8minutové zpoždění večerního vlaku z Brna = ujetí posledního přípoje do Moravských Budějovic (aneb přestupní terminál postavit uměli, ale zajistit čekání přípojů neumějí)

8. ledna 2016 v 9:00 |  Postřehy z provozu tzv. přestupního terminálu
Osobní vlak č. 4852 vyjel ve čtvrtek 7. ledna 2016 z Brna hl. n. s 15minutovým zpožděním (čekalo se na zpožděný přípoj; vývoj zpoždění vlaku viz odkaz). Cestou do Třebíče vlak stáhl své zpoždění na 8 minut, tzn. do Třebíče přijel ve 22:17 h (namísto včasných 22:09 h). Přípojný (?) autobus do Moravských Budějovic tomuto vlaku ujel, protože tento autobus odjíždí z nedaleké zastávky Bráfova ve 22:16 h (viz odkaz; ve chvíli, kdy jsme ve 22:17 h přijížděli do Třebíče, už tento autobus - přesněji řečeno midibus - stál v zastávce Nemocnice, kde chvíli "čekal na čas odjezdu", který je ve 22:18 h).

Muž, který chtěl takto přestoupit, měl smůlu. Všiml jsem si jej, jak po příjezdu do Třebíče prohlíží tabuli s rozpisem stanovišť. Zjevně z toho rozpisu chtěl vyhledat nejbližší náhradní spojení, ale měl smůlu - jednak v tomto rozpisu není uveden seznam autobusových spojů (ztvárnění té tabule je naprosto odfláknuté, co se týče úrovně informování o regionálních linkových spojích), ale i kdyby tam takový seznam uveden byl, tak by muž zjistil, že (kromě toho, že po 22. hodině do tzv. terminálu žádný autobus nezajíždí) žádný další autobusový spoj už toho dne směrem na Moravské Budějovice nejede.

Na jednu stranu se určité subjekty veřejné správy vychloubají, jak moc jim (údajně) jde o veřejné blaho, kvůli kterému mj. prosadily výstavbu tzv. přestupního terminálu. Na druhou stranu, tytéž subjekty nejsou schopny zajistit něco tak jednoduchého, čím pozdržení přípojného (posledního spoje jedoucího v daný den!) autobusového spoje bezesporu je...

Přitom v tomto případě to byla otázka tří, maximálně čtyř minut, aby přípoj zajištěn byl. Ale - bohužel.
 


Aktuální články

Reklama