Autobusy MHD Třebíč v první den zajíždění linky č. 1 do (nadále rozestavěného???) tzv. přestupního terminálu na fotkách z 1. 6. 2015 aneb jak jedna údajná "hrozba ťukanců" byla nahrazena jinou, obdobnou hrozbou

10. června 2015 v 0:00 |  Postřehy z provozu tzv. přestupního terminálu
Pondělí 1. června bylo prvním dnem, kdy zajížděly autobusy MHD Třebíč (přesněji řečeno - "zatím" jen linka č. 1) do tzv. přestupního terminálu (přesněji řečeno - de facto jen na jeho západní okraj). Toho dne jsem provedl i drobnou fotodokumentaci autobusů v těchto místech - kam jezdily naposledy v létě roku 1999, kdy, kvůli výměně povrchu vozovky v horní části Bráfovy ulice, jezdily autobusy odklonem právě přes tehdejší nákladový prostor železniční stanice Třebíč.

Prvním pravidelným spojem, který jsem v prostoru tzv. přestupního terminálu zdokumentoval, byl spoj linky č. 1 s pravidelným odjezdem ze zastávky "Železniční stanice" v 8:36 h. Spoj však měl více než 2minutové zpoždění, a protože jsem potřeboval toho dne z Třebíče odjet vlakem v 8:39 h, musel jsem fotku i video pořídit z interiéru vlaku. A je patrné, že kdo by chtěl stihnout přestup z MHD na vlak, mohl by splakat nad výdělkem podobně jako starší muž, který ten vlak těsně nestihl (byť on zřejmě z MHD nepřestupoval, leč šel podobně na poslední chvíli).

Večer jsem pak ve "vedlejší" části Nádražní ulice + v zastávce "Železniční stanice" zdokumentoval MAN Lion´s City ev. č. 45 (viz tato fotka + 3 další fotky v téže galerii). Z odkazované fotky je patrná i zákazová značka "Zákaz vjezdu všech vozidel" s dodatkovou tabulkou "mimo vozidel stavby", umístěná před hlavní částí tzv. přestupního terminálu. To je ale velmi zarážející - vždyť podle "oficiální ideologie" byl tzv. přestupní terminál stavebně dokončen již okolo 20. května; v pátek 29. května byl slavnostně otevřen, tak jakápak "stavba"???

O necelou půlhodinu později jsem v témže prostoru zdokumentoval (a nejen já; v tu chvíli tam byl přítomen i jeden redaktor MF Dnes) MAN Lion´s City ev. č. 21. A to včetně zajímavosti na odjezdu z celého prostoru, kdy namísto vměstnávání (a potenciálního "ťukance" s osobními auty) mezi podivný "středový práh" a zaparkovaná auta, projel autobus tímto místem tak, že "středový práh" byl pod autobusem. Viz tato fotka která je jednou z celkem tří fotek tohoto autobusu pořízených v té chvíli v tzv. přestupním terminálu; k těm dalším dvěma se můžete jednoduše "proklikat").

V této souvislosti si vzpomínám na (nebývale střízlivý, na rozdíl od většiny jiných, v této věci velmi servilních, článků) článek z loňského dubna, kde je (na rozdíl od vylhaností o "112 nových parkovacích místech") uvedeno, že navýšení počtu parkovacích míst je oproti výchozímu stavu minimální, ovšem s dodatkem vedoucího pracovníka citovaného slovy "Musíme se držet norem a omezeného prostoru, který máme. Dnes tam auta parkují, jak chtějí, proto se jich tam nacpe až 110. Bývají ale ťukance." Zajímavé - přitom výsledný stav po dokončení tzv. přestupního teminálu je takový, že ve snaze vyhnout se "ťukanci" u "středového prahu", jezdí autobusy raději bezpečněji, ale ne tak, jak si tvůrci tzv. terminálu představovali.

Nakolik úzký je prostor mezi oním "středovým prahem" a zaparkovanými vozidly, je dobře ilustrováno na této fotce Karosy B952 ev. č. 47 (jde o jednu ze dvou fotek pořízených v té době v tzv. terminálu; k té druhé se také můžete snadno "proklikat"). Upřímně, vůbec se nedivím těm řidičům, kteří si netroufnou takovýmto úzkým prostorem projet a riskovat tím "ťukanec".


 


Aktuální články

Reklama