Září 2017

Další autobus porušující smluvní požadavek o jednotném bílo-červeném barevném schématu - MAN ev. č. 36 s celovozovou reklamou "až po střechu"

27. září 2017 v 18:00 Zajímavosti z provozu
"Vysoutěžená" osmiletá smlouva Městského úřadu Třebíč s dopravcem TRADO MAD hovoří jasně (viz tento screen):

Všechna vozidla musí mít jednotný vnější vzhled. Barva je bílá s červeným pruhem.

Bohužel, dopravce toto pravidlo porušuje (a městský úřad mu to zřejmě toleruje - ?!) přinejmenším již na druhém vozidle - na MANu ev. č. 36 (viz série fotek pořízených 25. a 26. 9. 2017), odnedávna polepeném ze všech stran a až po střechu neprůhlednou modro-červenou reklamou, která na hony vzdálena předepsané jednotné bílo-červené kombinaci.

Připomínám, že již od května 2017 je toto pravidlo o jednotném, bílo-červeném vnějším vzhledu porušováno (v tomto případě chybí červená barva, byť alespoň ta bílá zůstala) na autobuse MAN Lion´s City ev. č. 21.


Třetí podzim v řadě s uzavřenou částí Kubišovy ulice = výlukové opatření na lince č. 4

24. září 2017 v 10:00 Mimořádnosti v provozu
Podzim 2017 je třetím podzimem v řadě, kdy dochází k uzavírce části Kubišovy ulice. Potřetí za sebou tak dochází k výlukovému opatření na lince č. 4, spočívajícího mj. v neobsluhování, resp. dočasném přesunu, zastávky Kubišova. Viz přepis sdělení ze stránek www.doprava-trebic.cz: (...)

Od 25. září přibližně do konce října 2017 bude pro autobusy městské dopravy neprůjezdná ulice Kubišova.
Na lince č. 4 bude zrušena zastávka U Kotelny. Zastávka Kubišova bude přesunuta za křižovatku s ulicí Znojemskou, na začátek ulice Družstevní. Objízdná trasa povede po ulici Spojovací.

(...) a viz též tento leták na oficiálním FB profilu "MAD Třebíč". Na profilu, který v září 2017 opětovně zamlčel další z informací, které uvést měl - konkrétně info o tom, že 22. 9. bude MHD Třebíč v provozu bez vybírání jízdného za jednorázové jízdenky...

Připomenutí úzkostlivého utajování okolností "výběrového řízení" na provozovatele MHD

21. září 2017 v 0:00 Postřehy z optimalizace MHD
Představitelé Městského úřadu Třebíč se opakovaně dušovali, že "výběrové řízení" na provozovatele MHD pro roky 2017 - 2024 proběhlo "v naprostém pořádku". V jejich neprospěch hovoří zamlčování téměř všech okolností tohoto "výběrového řízení" vůči občanům ve druhé polovině roku 2016. Posuďte sami:

- 25. 8. 2016 došlo k "otevírání obálek" s nabídkami (tedy - jedné obálky s nabídkou). O této skutečnosti městský úřad své občany nijak neinformoval.

- 21. 9. 2016 vydal (a jen velmi nenápadně umístil) městský úřad tiskovou zprávu s manipulativním nadpisem "Do soutěže na provoz autobusů se přihlásil jeden zájemce". Tento nadpis byl zavádějící - ve skutečnosti (jak i vyplývá z obsahu tiskové zprávy) již v tu dobu městská rada "přiklepla" kontrakt "vítězné" firmě TRADO MAD.

- Výběr "nového" dopravce byl nadále zamlčen na (velmi sledovaném) oficiálním FB profilu "Město Třebíč". Mluvčí městského úřadu se tam tehdy (cca v říjnu) vymlouvala mj. slovy "Zde píšeme jen o věcech, které jsou dané" (lež; běžně se tam píše i o nápadech, předběžných plánech atd.) či "Zatím není podepsána smlouva".

- Koncem října 2016 starosta města novou osmiletou smlouvu s dopravcem podepsal. O této skutečnosti městský úřad nikde neinformoval.

- I v prosinci 2016 (kdy už musel městký úřad vydat info o tom, že k 1. 1. 2017 se v MHD leccos změní) městský úřad úzkostlivě mlčel o tom, že/za jakých okolností byl "vybrán" (staro)nový dopravce. V příslušné zprávě z poloviny prosince psal především o tarifních změnách.

Zato nebyl schopen mj. ani uvést, že k 1. 1. dojde ke zrušení některých spojů - ostatně v tu chvíli ani nevěděl, které spoje se zruší, protože jejich podivné zrušení bylo oznámeno jen s cca 10denním předstihem (a když už bylo známo, které spoje se ruší, tak tuto věc na profilu "Město Třebíč" i na oficiálním FB profilu "MAD Třebíč" zcela zamlčel...).

"MAD zdarma" v rámci samozvaného "Dne bez aut" aneb "MAD Třebíč" nerovná se "MAD v Třebíči"

16. září 2017 v 0:00 Mimořádnosti v provozu
Na oficiálních stránkách www.doprava-trebic.cz se 13. 9. 2017 objevila tato zpráva:

V rámci evropského týdne mobility (viz letáky na úvodní stránce) bude opět jízda v MAD Třebíč 22. září celý den zdarma.

Jednak, i nyní mohu zopakovat, že nic není zdarma. Ve skutečnosti tam mělo být uvedeno "jízda bude bez vybírání jízdného za jednorázové jízdenky" (o to více toho bude muset zaplatit městský úřad z "městské kasy").

A také - na titulní stránce odkazovaného webu se skutečně objevil mj. tento leták, který si ale poněkud protiřečí s výše citovanou informací. V letáku je totiž uvedeno "MAD po celý den v Třebíči zdarma". V Třebíči. Ne tedy v katastru Stříteže, Kožichovic, Starče, Nové Vsi či Přibyslavic (kam třebíčská MHD zajíždí také).

Aneb na městském úřadě (již poněkolikáté za sebou - podobný nesoulad byl k vidění i při minulých samozvaných tzv. Dnech bez aut) ani neumějí správně napsat jednoduché, "jednovětné" sdělení...

Nová Conecta mezi zastávkou Autodružstvo a rozvodnou na fotkách z jara 2017

10. září 2017 v 20:00 Aktualizace fotogalerie
Na jaře 2017 jsem pořídil několik fotek autobusů (v obou případech šlo o nová Conecta) v místech, odkud jsem dosud žádné fotky neměl - a to v dolní části "ptáčovské silnice" - mezi zastávkou Autodružstvo a rozvodnou.

V neděli 14. 5. 2017 jsem spojem linky č. 12 (Conecto s RZ 5J8 4741) dojel na zastávku Autodružstvo a následně zezadu pořídil tuto jeho fotku.

O několik minut později jsem jej zdokumentoval v zatáčce u rozvodny, a to zepředu a zezadu.

Na zastávce Autodružstvo jsem z autobusu vystupoval i ve čtvrtek 1. 6. 2017 (toho dne šlo o Conecto s RZ 5J8 4750) a rovněž jsem je po odjezdu ze zastávky zezadu zdokumentoval, viz tato fotka.

Fotka havarovaného/odstaveného minibusu a nesmyslné údaje městského úřadu o počtu vozidel a minibusových spojích

3. září 2017 v 21:00 Zajímavosti z provozu
Na stránkách k-report.net se v červnu 2017 objevila fotka havarovaného minibusu Sprinter City s RZ 5J8 4736 (který je po nehodě cca od 25. 4. 2017 odstaven). Fotku (podotýkám, že nejsem jejím autorem) najdete pod tímto odkazem.

V doprovodném příspěvku je uvedeno, že minibus se srazil při jízdě na spoji linky č. 12 u čerpací stanice na Brněnské ulici s... osobním automobilem. Tedy vozidlem menším než je on sám, přesto to mělo takovéto deformační následky, vlivem kterých je vozidlo dlouhodobě/definitivně (?) odstaveno.

Lze jen spekulovat, oč lépe by při obdobné srážce dopadl autobus standardní velikosti.

Od sklonku dubna 2017 tedy na třebíčské MHD jezdí jen jeden minibus namísto dvou, přesto Městský úřad Třebíč zveřejnil na svých stránkách doprava-trebic v květnu 2017 tento "aktuální" výčet "minibusových" spojů, kalkulující s počtem dvou minibusů. Výčet přitom byl nesmyslný již v době svého vydání. A ani nyní, po cca 4 měsících, není městský úřad schopen svoji chybu napravit...

Navíc, v sekci "současná MHD" je uvedeno: V současnosti je přeprava cestujících zajištěna 23 autobusy a dvěma minibusy. Tento údaj nikdy nebyl pravdivý - od ledna do dubna 2017 jezdilo 21 velkých autobusů + 2 minibusy, od konce dubna jezdí 22 autobusů + 1 minibus. Určitě ne "23 + 2".

Skoro to vypadá, jako by "protekční referentka pro MHD" ani nevěděla, kolik vozidel v třebíčské MHD jezdí (přestože seznam vozidel nasazovaných od 1. 1. 2017 na spoje MHD má městský úřad k dispozici již od podzimu 2016...