Tendenční "experiment", podle kterého je MHD nejpomalejším způsobem dopravy po městě (zatímco nejrychlejší je elektrokolo?)

11. února 2018 v 18:00 |  Postřehy z optimalizace MHD
S časovým odstupem přináším pojednání o neuvěřitelně tendenčním "dopravním experimentu", který byl městským úřadem proveden v březnu 2017. "Experiment", podle kterého jako by byla třebíčská MHD nejpomalejším způsobem přepravy po městě (a to i pomalejší než pěší chůze).

Manipulací v onom "experimentu" bylo mnoho, například:
- tendenčně vybraná trasa (kterou osobní auta i autobusy MHD překonávají výraznou oklikou); snad u žádné jiné vnitroměstské relace není kilometrický rozdíl jednotlivých způsobů dopravy tak výrazný

- "experiment" byl prováděn v době uzavírky Podklášterského mostu (znevýhodnění osobního auta)

- stav, kdy "elektrocyklista" (vedoucí odboru dopravy) dosáhl času 4:25 min. na 1,4km trase, z níž 200 metrů činí úsek se zákazem vjezdu všech vozidel, odpovídá situaci, kdy "elektrocyklista" buď porušil zákaz vjezdu, anebo ve zbytku trasy (povětšinou silniční komunikace bez chodníků, kde chodci chodí v uličním prostoru) jel bezohledně, nepřiměřeně vysokou rychlostí

- namísto pěší chůze (což je jeden z obvyklých způsobů přepravy v rámci města), jedna z figurantek běžela (což je způsob přepravy velmi neobvyklý) = v cíli byla výrazně dříve než kdyby šla pěší chůzí

Bez ohledu na předchozí prvky tendenčnosti, završil městský úřad tento "experiment" demagogickým prohlášením Jezdit na kole a chodit pěšky se v Třebíči zkrátka vyplatí...

Na společné fotce z "cílového bodu" zvedá palec nahoru mj. účastnice, která jela (dle onoho "experimentu") nejpomalejším dopravním prostředkem - autobusem MHD. Dotyčná tím dává palec nahoru své vlastní neschopnosti - jde totiž o referentku městského úřadu pro MHD (která se do své pozice dostala bez výběrového řízení a "shodou okolností" jde o dceru stejnojmenné zastupitelky)...

 


Aktuální články

Reklama