Občané na FB profilu "Město Třebíč" správně poukazují na provozní úskalí "terminálu" vs. nekompetentní a patetické reakce "vedoucí" osoby z odboru dopravy

18. května 2016 v 0:00 |  Postřehy z provozu tzv. přestupního terminálu
Na oficiálním facebookovém profilu "Město Třebíč" zřizovaném Městským úřadem Třebíč se 12. 5. 2016 objevila informace o nominaci tzv. Přestupního terminálu Třebíč do jakési soutěže, viz odkaz. Mile mě překvapily reakce několika občanů pod článkem, zato mě naopak nepříjemně překvapily reakce tzv. vedoucího představitele odboru dopravy.

Občané správně poukazují na to, že tzv. přestupní terminál zdaleka neplní svoji přestupní funkci, mj. že MHD dokonce k některým vlakovým spojům systémově nenavazuje; tito občané i umějí konkrétně popsat konkrétní problémy. Naopak přístup onoho "vedoucího" je kapitola sama pro sebe.

Mladá žena (bydlící zřejmě na Hájku) napsala: "studuji vysokou školu v Brně, kam každý týden dojíždím vlakem a na vlakové nádraží i z něj jsem nucena chodit pěšky, protože autobusová doprava z hájku na přestupní terminál, prostě nenavazuje", načež onen tzv. vedoucí reagoval "Určitě popisujete pouze určitou část dne. (...) Přímé přestupy vlak - MAD jsme nemohli navázat po celý den, protože zase existují přestupní vazby na Karlově náměstí.

Z čehož vyplývá, že:
- "Vedoucí" ani nezná zákonitosti taktové dopravy. Rychlíky mezi Třebíčí a Brnem jezdí v přesně dvouhodinových rozestupech, zatímco spoje MHD jezdí o víkendu v přesně půlhodinových rozestupech, tzn. přestupní doba z MHD na rychlík do Brna je z principu po celý den stejná - a to ve výši pouhých 3 minut, na které se nedá spoléhat (anebo dlouhých 33 minut, které jsou naopak nepřijatelně dlouhým časem pro čekání na nádraží). Tzn. rozhodně nejde o "popisování pouze určité části dne".

- Dalším nesmyslem je tvrzení "přestupy vlak - MAD jsme nemohli navázat po celý den...". Ano, přestupní vazby na Karlově náměstí jsou o víkendu důležité, ale - nikde není psáno, že musejí být přesně v X:15 a X:45 h. Stejně tak tyto přestupní vazby nemusejí být přesně 30 minut od sebe. Naopak, jako vhodné bych viděl vychýlení časového rozestupu z 30 - 30 minut na 28 - 32 minut, čímž by mj. padl pseudoargument o nemožnosti zajíždění spojů linky č. 4 ve směru od poliklinky do centra města o víkendech celodenně, jakož i v pracovní dny večer.

Perlička na závěr - na tvrzení občana, který uvedl "Já myslím, že jako rarita, tedy jako přestupní terminál, na kterém nikdo nikam nepřestupuje, by terminál mohl být nominován.", reagoval onen "vedoucí" patetickým tvrzením "Podle vašich názorů tedy bylo zřejmě lepší ponechat zde staré, nefunkční skladiště a plochu u které hrozilo, že ji dráhy pronajmou komukoliv, například na provoz stavebnin."

Neboli - "vedoucí" vkládá občanům do úst něco, co nenapsali/nevyřkli a co si zřejmě ani nemyslí. Asi málokdo zpochybňuje smysluplnost přestupních terminálů jako takových, ale mnoho lidí si správně všímá, že realita dosud je značně odlišná od vznosných slov, která provázela budování i slavnostní otevření tohoto tzv. přestupního terminálu.

 


Aktuální články

Reklama