Jak raději nespoléhat na IDOS nejen 24. a 31. 12. ale i jindy u linky č. 13 nebo "linek č. 32 a 33"

26. prosince 2014 v 18:00
Není příliš známo, že licenční číslo autobusových linek MHD Třebíč je poněkud delší než pouhé 1, 4, 5, 10, 11, 12, 13, 14, 21 a 31.

Předčíslím určeným pro linky, pro které je vydavatelem licence Městský úřad Třebíč, je určeno předčíslí 795.
A proto má linka č. 1 MHD Třebíč licenční číslo 795001, linka č. 13 má licenční označení 795013 a taková linka č. 31 má číslo 795031.

Ale kromě linek s označením 795001 až 795031 existovaly donedávna i dvě další linky s předčíslím 795. Bylo to proto, že vydavatelem jejich licence byl rovněž Městský úřad Třebíč. Ovšem nešlo o linky třebíčské MHD, ba ani jejich dopravcem nebyl dopravce TRADO-MAD, s. r. o.


Dle číslování, jako by šlo o nějakou další "vesnickou" linku MHD Třebíč (s trochou nadsázky by se dalo říci, že tedy jde o "linky č. 32 a 33 MHD Třebíč), ale ne tak docela. Šlo o dvě linky tzv. Postbusu - tedy linky, na které jezdilo speciálně upravené malokapacitní vozidlo, které jednak přepravovalo poštu, ale jednak umožňovalo přepravu až osmi cestujících. K zahájení provozu těchto dvou linek došlo 1. 11. 2013, licence byla vydána (a to právě Městským úřadem Třebíč) s platností od 1. 11. 2013 do 1. 11. 2018. V prvním měsíci provozu těchto dvou linek jsem s nimi několikrát jel, několik krátkých videozáznamů (více jsem jich tehdy bohužel nepořídil - škoda) jsem sestříhal do tohoto videa.

Ovšem pro údajnou nevyužívanost těchto linek byl Postbus k 12. 12. 2014 údajně zrušen. A proč píši "údajně"? Přeci proto, že - jak svědčí výše uvedené odkazy, tím, že jsou stále aktivní a dostupné - IDOS uvádí tyto linky jako existující. A to nejen v pdf formátu s číslem linky, ale i ve vyhledávači spojení.

Takže o zrušení provozu těchto linek se musím dozvídat z internetových článků jako například na iDnes nebo na e15, kde mimo jiné je zjevné, že autor nemá příliš ponětí o přesném trasování, směru přepravní špičky a podobně, neboť je víceméně jasné, že největší zájem o cestu Postbusem byl z Čechtína nebo Koutů (neboť tam časová poloha a směr jízdy spoje vyhovovaly), zatímco ve Starči, Rokytnici nad Rokytnou, ale také například Budišově byl Postbus naopak trasován "proti směru špičky" a tím pádem nepříliš vhodně z hlediska potřeb dojížďky.

Ještě že jsem si těch internetových článků všiml, že dochází k ukončení provozu. Jinak bych spoléhal na IDOS a možná tím Postbusem chtěl někam/odněkud jet. Dost mi to připomíná i několik dalších situací z MHD Třebíč, kde (nejen) dopravce nebyl schopen informovat o předem plánovaných mimořádnostech, ale bylo mi pak mj. sděleno, že o té které uzavírce prý bylo psáno v novinách (ovšem mj. je rozdíl "uzavírka" vs. "výlukové opatření MHD).

Linka 795032 jezdila (a to dokonce dvakrát během své jízdy) přes Karlovo náměstí, kde zastavovala na zastávce linek č. 12 a 31. Ovšem její jízdní řád z té zastávky zmizel už při instalaci "inteligentních" označníků počátkem června 2014. Upozorňoval jsem následně vydavatele licence i oficiální cestou, že na označníku (jehož správcem tedy je dopravce TRADO-MAD, s. r. o.) tento jízdní řád chybí a že je nanejvýš vhodné zajisti okamžitou nápravu. Ovšem, nic se nezměnilo a jízdní řád Postbusu tam nebyl vyvěšen už nikdy.

U jízdního řádu linky č. 13 stojí za povšimnutí, že jako počátek jeho platnosti je uveden 18. říjen 2014. Znamená to tedy, že IDOS nepočítal s tím, že jednosměrná uzavírka horní části Hrotovické ulice bude nakonec téměř o 14 dní delší než bylo původně plánováno.

Ještě že jsem se IDOSem neřídil ani v tomto případě (stejně jako je chyba se jím řídit při vyhledávání večerních spojů 24. 12. nebo 31. 12.). Pak bych si třeba 23. 10. 2014 před 22:15 h myslel, že tím, jak mně + třem ženám svévolně ujel na zastávce Bráfova spoj linky č. 14, tak že už jsme bez šance cestovat městskou dopravou (což ale naštěstí neplatilo, protože vlivem onoho omezení jel spoj linky č. 13 o 5 minut později než obvykle; ostatní spoje na něj na Karlově náměstí čekaly až do 22:20 h - a hle, najednou to šlo, odjíždět z Karlova náměstí až ve 22:20 h; mj. to také znamená, že tam více než 5 minut prostál ten spoj linky č. 14, který předtím ze zastávky Bráfova odjel s půlminutovým náskokem).

Ostatně i na označníku zastávky Bráfova tehdy visel jízdní řád linky č. 13, sice s posunutými časy odjezdu (mj. pozdně večerní spoj posunutý z 22:10 h na 22:15 h), ale s "platností do 17. 10. 2014" (a žádný jiný jízdní řád linky č. 13 tam nevisel)...
 

Nový komentář

Vezměte na vědomí, že diskuse je moderována. Než se nový komentář začne zobrazovat, musí jej nejdříve schválit autor blogu.

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama