Ani "TO!" neumí (nebo záměrně nechce?) odlišovat "výši úhrady" od "nákladové ceny" = aktuální poukazování na podivností výběrového řízení zjevně je součástí předvolební taktiky

6. října 2016 v 22:00 |  Postřehy z optimalizace MHD
Čím dál tím více se přikláním k názoru, že (byť do značné míry správné a oprávněné) poukazování na podivné podmínky výběrového řízení na dopravce třebíčské MHD má úzkou souvislost s "hektickou předvolební koncovkou".

Politický spolek "TO!" (asi "nejopozičnější" z třebíčských komunálních uskupení) na svém facebookovém profilu není schopen rozlišovat (stejně jako to neumí ani "Spolek pro transparentní dopravu", ba ani Nadační fond proti korupci, viz tento článek) VÝŠI ÚHRADY, která byla objednatelem předpokládána v zadání výběrového řízení (po odečtení tržeb od nákladové ceny by šlo o úhradu 38,46 Kč/km) od NÁKLADOVÉ CENY, která byla "vysoutěžena" ve výši (v přepočtu) 64,34 Kč/km.

Relevantní srovnání je následující: předpokládaná výše úhrady (po odečtení tržeb) 38,46 Kč/km, versus skutečná ("vysoutěžená") výše úhrady (po odečtení tržeb) přibližně 47,10 Kč (bližší výpočet - viz poslední odrážka tohoto článku).

Článku na facebookovému profilu "TO!" opět dal "palec nahoru" i mladý "dopravní odborník" z tohoto spolku. Nabízejí se dvě vysvětlení:
- (buď) Ani tento člověk neumí rozlišovat dva pojmy (v oblasti veřejné dopravy jde o základní pojmy!) - výše úhrady (konečná částka placená dopravci) vs. nákladová cena (částka, od které se následně odečítají tržby; dopravci je proplacen rozdíl těchto částek). Což by nasvědčovalo tomu, že jeho dopravní znalosti jsou vskutku mizerné.

- (nebo) Tento mladý "odborník" uvedené pojmy rozlišuje a je si vědom, že to není o rozdílu "38,46 vs. 64,34 Kč/km", ale o (byť i tak znepokojivém!) rozdílu "38,46 vs. cca 47,10 Kč/km". Ale (spolu se svými kolegy ze spolku) záměrně lže, resp. manipuluje s fakty...

Otázkou je, která z možností je horší.
 


Aktuální články

Reklama