O (ne)stíhání přestupu ve 22:10 h z vlaku na spoj linky č. 14 aneb jak i 25 sekund může být rozhodujících

11. listopadu 2014 v 23:00 |  Zajímavosti z provozu
V minulých několika týdnech jsem několikrát cestoval z Brna do Třebíče osobním vlakem č. 4852, který přijíždí do Třebíče ve 22:09 h. Jak už jsem na těchto stránkách několikrát psal, tak přestup z tohoto vlaku na MHD Třebíč (připomínám znovu, že cílem tzv. optimalizace MHD Třebíč bylo - dle tehdejších oficiálních materiálů - i zlepšení návazností mezi vlaky a MHD) je věci zcela nejistou, neboť spoj linky č. 14 odjíždí ze zastávky Bráfova ve 22:12 h. Což o to - onen osobní vlak prakticky nikdy nejezdívá opožděn. Ale ono stačí byť jen malé zdržení a přestup se už stává prakticky nemožný. A to malé zdržení vzniká právě při příjezdu do Třebíče, kvůli pomalé jízdě v prostoru železniční stanice Třebíč; tyto pomalé jízdy jsou zavedeny v souvislosti s postupující výstavbou tzv. přestupního terminálu.

Takto přestupovat z vlaku na uvedený spoj linky č. 14 jsem potřeboval mimo jiné i 23. října 2014. Ovšem měl jsem, stejně jako tři ženy, které potřebovaly přestoupit také, smůlu. Vlak sice přijel jen s minutovým zpožděním, takže pořád jsme měli 2 minuty času na přesun na MHD, ale spoj linky č. 14 svévolně odjel ze zastávky Bráfova s 25sekundovým náskokem. Tento náskok byl z hlediska stihnutí uvedeného spoje rozhodující. Pozn. údaj o 25 sekundách čerpám z odpovědi na stížnost, kterou jsem samozřejmě obratem podal (a předpokládám, že takto postupovala i ta trojice žen, tzn. zajisté neplatí, že nebýt mě, tak by se na nic nepřišlo).

Tehdy ještě nešlo o zásadní problém, neboť o 5 minut později jel spoj linky č. 13, tehdy ještě jedoucí objízdnou trasou přes Střítež a proto mající posunutý čas odjezdu ze zastávky Bráfova. Byť já i ty ženy jsme byli v nejistotě, zda tomu tak opravdu platí i toho 23. 10., protože na jízdním řádu linky č. 13 na zastávce Bráfova toho dne viselo vymezení provozu na "od 29. 9. do 17. 10.". A jiný jízdní řád linky č. 13 tam vyvěšen nebyl.

Mimochodem - připomínám, že od 29. 9. do 29. 10. 2014 tedy byl "rozjezd" autobusů na Karlově náměstí posunut z 22:15 h na 22:20 h. Zajímalo by mě, kolik cestujících takovýto pětiminutový posun (a v případě spojů linek č. 4, 5 a 14 vyloženě prodloužený prostoj) odradil od cestování takovýmto spojem, případně kolika cestujícím vadil takovýto posun natolik, že na takovýto prostoj/postup napsalo stížnost. :-)

Poznámka na závěr: z hlediska "vhodnosti zveřejnit, resp. poukázat na chyby", zásadně rozlišuji toto:
- Je mi jedno, resp. nějak neřeším, případné chyby, které se NETÝKAJÍ cestujících. Tzn. pořídím-li například fotku autobusu MHD stojícího na místě, kde by stát neměl, tak tuto fotku ani nezveřejňuji, neboť nepovažuji za vhodné na to takto poukazovat (jestli toto vadí dopravci, tak ať si to zjišťuje nějak sám).

- Ovšem nejsou mi lhostejné chyby, které se TÝKAJÍ cestujících, především pokud tím cestujícím jsem já. Proto, pokud mi například ujede autobus kvůli tomu, že odjel z předmětné zastávky s náskokem, tak samozřejmě podám stížnost. Totéž platí například v případě, že dopravce není schopen (a to nikoliv z důvodu "vyšší moci") mne přepravit na obvyklou nácestnou zastávku té které linky MHD Třebíč.
 

Nový komentář

Vezměte na vědomí, že diskuse je moderována. Než se nový komentář začne zobrazovat, musí jej nejdříve schválit autor blogu.

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama