopii "postřehu" šéfredaktora Horáckých novin (vydání z 13. 5. 2014) na téma nevhodně vyřešeného dopravního omezení na Pražské ulici. Je velmi zajímavé, že v "postřehu" je uvedena formulace "K čemu dochází? Automobily jedoucí z centra vjedou do zúženého pruhu na zelenou a zastaví je závory. Když se závory zvednou, pokračují dál, ale to už od Červené Hospody přijíždějí automobily, které mezitím dostaly zelenou. A problém je na světě."

Tento úryvek se totiž docela podobá úryvku z tohoto článku, který jsem zveřejnil už o půlnoci z 9. 5. na 10. 5.
(část Vzhledem k dopravnímu omezení je část Pražské ulice dočasně zúžena na jeden jízdní pruh a provoz je řízen provizorními semafory. Jenže - tímto zúženým úsekem prochází právě železniční přejezd! Od semaforu umístěného ve směru jízdy od centra Třebíče sice je vidět na výstražníky přejezdu, ale pokud dojde k zahájení výstrahy na přejezdu (laicky: pokud začnou "klinkat blikačky") ve chvíli, kdy nějaké auto (nebo auta) je v úseku mezi semaforem a přejezdem, tak je na problém zaděláno. Vlivem zdržení před přejezdem totiž mezitím "mají zelenou" vozidla jedoucí v opačném směru, tzn. od Červené Hospody. A poté, co vlak projede přes přejezd a závory se opět zdvihnou, stojí na obou stranách od přejezdu auta, která se nemají (je-li jich dostatečný počet) navzájem jak vyhnout).

Kromě několika téměř stejných vět, tak stejně jako v mém článku, tak i v "postřehu" Horáckých novin, je neúplně uvedeno, že dochází k situaci "auta ve směru od centra města jedou na zelenou, ale zastaví je stažené závory u přejezdu; když se závory opět zvednou, tak už před přejezdem stojí auta jedoucí z protějšího směru, tzn. od Červené Hospody"; ale není uvedeno, že samozřejmě může docházet i k přesně opačné situaci, tzn. že těmi auty, které "vyhnijí" před staženými závorami, ač na semaforu předtím byla zelená, byla auta jedoucí od Červené Hospody (a po zdvižení závor už proti nim vyjedou auta jedoucí od centra Třebíče, kterým mezitím naskočila zelená na semaforu).

Podobně zajímavé je tvrzení v onom "postřehu" z Horáckých novin ve znění "Osobní automobily se ještě nějak vyhnou, to když ty směřující z centra vjedou mimo vozovku. Jakmile se ale objeví autobus nebo náklaďák, je konec, doprava se zablokuje a řešení není jednoduché", protože tento úryvek se vcelku dost podobá úryvku z mého článku (vydaného již o půlnoci z 9. 5. na 10. 5.), který zní "Problém je o to větší, když na jedné straně stojí velké vozidlo, například nákladní auto nebo autobus. A to se přesně stalo (šlo o spoj dálkové autobusové linky). Nakonec byl provoz zablokován na několik minut a k "rozetnutí patové situace" došlo jen díky tomu, že auta jedoucí ve směru od Červené Hospody použila druhého - byť v tu dobu uzavřeného - jízdního pruhu".

V další větě autor "postřehu" uvádí, že "Situace v Borovině je důkazem, že v naší republice se nepřemýšlí". Nemám rád takovéto zobecňující věty (vztažení konkrétní jednotlivé situace na celou zemi, na celý národ apod.). Ale když už bych se tím řídit měl, tak mě napadá přirovnání, že i některé články v Horáckých novinách jsou důkazem, že v naší republice se nepřemýšlí. Jinak bych si z článků v těchto novinách nemohl přečíst nesmyslné údaje typu (nyní nepíši doslovnou citaci, ale jen volný přepis) "dopravní terminál u vlakového nádraží v Třebíči bude prvním svého druhu nejen na Vysočině, ale i na jižní Moravě" (skutečností je, že takových terminálů existuje na celé jižní Moravě již celá řada) nebo "dnes dojedete vlakem z Třebíče do Brna - 'když dobře' - za 1,5 hodiny; po tzv. revitalizaci tratě mezi Zastávkou a Třebíčí se cestovní doba vlaků zkrátí pod 1 hodinu" (skutečnost je taková, že nyní se z Třebíče do Brna vlakem dostanete za 1 h 13 min.; v opačném směru jízdy pak za 1 h 08 min.; tzn. o dost méně než "když dobře, tak za 1,5 hodiny).
 

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama