Únor 2016

"Studenti budou počítat cestující" - aneb pětidenní průzkum má postačit ke zjištění relevantních údajů? (+ další komentáře)

28. února 2016 v 13:00 Postřehy z optimalizace MHD
(tatáž zpráva byla - bez jakékoliv přidané hodnoty - "přepapouškována" i tzv. Třebíčským deníkem).

Můj komentář:
- Je tedy zjevné, že výběrové řízení na dopravce, který bude provozovat třebíčskou MHD od 1. 1. 2017, bude obsahovat i "přeoptimalizování již zoptimalizovaného stavu".

- Jak ze zprávy vyplývá, tak "informace o vytíženosti spojů" budou získány z průzkumu probíhajícího jen v jednom jediném týdnu, a to ještě pouze v pracovních dnech (copak u víkendových spojů není potřeba zjišťovat vytíženost?). Výsledky takového "průzkumu" nebudou příliš statisticky relevantní (např. nezohlednění mimosezónního období či dalších výkyvů).

- Objednatel MHD (Městský úřad Třebíč, odbor dopravy a komunálních služeb) pravidelně od dopravce dostává kompletní údaje ze strojků na výdej jízdenek, čímž se dá dohledat statistika počtu nastupujících cestujících do jakéhokoliv spoje, a to za jakýkoliv konkrétní den či období a za konkrétní zastávku/zastávky. O to podivněji nyní zní, že tyto počty budou zjišťovány méně spolehlivým a časově daleko "užším" způsobem. Vyznívá to tak, jako by v tomto ohledu na městském úřadě dosud nic nedělali (zatímco spásou nyní bude pětidenní studentský průzkum)...

- O. K., ze strojků na výdej jízdenek nelze zjistit statistiku vystupujících cestujících, ale k "identifikaci méně využívaných spojů" postačí i údaje z pokladen o počtu nastupujících cestujících s tím, že u takto "vytipovaných" spojů dojde k cílenému průzkumu provedenému (v delším časovém období, ne jen v jednom jediném týdnu!) pověřenou osobou.

- Tisková zpráva je sama o sobě protimluvem, kdy v jednu chvíli hovoří o "týdnu od 7. do 11. března" (tzn. pět dní od pondělí do pátku), zatímco o pár řádků níže píše o tom že "(studenti) budou na dvě směny celý týden jezdit"...

Přesun z vlaku na MHD v úterý 23. 2. 2016 (vlak o 2 min. opožděn, na přestup zbývá jen 1 minuta) a trefné poznámky přestupujících žen na adresu viníka tohoto stavu

25. února 2016 v 11:00

Podobná situace jako v tomto případě - tedy, na mokrých kolejích jel osobní vlak č. 4852 "líněji" (tato "lenost" se projevuje od poloviny prosince 2015, kdy jsou na tomto spoji nasazeny dva přípojné vozy namísto dřívějšího jednoho vozu; z fyzikální logiky věci je jasné, že dva vozy jsou větší "příteží" než pouze jeden vůz).

Vlak v Třebíči v ono úterý 23. 2. zastavil s přesně dvouminutovým zpožděním. Na přestup na linku č. 14 tedy zbyla jedna jediná minuta. Opět jsme se u stejných dveří sešli tři stejní lidé jako v minulém videu - mladá žena (jejíž cílovou zastávkou je Benešova) opět utíkala hned po zastavení vlaku vstříc Bráfově ulici; já a druhá žena (jejíž cílovou zastávkou je Poliklinika Hájek) jsme šli zrychleným krokem.

Čas 22 h 12 min. 00 sek. nastal ve chvíli, kdy jsme s onou ženou byli pod křižovatkou Chlumeckého ulice s Eliščinou ulicí. Ale nakonec se dobrá věc podařila (jen bylo potřeba si dát pozor, aby nás na Bráfově ulici při našem dobíhání nepřejelo žádné auto) a přestup jsme stihli všichni tři, čímž jsme navýšili počet cestujících ve spoji linky č. 14 ze tří (!) na šest.

V úvodní části odkazovaného videa jsou slyšet další trefné poznámky obou žen na adresu ignorantského představitele objednatele (Městský úřad Třebíč) dlouhodobě neschopného tuto věc řešit, přestože tento představitel opakovaně pokrytecky tvrdí, že jejich prioritou (které prý již bylo dosaženo při tzv. optimalizaci MHD + následně při zprovoznění tzv. přestupního terminálu) je zlepšování přestupních vazeb mezi vlaky a MHD...

Vyřazení Karos B932E ev. č. 30 a B952 ev. č. 47; aktuální seznam a průměrné stáří autobusů MHD Třebíč

24. února 2016 v 0:00 Zajímavosti z provozu
Na konci roku 2015 došlo nejen k zařazení dvou nových (resp. zánovních) autobusů do provozu MHD Třebíč (šlo o Mercedes Citaro III s RZ 6C2 8208 a MAN Lion´s City s RZ 5C5 6649), ale zároveň došlo k vyřazení dvou starších autobusů - a to Karosy B932E ev. č. 30 a Karosy B952 ev. č. 47.

Aktuální stav a aktuální stáří autobusů provozovaných v rámci MHD Třebíč k 1. 1. 2016 je následující:
- Karosa B952 ev. č. 26 a 29 - rok výroby (dále jen "r. v.") 2002, stáří 14 let
- Mercedes Citaro ev. č. 28 a 42 - r. v. 2004, stáří 12 let
- Mercedes Citaro ev. č. 39 a býv. 32 - r. v. 2006, stáří 10 let

- Mercedes Conecto ev. č. 35 - r. v. 2006, stáří 10 let
- Mercedes Citaro ev. č. 41 - r. v. 2007, stáří 9 let
- Mercedes Conecto ev. č. 23 - r. v. 2008, stáří 8 let

- TEDOM C12G ev. č. 22, 44, 55 - r. v. 2009, stáří 7 let
- Mercedes Conecto ev. č. 56 - r. v. 2010, stáří 6 let
- Mercedes Citaro (CNG) ev. č. 25, 50 - r. v. 2010, stáří 6 let

- MAN Lion´s City ev. č. 21, 38, 49 - r. v. 2011, stáří 5 let
- MAN Lion´s City ev. 32, 48 a "ex J. Hradec" - r. v. 2012, stáří 4 roky
- Mercedes Citaro III "ex J. Hradec" r. v. 2012, stáří 4 roky

- MAN Lion´s City ev. č. 36, 45 - r. v. 2013, stáří 3 roky
- Mercedes Citaro K III ("dvoudveřák") - r. v. 2014, stáří 2 roky

Sečteno, podtrženo: 177 děleno 25 = 7,08 let, a to za předpokladu, kdyby všechny autobusy byly vyrobeny/uvedeny do provozu hned na začátku předmětného roku. Ve skutečnosti to mohlo být kdykoliv během roku, tzn. pomyslným referenčním datem je polovina roku; průměrné stáří autobusů MHD Třebíč k 1. 1. 2016 tedy činilo 6,58 let.

Také to znamená, že již 22 z 25 autobusů (88 %) je nízkopodlažních, což je jen dobře; na druhou stranu - skutečný užitek z nízkopodlažnosti je jen v situaci, kdy víme, na kterém spoji pojede nízkopodlažní vozidlo. A je ostudou, že toto bylo garantováno v době před 10 lety, kdy v Třebíči byly jen 2 nízkopodlažní autobusy.

Zatímco po tzv. optimalizaci MHD (provedené od 3. 9. 2012) už dopravce nebyl schopen toto garantovat a přinášel neuvěřitelné výmluvy, které byly následně "papouškovány" i tzv. vedoucím představitelem objednatele...


Příjezd vlaku v deštivém únorovém večeru do Třebíče s 2 min. 40 sek. zpožděním = na přestup na "čtrnáctku" zbylo 20 sekund - video s komentáři dalších přestupujících cestujících

20. února 2016 v 0:00

Silný déšť v onom únorovém dni roku 2016 způsobil, že osobní vlak č. 4852 jel po mokrých kolejích o něco pomaleji, kvůli čemuž přijel do Třebíče se zpožděním dvou minut a čtyřiceti sekund. Na přestup na spoj linky č. 14 (jedoucí ze zastávky Bráfova, vzdálené od vlaku cca 200 metrů) zbylo pouhopouhých 20 sekund.

Už když vlak jel okolo 1. brněnské strojírny, stáli jsme "v pozoru" u výstupních dveří tři lidé (ovšem cestující nezávisle na sobě) s cílem přestoupit na MHD. Bylo zřejmé, že to patrně nestihneme. Byť by to bylo velmi nepříjemné, protože v silném dešti se nám jít pěšky nechtělo. A čekat půl hodiny na další spoj, jak nepřímo doporučuje "vedoucí" představitel útvaru objednávajícího a placícího třebíčskou MHD? Ani náhodou.

Mladá žena zaujala při zastavování vlaku doslova pozici sprintera ve startovacích blocích. Její spěch po zastavení vlaku byl obdivuhodný, přesto se jí nepovedlo stihnout spoj linky č. 14.

Další žena (středního věku) a já jsme šli od vlaku na Bráfovu o něco pomaleji (resp. i tak to byl zrychlený krok, samozřejmě) - a spoj linky č. 14 projel křižovatkou Bráfovy ulice s Chlumeckého ulicí ve chvíli, kdy jsme byli teprve na schodech vedoucích do Chlumeckého ulice. Už jsme se smiřovali s tím, že do cíle našich cest budeme muset jít v silném dešti pěšky. Nakonec to ale dopadlo jinak - viz odkazované video.

Tento článek (obsahující i drobná vyjádření obou přestupujících žen k této "zlepšené přestupní vazbě mezi vlaky a MHD") je speciálně věnován osobám, které se na jednu stranu vychloubají tím, jak jim jde o dobré návaznosti mezi vlaky a MHD, ale ve skutečnosti skutek utek a realitou je, že vlivem takto kr*t*novsky krátkých přestupních dob přestupující lidé doslova riskují vymáchání na mokré zemi po případném sklouznutí/pádu na mokrém povrchu chodníku bičovaného silným deštěm.



Zábranné sloupky v "terminálu" byly téměř 4 měsíce (!) mimo provoz + fotodokumentace

18. února 2016 v 0:00 Postřehy z provozu tzv. přestupního terminálu
Tentýž záběr v časovém rozestupu pouhých deseti dní, ale v pozadí tohoto záběru se mezitím něco změnilo:


Drobná retrospektiva:
- Koncem května 2015 byl uveden do provozu tzv. "Přestupní terminál Třebíč".

- V první polovině července 2015 byly na východním konci "terminálu" instalovány dva výsuvné sloupky, bránící "nepovolaným vozidlům" v průjezdu "terminálem".

- Počátkem října 2015 ale došlo k poruše na těchto sloupcích; od té doby byly trvale zasunuty (tzn. neplnily svoji funkci bariéry).

- A až na přelomu ledna a února 2016 (tzn. po téměř čtyřměsíční nefunkčnosti!!!) byly sloupky opětovně zprovozněny.
Sečteno, podtrženo: sloupky v tzv. terminálu fungovaly necelé 3 měsíce (s drobnou přestávkou v září 2015, kdy byly rovněž trvale zasunuty), aby následně téměř 4 měsíce nefungovaly...

Fotky dokumentující (ne)funkčnost sloupků v "terminálu" (série fotek pořízených od začátku října 2015 do začátku února 2016) - viz tato galerie.

Zasunutí sloupků před průjezdem Mercedesu Citaro s RZ 4J6 2138 (neděle 14. 2. 2016 v 15:22 h - spoj linky č. 4 vezoucí jen několik málo cestujícících; jde o spoj, mezi jehož příjezdem do "terminálu" a odjezdem rychlíku na Brno uplynou jen 3 minuty, tzn. nespolehlivá návaznost; předchozí spoj MHD jede o dlouhých 30 minut dříve) - viz odkaz.

Posun časové polohy "třetího" spoje linky č. 21 = 11minutový prostoj (s cestujícími ve vozidle?) v zast. ZŠ Na Kopcích (+ další postřehy k této změně)

15. února 2016 v 0:00 Postřehy z optimalizace MHD
Na konci předchozího článku jsem slíbil další postřehy ke změně jízdního řádu linky č. 21 (+ doprovodné úpravy časové polohy jednoho ze spojů linky č. 4). Tady jsou; připomínám, že další poznatky jsem napsal již do druhé části tohoto článku.

- Nově tedy v 6:47 h odjedou z Karlova náměstí (ze stejné zastávky) dva spoje linky č. 4 ve směru na Nové Dvory, ovšem jeden z nich ze zastávky "ZŠ Na Kopcích" pokračuje jako spoj linky č. 21. Oba spoje odjedou "z Kopců" shodně v 6:53 h. Ale pozor - na zastávku Marie Majerové (umístěnou na dolním konci ulice Kapitána Jaroše) přijede spoj linky č. 21 o 2 minuty dříve než spoj linky č. 4 (7:01 vs. 7:03 h)...

- Zatímco dosud přijížděl poslední ze tří spojů linky č. 21 "na Kopce" v 8:04 h s tím, že o 2 minuty později toto vozidlo pokračuje "z Kopců" jako spoj linky č. 4 k poliklinice Vltavínská, tak nově přijede uvedený spoj linky č. 21 "na Kopce" již v 7:55 h, ale návazný spoj linky č. 4 bude "z Kopců" nadále odjíždět až v 8:06 h. Přitom i v upraveném jízdním řádu linky č. 21 je uvedeno, že tentýž autobus pokračuje "z Kopců" v 8:06 h jako spoj linky č. 4, tzn. cestujícím by mělo být, aby ten 11minutový prostoj přečkali ve vozidle.

Spíše se ale cestující začnou tomuto spoji vyhýbat - však komu by se chtělo takto čekat 11 minut ve stojícím autobuse...

- Zatímco dosud bylo spojení linkou č. 4 ze zastávky Míčova do Domků (nebo např. k nemocnici) zajištěno v době okolo 8. hodiny ranní třemi různými přímými spoji (spoj linky č. 4 v 7:45 h; poté spoj linky č. 21 v 7:58 h přecházející "na Kopcích" prakticky ihned na spoj linky č. 4 do Domků; a poté spoj linky č. 4 v 8:17 h), tak od 15. 2. 2016 jeden ze spojů de facto zmizí (resp. stane se nepoužitelným) - spoj linky č. 21 totiž přes Míčovu pojede již v 7:49 h, aby pak prostál 11 minut "na Kopcích" (viz předchozí odrážka)...

O to plnější bude předchozí i následující spoj linky č. 4...

- Výše uvedený stav ovšem bude platit jen asi 2 měsíce, aby následně došlo k dočasné, leč velmi dlouhé (cca 7měsícové) změně - bude totiž zcela uzavřen Podklášterský most. Takže (zdaleka nejen) linka č. 21 bude muset jet úplně jinou trasou a s odlišným jízdním řádem, než jaký nyní vchází "dle potřeb občanů" (a na úkor jiných občanů - viz výše) v platnost.

Změna jízdního řádu linky č. 21 znamená i posun časové polohy jednoho spoje linky č. 4 (= věc, o které Facebook, městský úřad ani Třebíčský deník neinformovaly)

12. února 2016 v 0:00 Změny jízdních řádů
Sdělení vložené 8. 2. 2016 na stránky www.doprava-trebic.cz uvádí poněkud "širší" podobu změn, než jaká byla uvedena o 4 dny dříve na "oficiální" facebookový profil "MAD Třebíč" (a do okamžiku zveřejnění tohoto článku nedošlo na onom FB profilu k doplnění chybějící informace).

Od 15.2.2016 dojde k následujícím změnám v MAD Třebíč:

Linka 21
spoj s odjezdem 7:34 ze Za Rybníkem bude uspíšen v celé trase o 9 minut (na 7:25)
spoj s odjezdem 6:56 ze ZŠ Na Kopcích bude uspíšen o 3 minuty (6:53)

Linka 4
spoj s odjezdem 6:50 (který pak pokračuje ze ZŠ Na Kopcích jako výše zmíněný spoj linky 21) bude uspíšen také o 3 minuty.

Doplním, že u spoje linky č. 4 se vytratilo slovní spojení "(s odjezdem v 6:50 h) z Karlova náměstí".

Na FB profilu "MAD Třebíč" chybí info o "vynucené" úpravě časové polohy uvedeného spoje linky č. 4; stejně tak i tisková zpráva uvedená na stránkách Městského úřadu Třebíč, jakož i "článek" na stránkách Třebíčského deníku (de facto jde jen o přepis tiskové zprávy bez jakékoliv přidané hodnoty), již zůstanou s chybnou, resp. neúplnou informací.

Nabízí se otázka - proč už ve výše odkazovaných materiálech nebylo uvedeno, že změna se týká i onoho "vloženého" spoje linky č. 4? V úvahu připadají tři vysvětlení:

- Tvůrci změn (odbor dopravy Městského úřadu Třebíč) si tehdy ještě nevšimli, že "oběhově vynucenou" změnou je i onen drobný posun u spoje linky č. 4; k onomu všimnutí došlo až o pár dní později (k podobné věci došlo v září 2015, kdy v původním výlukovém oznámení pro uzavírku Znojemské ulice byly tři chyby, resp. nepřesnosti).

- Tvůrci změn si toho všimli, ale zapomněli údaj o této změně přeposlat tiskové mluvčí, která následně zveřejnila onu tiskovou zprávu + patrně ji i přeposlala Třebíčskému deníku (k podobným opomenutím došlo ze strany odpovědné osoby odboru dopravy již mnohokrát, mj. opakovaně i v případě přibyslavických uzavírek konaných v červnu a poté i v září 2014).

- Tvůrci změn nepovažovali za důležité, informovat o všech provedených změnách. Ostatně, podobné utajení se v nedávné minulosti týkalo i změny u prázdninového spoje linky č. 12, provedené od 1. 8. 2015; anebo zrušení spoje linky č. 5 v úseku Hřbitov - Týn (jde o spoj jedoucí v pracovní školní dny okolo 17:45 h).

Uvedené změny jízdních řádů s sebou přinášejí i další zajímavé jevy. Ale o tom až v příštím článku.

Pozdněvečerní spoj linky č. 14 odjel v pondělí 8. 2. 2016 ze zastávky Bráfova s náskokem cca 40 sekund!

9. února 2016 v 1:00
Už jsem myslel, že si dopravce TRADO MAD (po mnoha mých upozorněních a poukázáních na tuto věc) dal říci a že už se nikdy nestane, aby pozdněvečerní spoj linky č. 14 odjel ze zastávky Bráfova s časovým náskokem (pozn. pravidelný odjezd spoje z této zastávky je ve 22:12 h).

Bohužel, v pondělí 8. února 2016 odjel spoj linky č. 14 ze zastávky Bráfova již v cca 22 h 11 min. 20 sek. tzn. s náskokem cca 40 sekund. Krátce po něm odjel z téže zastávky i spoj linky č. 13 (který sice s náskokem neodjel, jeho čas odjezdu je dřívější), tzn. ani nelze protiargumentovat, že "čtrnáctka sice odjela, ale ve 22.12 h odjel ze zastávky jiný spoj".

Popisovaná situace, včetně "srovnávacího" pohledu na nádražní hodiny včetně "nádražního displeje" (jejichž přesnost si můžete ověřit kdykoliv při návštěvě vlakového nádraží), je zdokumentována na tomto videu.

Dále raději bez komentáře.

Změna jízdního řádu linky č. 21 (platná od 15. 2. 2016) + komentář

5. února 2016 v 3:00 Změny jízdních řádů
Na tzv. oficiálních facebookových stránkách "Městská autobusová doprava Třebíč" byla 4. 2. 2016 zveřejněna informace o úpravě jízdního řádu linky č. 21. Úprava vstupuje v platnost od pondělí 15. února 2016.

Viz sdělení:
Upozornění - změny jízdního řádu MAD, linka 21
Linka, která odjížděla v 7:34 ze zastávky Za Rybníkem, bude od 15. února odjíždět v 7:25 a linka v opačném směru, která odjížděla v 6:56 ze zastávky ZŠ Na Kopcích, bude od poloviny února odjíždět v 6:53.

Předpokládám, že uspíšení druhého jmenovaného spoje o 3 minuty je "vynuceným krokem" - aby spoj linky č. 21 mohl odjet ze zastávky Za Rybníkem již v (nově stanovených) 7:25 h, musel být uspíšen příjezd předchozího spoje linky č. 21 (na kterém jede totéž vozidlo) k "rybníku" z 7:26 h na 7:23 h.

Nový jízdní řád linky č. 21 ve směru jízdy "z Kopců za Rybník": odkaz
Nový jízdní řád linky č. 21 ve směru jízdy "od Rybníka na Kopce": odkaz

O změně jízdního řádu je informováno i na oficiálních stránkách Městského úřadu Třebíč, viz odkaz. Zajímavá jsou (kromě nepatřičného "ilustračního obrázku") i úvodní slova odkazovaného článku, cituji: Změny jízdního řádu městské autobusové dopravy se dotknou dvou ranních spojů linky č. 21 a město k nim přistoupilo na základě podnětů od Třebíčanů. Děti nyní budou lépe stíhat začátek vyučování.

Neboli:
- Pro zajištění lepší časové polohy těchto spojů byly nutné podněty od občanů? Tzn. tvůrci jízdních řádů (odbor dopravy MěÚ Třebíč) na to nepřišli sami?

- Jak jsem zde již několikrát zmiňoval, tak na mnohé nedostatky (jak ve věcech jízdních řádů, tak i v otázce dodržování časů odjezdu apod.) si lidé nestěžovali či na tyto nedostatky nijak nepoukázali "oficiální cestou". Docela by mě zajímalo, kolik podnětů se ve věci posunu časové polohy linky č. 21 sešlo, že jim bylo takto vyhověno.

- Ke změně dochází téměř 3,5 roku (!) po zavedení linky č. 21. Má to tedy znamenat, že 3,5 roku se jezdilo podle ne zcela vyhovujících jízdních řádů a až po tak dlouhé době najednou přišel větší počet podnětů, na základě kterých dochází k úpravě?

- Po posunu časové polohy posledního z trojice spojů jedoucích "od Rybníka na Kopce", jede tento spoj pouhých 5 minut po předchozím spoji této linky. Vzhledem k častým zpožďováním ranních spojů se může klidně stát, že "druhý" ze tří ranních spojů této linky bude mít 5 minut zpoždění, čímž pojede v časové poloze "třetího" ze spojů.

- Nakonec je otázkou, jak taková úprava přispěje k "lepšímu stíhání začátku vyučování". Komu nevyhovala časová poloha toho "třetího" spoje (s odjezdem "od Rybníka" v 7:34 h), mohl přece použít předchozího spoje téže linky.

Pozn. v tomto článku důsledně rozlišuji pojmy "linka č. 21" (= všechny spoje této linky jedoucí v dané trase pod daným číslem linky) vs. "spoj linky č. 21" (jedna konkrétní časová poloha zajišťovaná jedním autobusem). Bohužel, autor článku na FB profilu "MAD Třebíč" si plete "linku" se "spojem linky"...

MHD Třebíč již do Pocoucova rok nejezdí, ale jízdní řády na zastávkách a upoutávky na "oficiálních stránkách" naznačují opak

1. února 2016 v 0:00
Dnes, 1. 2. 2016, je tomu přesně rok, co byl ukončen provoz MHD (šlo o dva páry spojů linky č. 31, a to pouze o víkendech) do Pocoucova. Řeklo by se, že rok je velmi dlouhá doba na to, aby se odstranily případné chyby v "oficiálních materiálech", z kterýchžto chyb by se dalo usuzovat, že MHD do Pocoucova nadále jezdí (viz fotky jízdního řádu linky č. 31 na Karlově náměstí; pořízené koncem ledna 2016):

- V jízdních řádech linky č. 31 na jednotlivých zastávkách je nadále uvedena zastávka Pocoucov jako konečná zastávka této linky.

- U dopoledního víkendového spoje (odjezd z Karlova náměstí v 11:15 h) není uvedena žádná poznámka, ze které by mělo vyplývat, že tento spoj nejede do Pocoucova.

- Podobně sporné a nepřehledné jsou údaje u "přibyslavických" spojů (údajům "jede přes zastávky..." či "nejede přes zastávky" možná bude rozumět někdo "místní", ale neznalý cestující by si mohl tyto poznámky chybně interpretovat.

- Na tzv. oficiálních stránkách www.doprava-trebic.cz je v sekci "současná MHD" dosud uvedena upoutávka na výlet do Pocoucova třebíčskou MHD. V oné upoutávce je dokonce uvedeno, že z Pocoucova lze během víkendového dne použít 3 autobusové spoje - z čehož vyplývá, že letáček ztratil na aktuálnosti už v polovině roku 2013, kdy byl zrušen ranní spoj linky č. 31, čímž klesl počet "pocoucovských" spojů ze tří na dva.

Jak je možné, že nikdo z odpovědných osob od dopravce (TRADO MAD, s. r. o.) ani od objednatele (Městský úřad Třebíč, odbor dopravy a komunálních služeb) nebyl schopen za dlouhých 12 měsíců zajistit aktualizaci údajů (jízdních řádů i dalších oznámení) tak, aby bylo nezpochybnitelně jasné, že MHD již do Pocoucova nejezdí???