O "stále se snižujícím průměrném stáří autobusů" a dalších zajímavostech na stránkách www.doprava-trebic.cz

9. července 2015 v 8:00
Rok se s rokem sešel a nedávno nadešla polovina roku 2015 - tedy chvíle, kdy se nejlépe vypočítává průměrné stáří autobusů (protože z dostupných údajů není zřejmé, ve kterém měsíci toho kterého roku byly pořízeny, tzn. je nejvhodnější používat střední hodnotu - tedy přesně polovinu roku). Přesně před rokem jsem v tomto článku vypočítal, že průměrné stáří autobusů MHD Třebíč k 1. 7. 2014 činí (za předpokladu, že autobusy byly uváděny do provozu "průměrně" v polovině toho kterého roku) 6,44 let.

Uplynul rok a průměrné stáří se navýšilo na 7,44 let... Protože žádný nový autobus MHD pořízen nebyl, stejně tak nebyl vyřazen žádný starý (pokud nepočítáme "dvoudvéřák", jenž byl v minulých měsících nasazován na nelicencovanou linku k DDM + údajně prý o některých víkendech i na MHD; O. K., pokud bychom jej započítali, pak by se průměrné stáří vozového parku MHD Třebíč snížilo na hodnotu cca 7,2)...

Připomínám slova z oficiálních stránek www.doprava-trebic.cz: V současnosti je přeprava cestujících zajištěna 25 autobusy, které denně najezdí více než 3000 km. Ve vozovém parku se nacházejí různé značky a typy autobusů jezdících jak na naftu, tak na stlačený zemní plyn. Jejich průměrné stáří je kolem osmi let a stále se snižuje.
Stále se snižující stáří autobusů? Kdepak, naopak to míří zpátky k těm průměrným osmi letům.

Tím více výsměšně znějí i další slova z týchž stránek Garanci nízkopodlažních spojů nelze doplnit přímo do JŘ, protože jízdní řád není v tuto chvíli pevně vázán na konkrétní autobusy. Město Třebíč a dopravce se nicméně snaží o pravidelnou obnovu vozového parku tak, aby v budoucnosti byly provozovány v MAD Třebíč pouze nízkopodlažní autobusy - protože jaksi za posledního 1,5 roku nebylo obnoveno lautr nic (+ pochopitelně platí, že slova typu "nelze doplnit přímo do JŘ" jsou stupidní výmluvou dopravce, kterou následně papouškuje i objednatel - stačí se porozhlédnout např. do brněnské MHD nebo i do integrované dopravy Jihomoravského kraje, kde samozřejmě nízkopodlažnost je v přiměřeném rozsahu garantována).

Zajímavý je údaj na podstránce o dopravci - viz odkaz: V roce 2003 bylo průměrné stáří vozového parku v Třebíči 9,15 roku a byl převážně složen z autobusů značky Karosa. V současné době je v provozu 5 plynových autobusů 3 x TEDOM, 2 x Mercedes-Benz; 10 naftových vozidel Mercedes-Benz a 12 vozidel KAROS - průměrné stáří je 7,9 roku.

Aneb v polovině roku 2015 je jako "současná doba" označován stav platný v roce 2011 (kdy již bylo v provozu 10 Mercedesů, ale ještě i 12 Karos, zato ještě žádný MAN)... Přitom stránky www.doprava-trebic.cz vznikly až počátkem září 2012 (současně s tzv. optimalizací MHD Třebíč), tzn. popisovaný stav se s existencí těch stránek úplně minul...

Neméně zajímavá je sekce "investice a technika", kde si lze přečíst mj. text Příkladem péče o pohodlí cestujících v MHD může být loňská investice 125 milionů korun do, v rámci ČR zcela ojedinělého, nákupu 35 autobusů se speciální plošinu, umožňující bezproblémový nástup vozíčkářů. Jednak, tím "loňská" jistě není myšlen rok 2014 (tzn. jde o zastaralou informaci), ale hlavně - ty (linkové - dvoudvéřové) autobusy se zvedací plošinou jsou výsměchem, protože normální dopravci jdou cestou pořizování nízkopodlažních linkových autobusů. Tzn. ano, ICOM je v této věci v negativním slova smyslu ojedinělý. Nemluvě o tom, že tyto autobusy jsou tak jako tak nasazovány na "vesnickou" linkovou autobusovou dopravu, tzn. s "péčí o pohodlí cestujících v MHD" toto vůbec nesouvisí.

Na závěr perlička ze sekce "zaměstnanost":
V rámci zaměstnanosti u společností TRADO-MAD a TRADO-BUS mohu konstatovat, že stav zaměstnanců je od roku 2003 takřka konstantní a je možno naši společnost na Třebíčsku označit za zaměstnavatele středního charakteru. Minimální úbytek pracovních míst, byl dán optimalizací THP procesů. Počet řidičů, ale zůstal v podstatě stejný.
Vizitkou dobrého zaměstnavatele jistě nejsou masivnější odchody řidičů. A nutno dodat, že v poslední době těch řidičů odešlo (+ pravda, mnoho jiných přišlo) vcelku dost...
 


Aktuální články

Reklama