Jaké je skutečné aktuální průměrné stáří vozového parku v MHD Třebíč?

1. července 2014 v 0:00 |  Zajímavosti z provozu
Na stránkách www.doprava-trebic.cz/soucasna-mhd-soucasna-mhd.html mne zaujal - kromě mnoha jiných věcí - i údaj o (údajném) průměrném stáří vozidel.

Stojí tam: V současnosti je přeprava cestujících zajištěna 25 autobusy, které denně najezdí více než 3000 km. Ve vozovém parku se nacházejí různé značky a typy autobusů jezdících jak na naftu, tak na stlačený zemní plyn. Jejich průměrné stáří je kolem osmi let a stále se snižuje.

První červenec je ideálním termínem pro výpočet této veličiny, protože u autobusů, u kterých se uvádí rok výroby/zařazení do provozu, ale již se obvykle neuvádí, kdy přesně v tom roce k té jejich výrobě/zprovoznění došlo, se dá uvažovat právě střední "imaginární" hodnota v podobě poloviny roku.

Tak si to spočítejme: :-)

- Karosy B932E ev. č. 30, 46: rok výroby (dále "r. v.") 2001, stáří 13 let.
- Karosy B952 ev. č. 26, 29, 47.: r. v. 2002, stáří 12 let.
- Mercedesy Citaro ev. č. 28, 42: r. v. 2004, stáří 10 let.

- Mercedes O345 Conecto ev. č. 35: r. v. 2006, stáří 8 let.
- Mercedesy Citaro ev. č. ex 32, 39: r. v. 2006, stáří 8 let.
- Mercedes Citaro ev. č. 41: r. v. 2007, stáří 7 let.

- Mercedes Conecto ev. č. 23: r. v. 2008, stáří 6 let.
- Tedomy C12G ev. č. 22, 44, 55: r. v. 2009, stáří 5 let.
- Mercedes Conecto ev. č. 56: r. v. 2010, stáří 4 roky.

- Mercedes Citaro (CNG) ev. č. 25, 50: r. v. 2010, stáří 4 roky.
- MAN Lion´s City ev. č. 21, 38, 49: r. v. 2011, stáří 3 roky.

- MAN Lion´s City ev. č. 32, 48: r. v. 2012, stáří 2 roky.
- MAN Lion´s City ev. č. 36, 45: r. v. 2013, stáří 1 rok.

Sečteno, podtrženo: (2 x 13 + 3 x 12 + 2 x 10 + 3 x 8 + 7 + 6 + 3 x 5 + 3 x 4 + 3 x 3 + 2 x 2 + 2 x 1)/25 = 161/25 = 6,44.

Průměrné stáří autobusů nasazovaných do provozu MHD Třebíč tedy v současné době činí 6,44 let.

Jak je ale možné, že před 1 rokem a 7 měsíci uváděl dopravce (tady), že průměrné stáří autobusů v provozu MHD Třebíč je 5 let (tedy méně než dnes, tzn. stav odporující výroku o údajném neustálém snižování průměrného stáří vozidel)? Toto by sedělo v případě, že by mezitím nebyl pořízen žádný nový autobus, ale ve skutečnosti byly pořízeny dva nové autobusy a v jednom dalším případě došlo též k omlazení vozového parku novějším (ale ne zcela novým) vozem namísto vozu poněkud staršího.

Zvláštní...
 

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama