Červenec 2017

Reklama na cestovní kancelář Krasim Tour na zádi/boku MANů ev. č. 32 a 48

Pátek v 0:00 Zajímavosti z provozu
V červnu 2017 se na zádi a pravém boku dvou MANů objevila reklama na cestovní kancelář Krasim Tour. Nejde o první reklamu této cestovní kanceláře na vozidlech MHD Třebíč - dlouhodobě se vyskytovala i na zádi Karosy B732 ev. č. 27, a to přinejmenším od ledna 2009 až do vyřazení vozidla v lednu 2011.

Reklama se objevila na MANech ev. č. 32 a 48. Umístěním na záď těchto vozů došlo k zakrytí (ne-li předchozímu odstranění) nálepek s evidenčními čísly.

MAN Lion´s City ev. č. 32 odjíždí ze zast. Komenského náměstí, zdokumentovaná záď autobusu s reklamním polepením.

MAN Lion´s City ev. č. 48 před odbočením na dolní stranu Karlova náměstí (záběr zaměřený na dokumentaci bočního reklamního polepení) a vzápětí pořízená fotka fotka téhož autobusu zezadu, zaměřená na reklamní polepení na zádi autobusu.

Na tomto místě připomenu, že v souladu s "vysoutěženým" kontaktem městského úřadu s dopravcem pro roky 2017 - 2024, musí si dopravce pro umístění reklamních polepení na autobusy MHD vyžádat souhlas objednatele (tedy právě městského úřadu).

A objednatel je zjevně schopen takovým souhlasem popřít jiné ze svých smluvních požadavků z "výběrového řízení". Ne tedy v případě tohoto reklamního polepení, ale... Ale o tom až v jiném, samostatném článku.



Městský úřad není schopen na žádné ze tří svých stránek pravdivě/přesně informovat o podobě dopravního omezení v Rafaelově ulici

16. července 2017 v 13:00
Neschopnost Městského úřadu Třebíč ohledně informování občanů o dopravních záležitostech se dostala do dalších hlubin. Tentokrát ve věci (ne)informovanosti o rozsahu a podobě dopravního omezení v Rafaelově ulici.

Podle stránek www.doprava-trebic.cz má být Rafaelova ulice o víkendech 8./9., 15./16. a 22./23. 7. NEPRŮJEZDNÁ PRO VEŠKEROU DOPRAVU. Není pravda (viz i tato fotka ze 16. 7. 2017).

Podle stránek www.trebic.cz (patřících přímo městskému úřadu) měla být 15./16. 7. opravována jen část Rafaelovy ulice za Čajkovského ulicí. Není pravda - kyvadlový provoz byl i v dolním úseku (až po Brněnskou ulici).

A nikde městský úřad neuvedl, že do/z Rafaelovy ulice nepůjde odbočit z/do Brněnské ulice (od/ke Kauflandu) ani z/do Samešovy ulice - byť (v témže článku zmíněné) výlukové opatření v MHD této uzavírce odpovídá.

A podle článku na stránkách www.uzavirkytrebic.cz (vydaného již 21. 6. 2017, ale nadále jde o jediný článek k tomuto tématu, tzn. bez eventuálních pozdějších aktualizací) měla uzavírka probíhat jen o víkendu 8. a 9. 7. Rovněž nesmysl.

Neuvěřitelné, jaké nesmysly jsou schopni pracovníci městského úřadu vyplodit. A tím více neuvěřitelné, že "vedoucí" představitel odboru dopravy a komunálních služeb není schopen ohlídat, aby o dopravních záležitostech bylo informováno pravdivě a přesně.

Dopravní omezení v Rafaelově ulici (na objízdné trase!) = víkendová výluková opatření na linkách č. 11 a 12

13. července 2017 v 0:00 Mimořádnosti v provozu
V období od 3. 7. (časně ráno) do 11. 7. 2017 jsem byl mimo přístup k internetu (vydání předchozích dvou článků jsem tzv. přednastavil již koncem června), proto až nyní, se zpožděním, přepisuji zprávu vydanou během pondělí 3. 7. 2017 na oficiálních stránkách doprava-trebic.cz:

Z důvodu rekonstrukce povrchu ulice Rafaelova (obchvat) bude po tři víkendy (v termínech 8., 9., 15., 16., 22., 23. 7. 2017) tato ulice neprůjezdná pro veškerou dopravu. Autobusy na linkách 11 a 12 pojedou po objízdné trase:

linka 11 - zrušeny zastávky Kaufland a Mototechna; na objízdné trase zastaví na zastávce Samešova

linka 12 - zrušeny zastávky Cyrilometodějská, Kaufland a Mototechna bez náhrady

Dodám, že je velmi zajímavé, že dochází k dopravnímu omezení na silnici, která sama o sobě je objízdnou trasou namísto uzavřené části Bráfovy ulice. Inu, další důkaz skutečnosti, že ve veřejné správě zjevně pravá ruka neví, co dělá ruka levá. A naopak.

Autobusy MHD na návsi (či jejím okolí) v Přibyslavicích na fotkách z května 2017

11. července 2017 v 0:00 Aktualizace fotogalerie
Ve třech různých květnových dnech roku 2017 jsem zdokumentoval provoz autobusů na návsi (a v jejím okolí) v Přibyslavicích - tedy v místech či z úhlů pohledu, odkud jsem dosud žádné či téměř žádné fotky autobusů neměl.

5. 5. 2017:
Po půl páté odpoledne vznikla dvojice fotek Conecta ev. č. 23 - na zastávce pro výstup a vzápětí během otáčení na konci návsi u hospody), v pozadí s kostelem. V 18 h jsem pak na návsi (v zastávce pro nástup) pořídil tuto fotku Conecta s RZ 5J8 4740 konajícího zde obvyklou půlhodinovou (od 17:40 do 18:10 h) pauzu mezi spoji.

11. 5. 2017:
V 16:35 h jsem pořídil tuto fotku MAN Lion´s City ev. č. 45 v zastávce pro výstup (v pozadí s přibyslavickým kostelem). Půlhodinovou pauzu během 18. hodiny toho dne konal autobus až u křižovatky "číchovské" silnice s "radonínskou" silnicí, viz tato fotka (opět s Conectem ev. č. 23).

29. 5. 2017:
MAN Lion´s City ev. č. 36 otáčející se po půl páté odpoledne opět na návsi u hospody. Okolo 18. hodiny pak byl (opět během půlhodinové pauzy mezi spoji) zdokumentován MAN ev. č. 49 na zastávce pro nástup.

Aktuální průměné stáří autobusů TRADO MAD aneb přílišné mládí není vše

5. července 2017 v 0:00 Zajímavosti z provozu
Rok se s rokem sešel a při příležitosti poloviny roku zveřejňuji článek o aktuálním průměrném stáří vozidel zajišťujících provoz MHD Třebíč.

- Mercedes Citaro ev. č. 41: rok výroby (r. v.) 2007, stáří 10 let.
- Mercedes Conecto ev. č. 23: r. v. 2008, stáří 9 let.
- Mercedes Conecto ev. č. 56: r. v. 2010, stáří 7 let.

- MAN Lion´s City ev. č. 21, 38, 49, "ex J. Hradec": r. v. 2011, stáří 6 let.
- MAN Lion´s City ev. č. 32, 48: r. v. 2012, stáří 5 let.
- Mercedes Citaro III "ex J. Hradec": r. v. 2012, stáří 5 let.

- MAN Lion´s City ev. č. 36, 45: r. v. 2013, stáří 4 roky.
- Mercedes Conecto (10 autobusů s RZ 5J8 4701 - 4750: r. v. 2016, stáří 1 rok.
- Mercedes Sprinter RZ 5J8 4735: r. v. 2016, stáří 1 rok.

Tedy 84/23 = cca 3,65 roku. Tedy téměř 2x tak "mladší" vozový park než před rokem. Ale - průměrné stáří také není vše. Např. nebýt jarní vážné nehody minibusu s RZ 5J8 4735, činilo by nynější průměrné stáří vozidel jen 3,26 roku. Vozový park by byl sice mladší, ale rozhodně ne modernější (aneb lepší 10 let starý autobus, než 1 rok starý minibus).