Tredos se nezúčastnil "soutěže" kvůli podivným zadávacím podmínkám, TRADO MAD (zatím?) obnoví jen polovinu vozového parku a další poznatky k zajímavému článku iDnes o "vítězi ze soutěže s jedním účastníkem"

23. září 2016 v 11:00 |  Postřehy z optimalizace MHD
První novináři si všimli zásadní zprávy o "vítězství v soutěži s jedním účastníkem" ve čtvrtek 22. 9. 2016, tzn. jeden den po jejím vydání. Viz tento zajímavý článek na iDnes.

Co mě na tomto článku především zaujalo:
- Jednatel Tredosu zdůrazňuje, že požadavky na zajištění krytých stání pro všechny autobusy + pořízení kompletního vozového parku během tří měsíců byly nereálné, a proto se do soutěže nakonec nepřihlásili.

- Ředitel společnosti ZDS-Psota řekl, že "nákladově to nevycházelo". Toto vyjádření bych chápal, kdyby byla zadavatelem stanovena maximální hranice nákladů (do které by se tedy jejich kalkulace nevešla). Nic takového ale stanoveno nebylo, a i TRADO MAD nakonec nabídlo cenu vyšší, než jaká byla městským úřadem očekávána.

- TRADO MAD od 1. 1. 2017 zajistí 12 nových autobusů (zde je mimochodem rozpor s vyjářením místostarosty Pacala, který řekl "minimálně 10"). Tedy jen asi polovinu z celkového vozového parku. Ostatní dopravci by si ke stejnému datu (tzn. během max. tří měsíců) museli zajistit dvojnásobek vozidel (zatímco TRADO MAD už svá vozidla v Třebíči má z dřívějška)...

- Do soutěže se přihlásil jediný zájemce a o vítězi tedy bylo rozhodnuto? Není pravda, že když se do výběrového řízení přihlásí jen jeden zájemce, tak že musí být automaticky vyhlášen vítězem. Pokud si tuto věc zadavatel vyhradí, může výběrové řízení zrušit bez vybrání vítěze (viz např. stavba nového třebíčského útulku).

Jenže nové výběrové řízení by se do 1. 1. 2017 stejně nestihlo vyhlásit (opět důsledek toho, jak pozdě byla tato soutěž vyhlášena)...
 


Aktuální články

Reklama