Veškerá garance i "garance" nízkopodlažnosti v tichosti zrušena k 19. 6. 2014

19. června 2014 v 16:00 |  Zajímavosti z provozu
Ve čtvrtek 19. 6. 2014 odpoledne nastalo "vyřešení" situace týkající se svévolného nedodržování skromné garance nasazení nízkopodlažních vozidel: údaje o spojích s garantovanou nízkopodlažností byly z této stránky vymazány... Opravdu "logické" řešení... K vymazání došlo takříkajíc v tichosti - bez sepsání doprovodného článku ve smyslu "dopravce není schopen toto dodržet, proto garanci rušíme"...

Když už tvůrce stránek www.doprava-trebic.cz mazal, tak by také mohl opravit neaktuální údaj o počtu nízkopodlažních vozidel. Není jich totiž 18 (jak tam píše), ale 19.

Ale i při počtu 19 nízkopodlažních vozidel z celkových 25 "nelze" nic garantovat a o víkendu lze nasadit 4 vysokopodlažní autobusy (v situaci, kdy vysokopodlažní vozidla tvoří již jen 24 % vozového parku MHD Třebíč, tak pravděpodobnost, že na čtyřech náhodně vybraných spojích potkáte 4 vysokopodlažní autobusy, je 0,33 %, přesto k tomu minulý - a snad i předminulý? - víkend došlo)... Raději už více nedodávat. Byla by to škoda slov.
 


Komentáře

1 Jan Vacek Jan Vacek | 9. srpna 2014 v 18:02 | Reagovat

Tak mě napadlo, jestli by nebylo lepší garantovat vysokopodlažnost. Dopravce by si možná raději určil několik oběhů, na které má zájem nasadit starší vozidla, která mají zároveň nižší spotřebu (díky manuální převodovce). Vzhledem k jejich počtu by to nemusel být takový problém a i poznámek u vozidel v jízdním řádu by bylo méně. Pak by stačilo napsat: Zbytek je nízkopodlažní.
Rozdělení na CNG a naftová by probíhalo (zřejmě) operativně jako doposud a vysokopodlažní by měla jen těch několik svých jistých oběhů.
Vím, že je to ještě složitější, protože řidiči jsou asi radši, když jezdí stále se stejným vozidlem, čímž by došlo k zablokování "vysokopodlažních" řidičů na těch 6 "vysokopodlažních" oběhů a nevím, zda by se pak dalo nakombinovat 40 hodin týdně, které řidiči za týden potřebují najet. (A to ještě nemluvím o přestávkách mezi službami, pokud takové jsou, nevím...)
To, co jsem nastínil, je asi důvodem, proč k nasazování nízkopodl. vozidel na "garantované" spoje nedocházelo...

2 autobusytrebic autobusytrebic | E-mail | 9. srpna 2014 v 19:22 | Reagovat

[1]:
- Nevím, zda to platí i nyní, ale minimálně od 9/2012 do jara 2014 platilo, že v pracovní dny je jen 5 turnusů, na které lze nasadit CNG-vozidlo (a to proto, že pouze těchto 5 turnusů neobsahovalo byť jediný spoj linky č. 1, na kteréžto nesmí být CNG-vozidlo nasazeno); tzn. došlo k "zablokování" kmenových řidičů pětice CNG-vozidel víceméně jen na doplňkové linky (tzn. 10 - 31). Tzn. s nějakou podobnou věcí typu "6 ryze vysokopodlažních oběhů" by principielně neměl být problém.

- S čím bych problém měl, by byla "garance" nízkopodlažnosti vztažená k tomu, že všech 19 nízkopodlažních autobusů bude disponibilních. To není dobré řešení.

- Dopravce zjevně zájem o nic NEMÁ a uvádí takové šílené pseudoargumenty jako že např. "nízkopodlažnost lze garantovat jen u turnusů obsahujících spoje pouze jediné linky".
I ta skromná dřívější garance nízkopodlažnosti (existující od ledna do června 2014) byla iniciativou objednatele dopravy, nikoliv činem dopravce.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama