Dopravcem na dalších 8 let byl "vybrán" jediný z uchazečů, úhrada městského úřadu za MHD se (v přepočtu na km) zřejmě mírně zvýší

21. září 2016 v 16:00 |  Postřehy z optimalizace MHD
Ve středu 21. 9. 2016 byla na stránkách Městského úřadu Třebíč zveřejněna tato tisková zpráva pojednávající o tom, že dopravcem třebíčské MHD bude i v období od 1. 1. 2017 do 31. 12. 2024 dopravce TRADO MAD. Několik prvotních postřehů k této skutečnosti + k doprovodným okolnostem:

- Nadpis zprávy je velmi zavádějící. Takový by byl relevantní leda v srpnu 2016, kdy proběhlo tzv. otevírání obálek (tedy - jedné obálky).

- Dopravce TRADO MAD se tedy, stejně jako při předchozím "výběrovém řízení" v roce 2008, stal "vítězem bez soupřeřů".

- Ve zprávě je uvedeno, že o zadávací podmínky se zajímali i dva další dopravci, ale nabídku nakonec nepodali. Nic není jen tak a dopravci zřejmě měli dobrý důvod, proč se nakonec do "soutěže" nepřihlásili. Možná proto, že na pořízení kompletního vozového parku by měli, když dobře, jen 3 měsíce (důsledek toho, že veřejná soutěž byla vyhlášena velmi pozdě, což bylo kritizováno i v tomto článku)?

- Místostarosta Pacal uvedl, že Od 1. ledna 2017 vyjede do ulic Třebíče minimálně 10 nových nízkopodlažních autobusů. Což je velmi zajímavá věta. Z dřívějších informací vyplývalo, že již v první den nového kontraktu bude muset mít dopravce jen nové autobusy, zatímco najednou jich bude (přinejmenším ze začátku) jen 10 (tzn. jen asi 40 % z celého vozového parku)...

- Výběrové řízení nepřineslo žádnou úsporu ve srovnání s dosavadním (podle mnohých názorů předraženým) stavem. Naopak, úhrada městského úřadu na vozokm se zvyšuje na 47,10 Kč. Tento údaj mimochodem není v "tiskové zprávě" výslovně uveden - je nutné k němu dojít výpočtem (předpokládaná roční úhrada "by neměla překročit" 41,5 mil. Kč ročně vs. 881 000 vozokm "po uvažované redukci nevyužívaných spojů")...
 


Aktuální články

Reklama