S cca 3,5týdenním (!) zpožděním došlo k aktualizaci plánku o "terminálu"; jak si vedoucí představitel za celých 8 dní nevšiml chyby v (jím komentovaném) článku a další doplnění mých předchozích článků

26. září 2015 v 0:00 |  Postřehy z provozu tzv. přestupního terminálu
S přibližně tříapůltýdenním (!) zpožděním, byl na oficiální stránky o tzv. přestupním terminálu doplněn seznam linkových autobusových spojů v "navýšené" verzi od 30. 8. 2015 (platí pro spoje TRADO BUS), resp. od 1. 9. 2015 (platí pro spoje dopravce ZDAR). Viz odkaz. Jak je patrné, tak u toho textu není uvedeno přesné datum, kdy byl tento text na stránky vložen, ale namísto toho je uvedeno jen obecné datum "září 2015". Asi proto, aby to nevypadalo tak hloupě, že nikdo ze zodpovědných osob nebyl po několik týdnů schopen zařídit tuto aktualizaci a dost možná platí, že na to přišli až díky mému článku z 22. 9. 2015?

Aby bylo průkazné, že 22. 9. 2015 (tzn. nejméně 3 týdny od chvíle, kdy to bylo žádoucí zveřejnit) ještě nebyli tvůrci stránek o tzv. přestupním terminálu schopni tuto základní informaci uvést, udělal jsem 22. 9. 2015 screen příslušné stránky, který najdete pod tímto odkazem.

Neméně zajímavý je i druhý screen v témže albu. Jde o komentář "vedoucí" osoby příslušného útvaru veřejné správy. Komentář byl napsán 11. 9. 2015 ráno a jde o komentář k letáku informujícím o výlukovém opatření mj. pro 19. 9. 2015. Je tedy zřejmé, že "vedoucí" osoba nebyla schopna ani v tu chvíli, ani během dalších 8 dní (11. - 19. 9. 2015), si všimnout (+ zajistit nápravu) chyby spočívající v neuvedení zastávky Stop Shop do seznamu zastávek, které 19. 9. nebudou obsluhovány. Z vyjádření "(...) zůstane vyloučení zastávky Znojemská ve směru do centra u linky č. 1" to dokonce vypadá, jako by tato osoba nevěděla o existenci linky č. 14. Protože vyloučení zastávky Znojemská se pochopitelně týkalo nejen linky č. 1, ale i linky č. 14.

Na začátku tohoto článku jsem poznamenal, že jsem se mylně domníval, že Znojemská ulice bude uzavřena také již od 16. 9. (tzn. stejně jako Nádražní ulice). Zpětně jsem si uvědomil, na základě jaké informace jsem si tuto věc (chybně) myslel. Šlo o informaci ze stránek www.uzavirkytrebic.cz, kde byla uzavírka vymezena na termín 16. - 21. 9. 2015.

Je pravděpodobné, že uzavírka (i pro individuální dopravu) nakonec probíhala po poněkud kratší časový úsek než je na těchto stránkách (zřízených Městským úřadem Třebíč speciálně pro lepší informovanost občanů). Ovšem to už se z těch stránek nedozvíme, protože onen článek z 2. 9. 2015 je dosud nejnovějším (!) článkem z těchto stránek. Tzn. o dalších věcech jako např. prodloužení uzavírky silnice na Pocoucov, informace o jejím zprovoznění nebo právě o upřesnění uzavírky v Domcích, o tom už odpovědné osoby informovat "zapomněly"...

Poznámka k mému článku pojednávajícím mj. o návaznostech mezi vlaky a MHD v tzv. přestupním terminálu - v odpoledních hodinách 23. 9. 2015 jsem do něj připsal text ledaže by to "o hodinu dříve" znamenalo "hodinu před odjezdem vlaku", ale pak tedy jde o nepřesnou formulaci v článku a každopádně pro ni platí to, co píši ve druhé části tohoto článku (a tou druhou částí mám na mysli popsání rozdílnosti přestupní doby "z MHD na vlak" oproti přestupní době "z vlaku na MHD"; tím "o hodinu dříve" je myšlen výrok zastupitelky města Třebíče, cituji z novinového článku, Do Brna jede rychlík každou druhou hodinu ve 23 minut, osobní vlak ve 39. Se čtyřkou z druhé strany města se ani k jednomu, ani k druhému nedostanete. Když cestuji na Slovensko s batohem, musím z domu vyjíždět o hodinu dříve, abych spoj stihla.

Pak by šlo o přesné vyjádření ve smyslu (jak jsem i já přirovnal) "chci-li v pracovní dny dopoledne jet od hotelu Atom na rychlík do Brna, musím vyjet v 10:27 h (byť rychlík jede až v 11:24 h) protože pozdější čas odjezdu už mi nedává jistotu, že se na nádraží dostanu včas", ovšem tento stav platí jen v situaci, kdy objednatel + dopravce nejsou schopni zajistit garanci návazností na Karlově náměstí v pracovní dny dopoledne (+ totéž platí pro pozdní odpoledne), protože jinak by bylo možné pro cestu na nádraží bez obav použít linku č. 5 (odjezd ze zastávky Dřevařské závody v 10:55 h) + přestup na Karlově náměstí na linku č. 1 (příjezd do tzv. přestupního terminálu v 11:06 h). Každopádně pro variantu "jízda linkou č. 4 z Nových Dvorů + přestup na osobní vlak do Brna" je tvrzení paní zastupitelky nepravdivé za jakékoliv okolnosti.

Ovšem někteří lidé nejedou "pouze" s batohem, ale s těžkou taškou na kolečkách. A v případě ujetí spoje/přípoje (způsobeného například nejednoznačnými, zavádějícími jízdními řády) jim nejbližší spoj nejede za čtvrthodinu, ani za půlhodinu, ale až za tři hodiny. Ale o tom až v jiném, samostatném článku.
 


Aktuální články

Reklama