Přesun z vlaku (zpožděného o 2 min.) na MHD (Bráfova ul.) za šibeniční 1 minutu v pátek 22. 1. 2016 ve 22:11 - 22:12 h a související okolnosti

25. ledna 2016 v 0:00 |  Zajímavosti z provozu
Několik faktů z příjezdu osobním vlakem č. 4852 (z Brna hl. n. odjíždí ve 20:39 h, do Třebíče přijíždí ve 22:09 h). Přesun z vlaku na autobus je zdokumentován na tomto videu.

- Do Náměště nad Oslavou přijel osobní vlak č. 4852 (odjíždí z Brna hl. n. ve 20:39 h, do Třebíče přijíždí ve 22:09 h) včas, ba i s mírným náskokem.

- Z Náměště však tento vlak odjel s půlminutovým zpožděním, poté prostál mírně delší dobu i na studeneckém nádraží i na vladislavské zastávce a pak znatelně přibrzdil před přejezdem se silnicí I/23 u Vladislavi.

- Takovéto drobnosti měly za následek, že tento vlak přijel do Třebíče s dvouminutovým zpožděním. V pondělí až čtvrtek by se toto zpoždění zkrátilo asi o půl minuty, protože v uvedených dnech přijíždí tento osobní vlak na 2. kolej od budovy, tudíž do stanice vjíždí plnou rychlostí. Ale v pátek tento vlak přijíždí na 1. kolej od budovy, takže už před stanicí musí snížit rychlost ze 60 km/h na 40 km/h (protože na výhybce jede "do odbočky").

- Navíc, vlak naprosto zbytečně jel až k budově (= o to později zastavil), namísto toho, aby zastavil už u moderního nástupiště přiléhajícího k tzv. přestupnímu terminálu. Naskýtá se otázka - proč vlak nezastavil už tam? Od toho se snad toto moderní nástupiště budovalo, aby pokud možno bylo co nejvíce využíváno (tím více když vlak tak jako tak jede na 1. kolej od budovy)!

- Přestupní doba z vlaku na "návazný" autobus (spoj MHD linky č. 14) se tedy zkrátila z (již tak hraničních) tří minut na jednu jedinou minutu s tím, že je nutný přesun z vlakového nádraží na zastávku Bráfova.

- Shodou roztodivných náhod a určitého projevu lidského přístupu se mně + jedné paní podařilo autobus stihnout (všiml jsem si ale, že i jiní pravidelní přestupující se nesnažili tuto šibeniční přestupní vzdálenost, resp. dobu, stihnout - a nedivím se, asi je pod jejich úroveň, takhle se hnát kvůli kr*t*novskému výmyslu s takto ostrou přestupní dobou.

- Já + přestupující paní jsme stihnutím onoho spoje navýšili počet cestujících v uvedeném spoji linky č. 14 z 0 (ano, slovy NULA!!!) na dva...

- neboli další dokumentace jevu souvisejícího s pokrytectvím "vedoucího" představitele příslušného útvaru veřejné správy, který se na jednu stranu chlubí tím, že zlepšování přestupních vazeb mezi vlaky a MHD je údajnou prioritou.

- Ostatně, už při tzv. optimalizaci MHD v roce 2012 se argumentovalo, že jejím výsledkem je zlepšení těchto vazeb; realita přitom je jiná - viz nejen tento případ, ale například i zjevná zhoršení spojení (například víkendové spojení od vlaků/k vlakům do/z Týna a Podklášteří se "optimalizací" MHD zhoršilo!).

- Zlepšení těchto vazeb bylo avizováno i při dokončení tzv. přestupního terminálu v roce 2015, realitou ovšem je, že v kýženém čase okolo 22:10 - 22:12 h do tzv. terminálu žádný autobusový spoj nezajíždí. Přitom stačilo by málo a mohl by. Ale když se nechce, tak je to horší než když se nemůže...

 


Aktuální články

Reklama