Nesmyslné údaje na tzv. inteligetních označnících na videích z 22. 12. + 23. 12. 2014 a 2. 1. 2015 a krátká epizoda s tzv. dynamickým zobrazováním

12. ledna 2015 v 8:00 |  Zajímavosti z provozu
Při zpětném pročítání starších článků jsem si uvědomil, že jsem snad nikde nepsal o tom, že od jisté doby (už nevím od kdy přesně) byly na tzv. inteligentních označnících na Karlově (nevím zda i na Komenského - ?) náměstí zobrazovány údaje platné pro skutečný čas odjezdu autobusu, tzn. že počet minut uváděný jako čas zbývající do odjezdu spoje byl počtem minut zbývajících údajně do skutečného, nikoliv pravidelného odjezdu předmětného spoje. Tzn. bylo zohledňováno případné zpoždění spoje. Zpožděné spoje byly na displeji označeny červeným písmem (zato spoje jedoucí včas, resp. takové, které v daný moment ještě ani nevyjely z výchozí zastávky, byly označeny obvyklou černou barvou).

Systém zjevně měl své "mouchy", jak dokladuje například tato fotka ze 4. 9. 2014, podle které měl být spoj linky č. 4 (jehož pravidelný odjezd z Karlova náměstí je v 8:30 h) opožděn o 13 minut. Jeho skutečné zpoždění činilo asi 3 minuty.

Ve druhé polovině září 2014 jsem z neoficiálních zdrojů zaslechl cosi o tom, že toto tzv. dynamické zobrazování údajů končí a že budou nadále zobrazovány pouze minuty zbývající do pravidelného času odjezdu předmětného autobusového spoje, nikoliv tedy do skutečného odjezdu spoje (se zohledněním zpoždění). Podotýkám, že jde o neoficiální informace, ostatně nic oficiálního nebylo o tomto tématu uvedeno už od doby, kdy se ony "inteligentní" označníky s půlročním zpožděním zprovoznily.

Mimochodem, ve chvíli, kdy ty displeje nemají tu "dynamickou" funkci, postrádají značnou část svého poslání. Protože pravidelný čas odjezdu si mohu vyhledat v běžných jízdních řádech vyvěšených na označníku. Právě naopak skutečný čas odjezdu (zohledňující zpoždění daného spoje v konkrétní den a konkrétní čas) je tím, co z běžného jízdního řádu vyčíst nemohu.

Krátce před Vánocemi 2014, konkrétně 22. 12. 2014, jsem si na Karlově náměstí všiml, že označníky zobrazují nesmyslné údaje, přesněji řečeno - nezobrazují některé z údajů, které by zobrazovat měly. Většina spojů linek č. 4, 5, v menší míře i 1, 11 a 12, jako by vůbec neměla jet... Stejné nesmysly se na označnících zobrazovaly i o den později - 23. 12. 2014. A právě při videodokumentaci těchto nesmyslů přišlo ono "setkání" popsané v prvním odstavci tohoto článku. Možná že namísto ostrých slov na moji adresu měl dotyčný urychleně zařídit nápravu těch nesmyslů uváděných na označnících (například že po dvě hodiny nejede žádný spoj linky č. 4 nebo že poslední spoj linky č. 12 do Ptáčova jede už ve 13 hodin nebo kdy). Ovšem k nápravě jen tak nedošlo a několik nesmyslů se dalo na oněch "inteligentních" označnících najít i 2. 1. 2015 časně dopoledne.

Nevím, zda už poté k nápravě došlo, nebo zda ty nesmyslné údaje byly uváděny například jen kvůli tomu, že systém nepočítá s prázdninovými jízdními řády. Také jsem ani 24. 12., ani 31. 12. nesledoval, zda označníky uměly rozpoznat, že provoz MHD končí už po 18. hodině a že tedy nemají být zobrazovány pozdější spoje. Ale doufám, že tomu tak bylo, resp. že nyní už "inteligentní" označníky fungují naprosto bezchybně. :-)
 

Nový komentář

Vezměte na vědomí, že diskuse je moderována. Než se nový komentář začne zobrazovat, musí jej nejdříve schválit autor blogu.

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama