Veškerá garance i "garance" nízkopodlažnosti v tichosti zrušena k 19. 6. 2014
19. června 2014 v 16:00 | Zajímavosti z provozuKomentáře
[1]:
- Nevím, zda to platí i nyní, ale minimálně od 9/2012 do jara 2014 platilo, že v pracovní dny je jen 5 turnusů, na které lze nasadit CNG-vozidlo (a to proto, že pouze těchto 5 turnusů neobsahovalo byť jediný spoj linky č. 1, na kteréžto nesmí být CNG-vozidlo nasazeno); tzn. došlo k "zablokování" kmenových řidičů pětice CNG-vozidel víceméně jen na doplňkové linky (tzn. 10 - 31). Tzn. s nějakou podobnou věcí typu "6 ryze vysokopodlažních oběhů" by principielně neměl být problém.
- S čím bych problém měl, by byla "garance" nízkopodlažnosti vztažená k tomu, že všech 19 nízkopodlažních autobusů bude disponibilních. To není dobré řešení.
- Dopravce zjevně zájem o nic NEMÁ a uvádí takové šílené pseudoargumenty jako že např. "nízkopodlažnost lze garantovat jen u turnusů obsahujících spoje pouze jediné linky".
I ta skromná dřívější garance nízkopodlažnosti (existující od ledna do června 2014) byla iniciativou objednatele dopravy, nikoliv činem dopravce.
Aktuální články
- "Velký pátek" je dle dopravce prázdninovým (nikoliv svátečním!) dnem aneb chyba v přehledu vyvěšeném (nejen) na zastávkách
- "Dačická" linka 340710 od 4. 3. 2018 jezdí opět na "autobusák" (a městský úřad o tom mlčí)
- Ranní spoj linky č. 13 jezdí "výlukově" o 5 minut později než obvykle; městský úřad tvrdí opak!
- Dočasný přesun zastávky v Poušově od 3. 4. 2018
- Uzavírka dolní části Bráfovy ulice bez výlukových jízdních řádů, rozpory v objízdných trasách a předpokládaná zpoždění
Tak mě napadlo, jestli by nebylo lepší garantovat vysokopodlažnost. Dopravce by si možná raději určil několik oběhů, na které má zájem nasadit starší vozidla, která mají zároveň nižší spotřebu (díky manuální převodovce). Vzhledem k jejich počtu by to nemusel být takový problém a i poznámek u vozidel v jízdním řádu by bylo méně. Pak by stačilo napsat: Zbytek je nízkopodlažní.
Rozdělení na CNG a naftová by probíhalo (zřejmě) operativně jako doposud a vysokopodlažní by měla jen těch několik svých jistých oběhů.
Vím, že je to ještě složitější, protože řidiči jsou asi radši, když jezdí stále se stejným vozidlem, čímž by došlo k zablokování "vysokopodlažních" řidičů na těch 6 "vysokopodlažních" oběhů a nevím, zda by se pak dalo nakombinovat 40 hodin týdně, které řidiči za týden potřebují najet. (A to ještě nemluvím o přestávkách mezi službami, pokud takové jsou, nevím...)
To, co jsem nastínil, je asi důvodem, proč k nasazování nízkopodl. vozidel na "garantované" spoje nedocházelo...