Autobusy MHD Třebíč ve Stříteži na fotkách z pondělí 6. 10. 2014 a připomenutí "plynových úskalí"

8. října 2014 v 8:00 |  Aktualizace fotogalerie
Do galerie obrázků jsem nahrál fotky dokumentující autobusy MHD Třebíč na spojích linky č. 13 jedoucích objízdnou trasou přes obec Střítež. Příčinou této (jednosměrné - pouze ve směru jízdy do centra města) objízdné trasy je dočasná jednosměrnost horní části Hrotovické ulice, způsobená rekonstrukcí této ulice. Všechny odkazované fotky byly pořízeny v pondělí 6. října 2014.


TEDOM C12G ev. č. 22 ve Stříteži (silnice vedoucí od Klučova) - pohled zepředu (v pozadí mj. s vysílačem na Klučovské hoře) a pohled zezadu.

Mercedes-Benz Citaro CNG ev. č. 25 (silnice vedoucí od Klučova, úsek blíže ke křižovatce se silnicí II/360 než v případě fotek Tedomu C12G ev. č. 22): "v zatáčce u stodoly", "se stodolou v pozadí" a pohled zezadu - před křižovatkou se silnicí II/360.

O chvíli později jsem na konci obce Střítež, na křižovatce se silnicí II/360, zdokumentoval i TEDOM C12G ev. č. 44 na tzv. technické jízdě bez cestujících, pravěpodobně vracející se vynucenou oklikou od plnicí stanice.

Na tomto místě je nutné si uvědomit, že kdyby bylo zastoupení autobusů s pohonem na CNG v třebíčské MHD vyšší, tak o to větší by nyní byly tyto problémy:
- jízda z plnicí stanice (při uzavírce horní části Hrotovické ulice) oklikou přes Střítež
- obtížnější (a např. s méně efektivním výsledkem, než který by vycházel při neexistenci tohoto omezení) tvorba turnusů (vzhledem k nemožnosti vedení autobusů s pohonem na CNG podjezdem pod vlakovým nádražím); už dnes je v pracovních dnech "pole působnosti" autobusů s pohonem na CNG velmi silně omezeno
- úskalí při poruše plnicí stanice (která nastala přinejmenším v červenci 2010, kdy autobusy musely jezdit "tankovat" do Znojma)

O to úsměvnější (nebo vlastně smutnější?) mi přijde, když si v jednom textu (napsaném jednou a toutéž osobou), že rozhodnutí z roku 2008 o tom, že nově pořizované autobusy MHD Třebíč budou mít pohon na CNG, bylo motivováno mj. ekologičtějším provozem (ve srovnání s autobusy na dieselový pohon); o pár stránek dále si přečtu (text napsaný toutéž osobou), že v roce 2011 bylo přistoupeno k pořízení autobusů s pohonem na diesel mj. kvůli tomu, že z hlediska ekologie už nebyl mezi CNG a dieselem žádný rozdíl; a do třetice všeho jedna a ta samá osoba (téměř ve stejné době) na jiném místě tvrdí, že dle jejího názoru by do budoucna měly být pro MHD Třebíč pořizovány autobusy s pohonem na CNG, a to mimo jiné pro jejich větší ekologičnost oproti autobusům s dieselovým pohonem...
 

Nový komentář

Vezměte na vědomí, že diskuse je moderována. Než se nový komentář začne zobrazovat, musí jej nejdříve schválit autor blogu.

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama