Dopravce nasazuje (v rozporu se smlouvou) minibusy v denní době i na linky č. 10, 11, 13 a 14 (a městský úřad mu to toleruje?)

10. března 2018 v 5:00 |  Zajímavosti z provozu
Smluvní ustanovení (z 8letého "vysoutěženého" kontraktu na provozování třebíčské MHD) hovoří jasně (viz screen) - do 20. hodiny mohou být minibusy nasazeny jen na spoje linek č. 12 či 31.

V příkrém rozporu s tímto ustanovením, jsou od samého začátku tohoto kontraktu (po celý rok 2017 i v první části roku 2018) minibusy nasazovány i na část spojů linek č. 10, 11, 13 a 14. Viz galerie fotek minibusu s RZ 5J8 4735 a minibusu s RZ 5J8 4736.

Je neuvěřitelné, že městský úřad (resp. jeho odbor dopravy a komunálních služeb) není schopen zajistit dodržování něčeho, co předtím sám sluvně stanovil. Ba dokonce se tento úřad tímto nedodržováním "chlubí", viz seznam "minibusových spojů" na (městským úřadem zřizovaných) stránkách doprava-trebic.cz, kde jsou uvedeny právě i spoje linek č. 10, 11, 13 a 14.

Zajímavé jsou i další okolnosti. "Vysoutěžená" výše úhrady za provoz MHD logicky musí odpovídat podmínkám z výběrového řízení - tedy mj. s nasazením "velkého" autobusu na veškeré spoje linek č. 10, 11, 13 a 14 jedoucí v denní době do 20 h. Následně však dopravce na část předmětných spojů nasadil výrazně menší a méně pohodlné vozidlo, jehož provoz je však o něco levnější.

Kam se ztrácí onen finanční rozdíl mezi náklady na provoz autobusu standardní velikosti vs. na provoz minibusu na uvedených spojích MHD?
 


Aktuální články

Reklama