Vyřazení Karos B932E ev. č. 30 a B952 ev. č. 47; aktuální seznam a průměrné stáří autobusů MHD Třebíč

24. února 2016 v 0:00 |  Zajímavosti z provozu
Na konci roku 2015 došlo nejen k zařazení dvou nových (resp. zánovních) autobusů do provozu MHD Třebíč (šlo o Mercedes Citaro III s RZ 6C2 8208 a MAN Lion´s City s RZ 5C5 6649), ale zároveň došlo k vyřazení dvou starších autobusů - a to Karosy B932E ev. č. 30 a Karosy B952 ev. č. 47.

Aktuální stav a aktuální stáří autobusů provozovaných v rámci MHD Třebíč k 1. 1. 2016 je následující:
- Karosa B952 ev. č. 26 a 29 - rok výroby (dále jen "r. v.") 2002, stáří 14 let
- Mercedes Citaro ev. č. 28 a 42 - r. v. 2004, stáří 12 let
- Mercedes Citaro ev. č. 39 a býv. 32 - r. v. 2006, stáří 10 let

- Mercedes Conecto ev. č. 35 - r. v. 2006, stáří 10 let
- Mercedes Citaro ev. č. 41 - r. v. 2007, stáří 9 let
- Mercedes Conecto ev. č. 23 - r. v. 2008, stáří 8 let

- TEDOM C12G ev. č. 22, 44, 55 - r. v. 2009, stáří 7 let
- Mercedes Conecto ev. č. 56 - r. v. 2010, stáří 6 let
- Mercedes Citaro (CNG) ev. č. 25, 50 - r. v. 2010, stáří 6 let

- MAN Lion´s City ev. č. 21, 38, 49 - r. v. 2011, stáří 5 let
- MAN Lion´s City ev. 32, 48 a "ex J. Hradec" - r. v. 2012, stáří 4 roky
- Mercedes Citaro III "ex J. Hradec" r. v. 2012, stáří 4 roky

- MAN Lion´s City ev. č. 36, 45 - r. v. 2013, stáří 3 roky
- Mercedes Citaro K III ("dvoudveřák") - r. v. 2014, stáří 2 roky

Sečteno, podtrženo: 177 děleno 25 = 7,08 let, a to za předpokladu, kdyby všechny autobusy byly vyrobeny/uvedeny do provozu hned na začátku předmětného roku. Ve skutečnosti to mohlo být kdykoliv během roku, tzn. pomyslným referenčním datem je polovina roku; průměrné stáří autobusů MHD Třebíč k 1. 1. 2016 tedy činilo 6,58 let.

Také to znamená, že již 22 z 25 autobusů (88 %) je nízkopodlažních, což je jen dobře; na druhou stranu - skutečný užitek z nízkopodlažnosti je jen v situaci, kdy víme, na kterém spoji pojede nízkopodlažní vozidlo. A je ostudou, že toto bylo garantováno v době před 10 lety, kdy v Třebíči byly jen 2 nízkopodlažní autobusy.

Zatímco po tzv. optimalizaci MHD (provedené od 3. 9. 2012) už dopravce nebyl schopen toto garantovat a přinášel neuvěřitelné výmluvy, které byly následně "papouškovány" i tzv. vedoucím představitelem objednatele...

 


Aktuální články

Reklama